הזדמנות לחברות ישראליות: סין רוצה להפוך למעצמת סייבר בינלאומית

Made in China

סין הציגה השבוע את טיוטת תוכנית החומש שלה לשנים הבאות ובהן תוכניות גרנדיוזיות לפיתוח טכנולוגי. המעצמה מתכוונת להיות מרכז של ייצור שבבים, רובוטיקה, תעופה ואף להוביל בטכנולוגיות חלל.

כדי להוציא לפועל את התוכנית הממשל יעלה את ההוצאה על מחקר ופיתוח בשנים הבאות ל-2.5% מהתמ”ג לעומת 2.1% ב-5 השנים הקודמות. הממשלה מקווה שההתקדמות בתחום הטכנולוגי תפצה על הירידה בצמיחה מצד שאר ענפי התעשייה.

כוח שיש להתחשב בו

הנחת הממשל היא ששימוש בכלים טכנולוגיים: אינטרנט ובעיקר מאגרי מידע עצומים, יעזרו לשאר ענפי התעשייה, זרועות הממשל, מערכות הבריאות והחינוך. המדיניות שמבוססת על תקווה זו זכתה לשם “אינטרנט פלוס“.

דגש מיוחד בתוכנית ארוכת הטווח שלה מקדישה הממשלה לכוונה להפוך למעצמת סייבר. כוח רב ברשת לא רק יעניק לה את המעמד הבינלאומי שיש להתחשב בו ויגן על הסודות הבטחוניים/תעשייתיים שלה, אלא גם ישמש להידוק טוב יותר של הפיקוח על אזרחיה.

תוכניות החומש באות על רקע התמודדות הכלכלה הסינית עם ירידה חדה בצמיחה ונסיונות הממשלה לשמור על תאוצת המשק ברמה של 6.5%-7% ב-2016 (קצב שמדינות אחרות רק חולמות עליו).. היא גם מתכוונת לפטר 6 מיליון עובדי מדינה בסקטורים כמו כריית פחם וברזל ולטפל בתאגידים מיותרים  ששואבים את כספי הממשל (מכונים “חברות זומבי”).

הנקודה הישראלית

הגדלת ההוצאה על מחקר ופיתוח טכנולוגי של הסינים יכולה לעניק הזדמנות עבור חברות הייטק ישראליות. בין אם מדובר במכירה של ציוד מתקדם, אקזיטים של סטארטאפים או שיתופי פעולה במדינה המאוכלסת ביותר בעולם.

תוכנית “אינטרנט פלוס” יכולה להיעזר בפתרונות מאגרי מידע בענן וטכנולוגיות IoT של סטארטאפים ישראלים. תעשיית הקלינטק הישראלית תשמח לדעת שהממשלה הסינית מעוניינת להוריד את רמת זיהום האויר, זיהום המים וצריכת האנרגיה בשנים הבאות. גם היתרון היחסי שיש לחברות הסייבר סקיוריטי הישראליות יכול להשתלב בתוכנית החומש הסינית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים