במירוץ למיליארד משתמשים: Jana מגייסת 57 מיליון מוריזון ו-AOL

קרדיט: abaporu / flickr

פייסבוק וגוגל מתקדמות מהר עם תוכניות הפצת האינטרנט שלהן באיזורים נידחים בעולם. אבל יש מתחרה נוספת שפועלת כבר כמה שנים בהצלחה והשלימה השבוע גיוס ענק של 57 מיליון דולר מתאגידי הענק וריזון ו-AOL שבבעלות וריזון.

חברת Jana נחשבת כבר היום כספקית האינטרנט החופשי הגדולה ביותר בשווקים מתפתחים. המודל שלה שונה ממה שאנו רגילים: המייסד, נת’ן איגל, הבין שגם אם קיימת תשתית סלולרית במדינה נחשלת כלשהי, ההמונים העניים אינם יכולים להרשות לעצמם לשלם את זמן האויר והקישוריות לאינטרנט.

הצעד הבא שלו היה לפנות לתאגידים שרוצים להגיע לאותם בני אדם. במודל של Jana המשתמשים צופים בפרסומות, מורידים אפליקציות ומנסים את השירותים השונים כשאותם תאגידים משלמים להם על זמן השימוש.

כניסה לשוק הגדול בעולם

ל-Jana (משמעות השם בסנקסריט: בני אדם)  שיתופי פעולה עם 311 מפעילי סלולר בעולם ו-30 מיליון משתמשי קצה. המטרה הבאה שלה היא להגיע למיליארד המשתמשים הבאים ובדיוק לשם כך נכנסו לסבב השקעה בן 57 מיליון דולר זה חברות גדולות ומוכרות כמו וריזון ו-AOL. כחלק מהעיסקה, מנכ”ל AOL התבקש לייעץ בדירקטוריון של Jana.

זהו סבב הגיוס השלישי של Jana: בסבב הקודם השקיעה ענקית הפרסום הגלובלית פובליסיס 15 מיליון דולר במיזם השאפתני. בחברה מתכוונים לקחת את כספי הגיוס הנוכחי ולהגדיל נוכחות בסין, שם להערכתם יגדלו תקציבי הפרסום ב-191% עד 2018.

תאגידי הענק מקדישים מיליוני דולרים כדי להפיץ אינטרנט בחינם באיזורי הספר של העולם.  בניגוד לגוגל ופייסבוק (שגישתה לנושא גרמה לחסימתה בהודו)  ומשאביהן העצומים, Jana היא שחקנית קטנה עם אמצעים מוגבלים אך זריזה ויצירתית. בינתיים היא מובילה במירוץ על המיליארד הבא, אך אסור לשכוח שענקיות הטכנולוגיה עדיין לא הכניסו לזירה את הכלים הכבדים שלהן (בלונים ודאונים).

 


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים