סטרימינג בתאוצה: ל-Spotify יש 30 מיליון מנויים משלמים, אפל בשליש מזה

ילד מאזין למוסיקה באוזניות Philippe Put / flickr

שירותי הזרמת מוסיקה בסטרימינג צוברים מסה גדולה של משתמשים בעקבות הקהל שמבין את היתרונות בטכנולוגיה. המספרים של שתי המתחרות הגדולות בתחום, ספוטיפיי (Spotify) ואפל מיוזיק נחשפו בחודש האחרון.

Spotify היא בעלת מספר המנויים הגדול ביותר כרגע בשוק ואמורה להגיע לרף ה-30 מיליון מנויים משלמים בקרוב מאוד. בשילוב מנויים שמקבלים את מוסיקה בחינם בחבילה שכוללת פרסומות יש לחברה 75 מליון מנויים.

אפל מיוזיק אספה עד עתה 11 מיליון מנויים משלמים ברחבי העולם. פחות מספוטיפיי, אך קצב גיוס המנויים מרשים ביותר (עם עזרה מהטבת ה-3 חודשים חינם): היא עשתה זאת תוך 7 חודשים, שכן השירות של אפל רק הושק בסוף יוני 2015. לשם השוואה, לספוטפיי לקח 6 שנים להגיע ל-10 מיליון מנויים משלמים.

יש עוד כמה מתחרים בשוק אך כרגע קשה לדבר על תחרות ראויה לשני הגדולים. Tidal של Jay-Z חגגה מיליון מנויים בספטמבר האחרון וזכתה ליחסי ציבור נאים בעקבות הבלעדיות בהשקת האלבום האחרון של קנייה ווסט, דבר שהכניס את אפליקציית Tidal לראש טבלת ההורדות באייפון ליום אחד.

שוק חדש

בין לבין הצליחה ספוטפיי למצוא נישה מוסיקלית שיכולה להתברר כמכרה זהב: מוסיקה לעסקים. אחד המייסדים של ביטס, שנמכרה לאפל, אולה סארס, התראיין לביזנס אינסיידר ואמר ש”שני שליש מהעסקים עדיין משתמשים בדיסקים” להשמעת מוסיקה בעסק.

ספוטפיי השקיעה בסטארטאפ של סארס שנקרא Soundtrack Your Business עוד ב-2013 וגם פיתחה פיתרונות משלה לבעיה, Spotify Business ו-Spotify Enterprise שפעילים בעיקר בסקנדינביה. הרעיון התחיל כאשר המייסדים בילו בבארים שבהם השמיעו מוסיקה מהרשת אך ללא רישיון מתאים.

השוק כמובן גדול יותר מבארים שתלויים במוסיקה. רשתות כמו מקדולנד’ס (איתה חתמו על שיתוף פעולה בשבדיה) יוכלו לשלוט במוסיקה של כמה סניפים ממערכת מרכזית. רוב סוגי העסקים שפונים לצרכנים פרטיים משמיעים מוסיקה, מחנויות בגדים עד לחדרי כושר.

לדברי סארס, עסקים יוכלו גם לשלם יותר וכך התמלוגים לאמנים יוכלו להיות פי ארבעה יותר גבוהים מהרמה הנוכחית שגורמת להתנגשויות רבות עימם. הוא קורא למוצר שלו “מוסיקת רקע 2.0” ובטווח הרחוק רוצה שהמערכת תרגיש את האוירה בעסק ותדע לעזור במכירות.

השוואת מפרטים