סמסונג, מאחורייך: הכירו את ReFlex – אב-טיפוס לסמארטפון הגמיש לו חיכינו

מעבר עמודים בספר דיגיטלי מעולם לא היה מציאותי יותר (מקור: Youtube)

האם הסמארטפון הגמיש הראשון איי פעם יוכרז בקרוב ולא מתוצרת סמסונג? במהלך השנים האחרונות רצו ברשת אינספור דיווחים ושמועות הנוגעים כולם לסמארטפון גמיש עליו עובדת הענקית הדרום קוריאנית, אם כי עד עתה לא זכינו לשמוע דבר רשמי בנושא פרט להצהרת כוונות.

כעת, מקדים את סמסונג צוות מעבדת Humen Media Lab מאוניברסיטת קווינס (Queen’s University), שחושף את ReFlex, אב-טיפוס פעיל לסמארטפון גמיש בעל יכולות שטרם נראו בעולם המובייל.

את ה-ReFlex הרכיב צוות המעבדה באמצעות צג OLED גמיש ברזולוציית 720P ובגודל 6 אינץ’ מבית LG, שחובר למספר חיישנים ייחודיים, מנגנון פידבק וכמובן מיקרו-מעבד קטנטן. את אלו מניעה מערכת הפעלה המוכרת לכולנו, אנדרואיד 4.4 KitKat, כאשר על גביה מותקנים דרייברים ייעודים שפיתח צוות האוניברסיטה.

Samsung Foldable Smartphone 2016
קונספט הסמארטפון המתקפל של סמסונג לוקח את המושג סמארטפון גמיש צעד אחד קדימה

כפי שניתן לראות בהדגמה החיה שמצורפת בהמשך, מאפשר אב הטיפוס של מכשיר ה-ReFlex לבצע שימוש בגמישותו כאמצעי קלט. כך, ניתן להעביר עמודים בספר דיגיטלי באמצעות כיפוף המכשיר לכיוונים שונים – כיפוף כלפי המשתמש יעביר את הדפים קדימה, בעוד כיפוף נגד כיוון המשתמש ידפדף את עמודי הספר חזרה לאחור.

כמו כן, מהירות המעבר בין העמודים בספר נקבעת בהתאם לכיפוף המכשיר – ככל שיהיה הכיפוף גדול יותר, כך יתגבר קצב העברת העמודים. בתגובה לכיפוף המכשיר יופעל באופן מיידי מנגנון הפידבק, שיאפשר למשתמש קבלת פידבק פיזי וקולי בהתאם לקלט המתקבל מכיפוף המכשיר, זאת על מנת ליצור תחושה קרובה למציאות.

מלבד דפדוף בספר, מוצגת בסרטון גם האופציה לבצע שימוש בגמישות המכשיר כאמצעי קלט במשחק Angry Birds, ובהמשך הפיתוח אנו מעריכים כי יוצגו אפשרויות מימוש נוספות. אף האופטימיות הרבה שהפיח בנו פיתוח ה-ReFlex בנושא, נראה כי הוא יחל להגיע לצרכנים באופן מסחרי רק בעוד כ-5 שנים, זאת על פי תוצאות צוות הפיתוח שלו.

עד אז ככל הנראה שכבר נספיק לראות סמארטפונים גמישים באופן מלא מבית יצרניות אחרות, בראשן סמסונג ו-LG, שכבר הצהירו בעבר על עבודתן בתחום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים