משחק סודי התגלה בתוך מורטל קומבט 3, שני עשורים אחרי השקתו

יותר משני שני עשורים אחרי ששוחררו שלושת משחקי Mortal Kombat הראשונים, התגלה קוד מיוחד המפעיל בכל אחד מהם תפריט סודי. אחד התפריטים מאפשר, בין היתר, לגשת למשחק חדש לחלוטין שהיה נסתר עד היום.

אד ג’ בון (Ed J. Boon) הוא מיוצרי מורטל קומבט המקוריים, שעזר להגות ולפתח את הסדרה מראשיתה. שלושת המשחקים הראשונים בסדרה יצאו ראשית כמשחקי ארקייד (מכונות המופעלות במטבע). כעת מתברר כי במכונות אלו הוסתר קוד, שבהפעלתו ניתן לגשת לתפריט סודי הקרוי על שמו של אד – תפריט EJB.

תפריט EJB הסודי שהתגלה זה עתה
תפריט EJB הסודי שהתגלה זה עתה

האפשרויות שמציעים התפריטים החבויים משתנים ממשחק למשחק, אולם הם כוללים בעיקר הדגמות של אנימציות, מסכי סיום ומהלכי הפינישים הברוטליים בהם ידועים משחקי מורטל קומבט. בחלקם אפשר לערוך נתונים השמורים במכונה כמו שמות השחקנים בטבלת המובילים, ואפילו – באופן מפוקפק למדי – לשנות את מספר המטבעות עליו מדווחת המכונה.

אפשרות מעניינת נוספת היא “Hello”, שבבחירתה רשומים על המסך כמה אנשים שלהם רצה כנראה להודות אד (כמו למשל, “אמא”, המופיעה בראש הרשימה באחד המשחקים).

עם זאת, התפריט הסודי המעניין ביותר הוא כנראה זה של Mortal Kombat 3. זאת מכיוון שתפריט זה מאפשר גישה למשחק חדש לחלוטין שלא התגלה עד היום: חיקוי של משחק הארקייד Galaga, בגרסה קשה וברוטלית המתאימה, כמובן, למורטל קומבט.

משחק בסגנון Galaga שהוטמן בנבכי Mortal Kombat 3
משחק בסגנון Galaga שהוטמן בנבכי Mortal Kombat 3

יוטיובר בשם YourMKArcadeSource מדגים בסרטון מפורט את כל המסכים הסודיים ומסביר כי הם עובדים גם על גרסאות מאוחרות יותר של המשחקים (כמו למשל, Tournament Edition). בנוסף הסרטון מציג את רצף הלחיצות הנדרש על מנת לגשת לכל תפריט, ואת האפשרויות שנפתחות. לסיום, המציג טוען כי סביר להניח שתפריט דומה קיים גם ב-Mortal Kombat 4, אולם עדיין לא אותר, ועל כן, חלק מהתעלומה נותר עדיין בפני פיצוח.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים