הוכרז: Raspberry Pi 3 – ביצועים משופרים וחיבור אלחוטי באותה העלות

Raspberry Pi 3 Raspberry Pi 3

דור חדש למחשב הזעיר: ה-Raspberry Pi 3 מציע כעת קישוריות Wi-Fi ו-Bluetooth ומעבד משופר, במחיר זהה לקודמו – ה-Raspberry Pi 2.

המחשב הקטנטן והמוזל Raspberry Pi הושק לפני כמה שנים וסחף את עולם הטכנולוגיה בסערה. הוא אמנם הציע יכולות עיבוד בסיסיות למדי וקישוריות מוגבלת, אך צבר אהדה רבה בזכות גודלו (הדומה לזה של כרטיס אשראי), מחירו וצריכת החשמל המזערית שלו. הוא הפך לפופולרי במיוחד בקרב “מייקרים” (או יוצרנים בעברית צחה), אנשים היוצרים בעצמם שלל פתרונות טכנולוגיים, בין אם במטרה של חיסכון עלויות, מענה על צרכים מיוחדים או פשוט עבור הכיף שבדבר.

המחשב החדש מציע לראשונה בסדרה קישוריות Wi-Fi ו-Bluetooth מובנית, המייתרת את רכישתם של מתאמים חיצוניים. בנוסף, מערכת אספקת הכוח שודרגה והמחשב מסוגל לספק כעת עד 2.5 אמפר דרך חיבורי ה-USB – יכולת חיונית עבור הפעלתם של אביזרים זוללי אנרגיה, כדוגמת כוננים חיצוניים.

Raspberry-Pi-2-ModB1GB
Raspberry Pi 2. דומה למדי לדור החדש

ה-Pi 3 מציע מעבד מרובע ליבות הפועם בתדר 1.2 גיגה-הרץ, הוא מספק קפיצה צנועה בביצועים של 50-60 אחוזים על פני הדגם הקודם. להזכירכם, ה-Pi 2 הציע שיפור משמעותי יותר של 500 אחוזים על פני הדגם המקורי. הדגם החדש תוכנן בשיתוף פעולה עם מיקרוסופט על מנת להבטיח תאימות מלאה למערכת Windows 10 IoT המאפשרת פיתוח קל ומהיר של מוצרי “אינטרנט הדברים”, שימוש פופולרי מאוד ב-Pi.

ה-Raspberry Pi 3 זמין לרכישה כבר עכשיו עבור 35 דולר, מחיר זהה לזה של הדגם הקודם. הוא יימכר לצד ה-Raspberry Pi Zero, שעלותו עומדת על 5 דולרים בלבד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים