עיסקת פוקסקון-שארפ התפוצצה בגלל “מוקש” של 3.1 מיליארד דולר

שארפ צילום: גאדג’טי

הצדדים כמעט וחתמו על המסמכים, אבל פוקסקון קיבלה רגליים קרות ברגע האחרון בשל מידע חדש שהגיע אליה משארפ. הצעד היה כל כך חריג שכלי תקשורת כבר דיווחו על סגירת העיסקה כמה שעות לפני העדכון.

הוול סטריט ג’ורנל דיווח ששארפ הסכימה להצעה בת כמעט 6 מיליארד דולר (יותר מ-5.3 מיליארד דולר אליהם התייחס הדיווח הראשוני לפני כחודש) אבל בהודעה של פוקסקון ביום חמישי (25.2) נאמר היא מעכבת את החתימה בשל מסמך שנוי במחלוקת.

יום לפני החתימה הגישה שארפ לפוקסקון רשימה עם 100 סעיפי התחייבויות עתידיות שקיימים לשארפ (ואם יתממשו בעתיד יצטרכו להיות מכוסים על ידי פוקסקון, כמובן). ההתחיבויות ברשימה מסתכמות בכ-3.1 מיליארד דולר!, יותר ממחצית סכום הרכישה.

קונספירציה?

פוקסקון ידעה שהיא קונה חברה בצרות עם חובות עצומים לבנקים והתכוננה לעוד “אוצרות חבויים” שיגבו ממנה משאבים. אבל אם הדיווח נכון ובכל חודשי המשא ומתן והליך בדיקת הנאותות (Due Diligence) שארפ לא חשפה פרט מהותי שכזה, ברור שעל פוקסקון לעשות חשיבה מחדש. הרי, מי יודע מה עוד ניסו להסתיר שם?

היפנים לא אוהבים למכור את נכסיהם לזרים ובטח שלא את תאגיד שארפ בן ה-103 שנים שהיה דגל לחדשנות היפנית בתקופות הזוהר שלה. יתכן שמישהו הכשיל את המשא ומתן בכוונה. בכל זאת, פוקסקון מנסה להשקיע בשארפ מאז 2012 ללא הצלחה.

עדיין יש סיכוי שהצדדים יתגברו על המוקש הפיננסי הזה. אבל אם פוקסקון תשתהה יותר מדי בהחלטתה, חבל ההצלה של הקרן הממשלתית היפנית, INCJ (בעלת שליטה גם ב-Japan Dispaly) יראה לשארפ הרבה יותר אטרקטיבי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים