הצצה ראשונה: Remix OS – השילוב האולטימטיבי בין אנדרואיד ו-Windows

Remix OS (צילום: גאדג’טי)

לפני שלושה חודשים סיפרנו לכם על מערכת ההפעלה Remix OS שפיתחה הפצת אנדרואיד חדשה מיוחדת במינה. Remix OS לקחה את כל היתרונות במערכת ההפעלה של גוגל והצליחה להטמיען בממשק נוח וסופר אינטואטיבי המזכיר בצורה רבה את הממשק המוכר אליו התרגלנו ממערכות ההפעלה למחשבים אישיים. חברת JIDE, המפתחת את Remix OS, העניקה לנו הדגמה פרטית לגרסת העדכנית ביותר של מערכת ההפעלה.

לפני שנתעמק בהתרשמות הראשונה חשוב להדגיש כי מערכת Remix OS הודגמה לנו על גבי מחשב רגיל לחלוטין ואין צורך בחומרה מיוחדת או התאמות ספציפיות כלשהן. התנאי היחיד הוא שהמחשב שעליו תתוקן המערכת יהיה בעל מעבד עם ארכיטקטורת x86 – תנאי שכל מחשב מודרני מצליח לקיים ללא כל בעיה.

מערכת Remix OS מצליחה לאגד הן את התכונות הטובות של מערכת ההפעלה אנדרואיד והן את היתרונות בממשק הפעלה דמוי מחשב אישי. היכולת הראשונה, והכל כך מתבקשת באנדרואיד, שהוצגה בפנינו הייתה האפשרות לתפעל מספר אפליקציות במקביל – ריבוי משימות אמיתי. מערכת ההפעלה Remix OS מאפשרת למשתמש לפתוח את האפליקציות כחלונות לכל דבר ולעבור בניהן בקלות רבה. באופן זה ניתן לראות את כל האפליקציות במקום אחד ולתפעלן במקביל על אותו המסך.

Remix OS (צילום: גאדג'טי)
Remix OS (צילום: גאדג’טי)

היכולת השנייה, והמאוד פשוטה, לכאורה, שהצליחה להרשים אותנו היא האפשרות להעביר קבצים באמצעות גרירתן בין תיקיות. כל שיש לעשות הוא לפתוח את שתי התיקיות מהן רוצים להעביר קבצים ופשוט להעבירן על ידי סימון וגרירה או אפילו באמצעות קיצורי המקלדת הנפוצים והמוכרים (העתק, הדבק). אין ספק שמדובר על פיצ’ר משמעותי במערכת ההפעלה, מאחר וניהול קבצים קל הוא הבסיס לכל מערכת המעוניינת להיות מועמדת לשימוש במחשב אישי.

לצד כל היכולות המרשימות, Remix OS הראתה לנו עוד כמה טריקים שיש לה בשרוול שהופכים את המערכת לנוחה במיוחד. אחד מהם היה צילום המסך שניתן להפעילו ישירות דרך הכפתור הייעודי במקלדת, ממש כמו שאנו רגילים מ-Windows ומה-Mac. לחיצה עליו תציג ריבוע קטן על גבי המסך המסמנת את השטח שיצולם.

לאחר לכידת התמונה ניתן יהיה לשתפה ישירות בכל האפליקציות שמותקנות במכשיר, בדיוק כמו שאנחנו רגילים ממערכות ההפעלה למובייל. חלון ההתראות קיבל גם הוא מתיחת פנים קטנה וכעת הוא כולל, לצד ההתראות עצמן, קיצורי דרך והגדרות נוספות.

Remix OS (צילום: גאדג'טי)
Remix OS (צילום: גאדג’טי)

חברת JIDE תשיק את Remix OS באופן רשמי את הבטא הפתוחה של מערכת ההפעלה ב-1 במרץ ותאפשר לכל משתמש להוריד ולהתנסות במערכת ההפעלה. לאחר ההתקנה ניתן יהיה לבחור בעת עליית המחשב איזו מערכת תיטען: מערכת הפעלה הקיימת או Remix OS.

אין ספק כי Remix OS הצליחה להשאיר עלינו רושם טוב מאוד הודות לממשק המצוין והמהיר. תוסיפו לכך כי מדובר על מוצר שמוצע בחינם ותקבלו את אחד מהפצות האנדרואיד המעניינות ביותר. נחכה ל-1 במרץ בכדי לבחון את מערכת ההפעלה לעומק ולראות אם Remix OS באמת הצליחה במקום בו ChromeOS נכשלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים