הצצה ראשונה: אובונטו מאחדת את המכשירים הניידים והנייחים תחת מערכת ההפעלה אחת

Meizu Pro 5 Ubuntu Edition

מערכת ההפעלה אובונטו נבנתה על מנת להנגיש את עולם ה-Linux לאדם הפשוט ולפני כשלוש שנים לקחה את הפיקוד חברת קנוניקל הבריטית את המושכות והחלה בפיתוח גרסת מסכי המגע של מערכת ההפעלה. שלוש שנים לאחר שהציגה את הגרסה הראשונה של Ubuntu Touch בתערוכת המובייל MWC 2013 בברצלונה, מציגה כעת קנוניקל את Ubuntu – מערכת הפעלה אחת המסוגלת לעבוד על כל סוגי המכשירים, מסמארטפונים, דרך טאבלטים וכמובן על גבי מחשבי PC.

האסטרטגיה של קנוניקל עם אובונטו ברורה – לאפשר למשתמש לעשות שימוש במערכת הפעלה אחת, כאשר מצידן של חברות שיבקשו להלבישה על גבי מוצרי קצה כמו מחשבים, סמארטפונים או טאבלטים, תידרש הטמעה של מערכת יחידה, ללא צורך בהתאמות לגדלי מסך וסוגי מכשירים שונים. בדרך זו, יהיה קל יותר ליצרניות החומרה לשלב את אובונטו על גבי המוצרים הסופיים שלהן.

בתערוכת MWC 2016 הנערכת בימים אלו בברצלונה זכינו לקבל הצצה לסמארטפון החדש שהשיקו מייזו (Meizu) הסינית וקנוניקל, הוא ה-Meizu Pro 5 Ubuntu Edition. המכשיר כולל את החומרה המתקדמת שמציע הסמארטפון של מייזו, יחד עם הממשק הפשוט של אובונטו.

Meizu Pro 5 Ubuntu Edition (צילום: גאדג'טי)
Meizu Pro 5 Ubuntu Edition (צילום: גאדג’טי)

מערכת ההפעלה עצמה פשוטה למדי לשימוש – מסך בית לא ממש תמצאו שם, כאשר הניהול כולו מתבצע בדומה לדרך בה עובד דפדפן. תוכלו לפתוח “טאבים” בהם יוצגו אפליקציות שונות בהן תעשו שימוש והמעבר ביניהן יתבצע על ידי החלקת המסך מימין לשמאל.

בחלון ריבוי המשימות שיפתח ויאפשר לכם את המעבר בין האפליקציות תוכלו לסגור כל אחת מהן על ידי החלקתה מעלה, בדומה למתקיים במערכות הפעלה ניידות אחרות. התפריט הראשי של מערכת ההפעלה מופיע במשיכת אצבע מצד שמאל של המסך ומציג אפליקציות נבחרות לגישה מהירה.

Meizu Pro 5 Ubuntu Edition (צילום: גאדג'טי)
Meizu Pro 5 Ubuntu Edition (צילום: גאדג’טי)

מרכז המידע

החלון המרכזי במערכת ההפעלה נקרא “דאש” (Dash) והוא מרכז עבורכם מידע חשוב וגישה מהירה לאפליקציות בהן תבקשו לעשות שימוש תדיר. מדובר בפונקציה המזכירה את אפשרות ה-Pin Tab בדפדפנים, ומאפשרת לכם לקבוע אילו חלונות מידע ואפליקציות יוצגו תמיד על גבי המסך. ל-Dash ניתן להוסיף אפליקציות נבחרות נוספות על-ידי שליפה מהירה של חלון אפליקציות מתחתית המסך, ובאותו האופן ניתן להסירן ממנו.

בין החלונות השונים ב-Dash ניתן לעבור בהחלקת אצבע ובשימוש נכון כנראה שלא תצטרכו לפתוח חלונות נוספים פרט לו. תוכלו לשלב בו אפליקציות כמו פייסבוק או אינסטגרם שיוצגו במסך מלא ותמיד יהיו זמינות בהחלקת אצבע, דבר נוח בהרבה מהניסיון לאתר אותן על גבי מסך בית, ללחוץ על אייקון האפליקציה ולהמתין לפתיחתן.

Meizu Pro 5 Ubuntu Edition (צילום: גאדג'טי)
Meizu Pro 5 Ubuntu Edition (צילום: גאדג’טי)

החיסרון של מערכת ההפעלה ככל הנראה נעוץ באותו מקום בו התקשו מרבית החברות שביקשו להציג בפנינו מערכות הפעלה חלופיות לאלו הפופולריות בשוק – חנות האפליקציות. תוכלו למצוא שלל אפליקציות שיספקו כמעט את כל הצרכים שלכם, אך עדיין לא מדובר בסדרי הגודל של אנדרואיד או iOS.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים