גאדג’טי מסקר: Blackberry Priv – עם אנדרואיד בפנים

Blackberry PRIV (צילום: גאדג’טי)

לקראת סוף שנת 2015 השיקה יצרנית הטלפונים הקנדית הותיקה, בלקברי, סמארטפון חדש. הבלקברי פריב (Blackberry Priv) הוא המכשיר הראשון של החברה המגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה נקיה, המחליפה את Blackberry OS 10, אותה פיתחה על בסיס אנדרואיד גם כן.

בלקברי, שהייתה לאחת מההצלחות הגדולות ביותר של שוק הטלפונים החכמים בעבר, איבדה את מעמדה עם הגעתם של האייפון מבית אפל ושלל הסמארטפונים שהציפו את השוק בעזרתה של גוגל ומערכת ההפעלה אנדרואיד. כעת, מנסה בלקברי לשוב לחיקם של צרכני הקצה ולהשיל ולו במעט את התדמית העסקית שנוצרה סביב מכשיריה עקב השימוש ברכיבי תוכנה מתקדמים שנועדו להגן על משתמשים בסביבה העסקית.

קיבלנו לסקירה את מכשיר ה-Blackberry Priv, שהושק לפני זמן קצר בישראל במחיר גבוה למדי של כ-5,000 שקלים ויצאנו לבדוק – האם באמת מתאים המכשיר לקהל הצרכנים הפרטי בישראל, האם הוא מסוגל להתמודד מול השפע הקיים בשוק המקומי והאם באמת מדובר במוצר שישכנע את צרכני הקצה לחזור לחיקה של בלקברי.

מה בקופסה?

Blackberry Priv (צילום: גאדג'טי)
Blackberry Priv (צילום: גאדג’טי)

“חיסכון” היא המילה בה הייתי משתמש על מנת לסכם בקלות את ההתרשמות הראשונית שלי מהקופסה של הבלקברי פריב. בעוד נעשה שימוש בצבע השחור המרשים, אשר כל-כך מאפיין את בלקברי, הרי שעבור חברה שלאורך שנים הדגישה את צד העיצוב כחלק בלתי נפרד ממכשיריה, מדובר בקופסת קרטון פשוטה למדי.

בתוך הקופסה תמצאו:

  • מכשיר סמארטפון מדגם Blackberry Priv
  • אוזניות In-Ear
  • כבל העברת נתונים Micro-USB ל-USB
  • שנאי כח 5V
  • חוברות הסברה במגוון שפות (ללא עברית)

עיצוב ואיכות בניה

בבלקברי יודעים איך להציג מכשירים ועיצובי החברה בעבר היו בין האהובים עלי לאורך שנים רבות. במבט ראשון, מצליח ה-Blackberry Priv להשאיר רושם מצוין בצד החזותי – אם ראיתם את המכשיר רק בתמונות, ייתכן כי אלו לא עשו עמו חסד.

הזכוכית הקמורה, בעודה משאירה שוליים עבים למדי משני צידי המסך, בהחלט מוסיפה לאסתטיקה של המכשיר וכך גם הרמקול הנמצא מתחת למסך לכל רוחבו. מבנה הסליידר אינו נראה במכשירי סמארטפון כיום, שמזמן ויתרו על המקלדת הפיזית לטובת הוירטואלית, אך ב-Blackberry Priv הוא ממחיש בדיוק כמה דגש שמה החברה על איכות הבניה.

Blackberry PRIV (צילום: גאדג'טי)
Blackberry PRIV (צילום: גאדג’טי)

מבנה המכשיר איתן והוא מגיע במשקל כבד למדי של 192 גרם, אך זאת ניתן לצפות למצוא בסמארטפון הכולל מקלדת פיזית. הוא אינו מרגיש כה כבד ביד למרות משקלו הגבוה והאחיזה בו נוחה למדי. גב המכשיר הוא החלק המאכזב בו. ההרגשה היא כאילו שמו לכם טפט על המכשיר כדי לדמות עיצוב יוקרתי והתחושה של הפלסטיק הדקיק לא הפסיקה להדהד במוחי בעודי מפנטז על הגב דמוי עור התנין הלבן שהגיע עם ה-Blackberry Z10 לפני כמה שנים.

בליטת המצלמה בגבו בהחלט נראית טוב על המכשיר, אך כל נגיעה בו בזמן שישב על גבו על משטח ישר תגרום לו להתנדנד כמו רמזור בסופת הוריקן. מצידו השמאלי של המכשיר תמצאו כפתור הפעלה וכיבוי ומצידו הימני ממוקמים שלושה כפתורים – שניים לויסות עוצמת השמע והשלישי.. אמ.. השלישי? הוא מעלה את תפריט ויסות עוצמת השמע ולא נראה שיש לו מטרה נוספת פרט לפשוט להיות שם ולהיראות יפה.

Blackberry PRIV (צילום: גאדג'טי)
Blackberry PRIV (צילום: גאדג’טי)

חומרה וביצועים

על מנת ליישר קו עם יתר השחקניות בשוק, שילבה בלקברי בדגם ה-Priv מפרט טכני ברמה המשתווה לזו של מכשירי הדגל האחרים משנת 2015. הוא כולל מעבד בעל שש ליבות המשולב במערכת-על-שבב Snapdragon 808, אותה אחת ששולבה גם ב-G4 של LG וברבים אחרים. זיכרון המערכת עומד על 3GB RAM ויחד עם המאיץ הגרפי Adreno 418 נראה, לפחות על הנייר, כי מדובר בחיית ביצועים.

ואכן, הביצועים של הבלקברי פריב עומדים בציפיות ומספקים הנאה בזמן השימוש במכשיר במשחקים, גלישה וצפיה בוידאו.

למרות שה-Snapdragon 808 הפכה לפתרון של יצרניות רבות עבור בעיות ההתחממות של ה-Snapdragon 810, הרי שעם ה-Blackberry Priv ישנה בעיה בשילוב מערכת-על-שבב זו המגיעה מכיוון אחר. המכשיר נוטה להתחמם במהירות בגבו לאחר ביצוע פעולות פשוטות ככבדות ובשילוב עם גב המכשיר הדקיק, הנדרש לצורך שילוב המקלדת הפיזית ללא יצירת מפלצת עבה במיוחד, תרגישו כאילו אתם מחזיקים אש ביד בזמן השימוש בו.

אמנם ההתחממות מציקה בזמן שאוחזים במכשיר, אך לא הבחנתי בירידה בביצועיו, מה שמעיד על כך שפרט לבניה מעט לקויה מצידה של בלקברי המונעת את בידוד החום מיד המשתמש במידה רבה, לא תהיה השפעה על השימוש במכשיר מעבר לכך.

מסך, תצוגה ומולטימדיה

Blackberry PRIV (צילום: גאדג'טי)
Blackberry PRIV (צילום: גאדג’טי)

כמכשיר המבקש לעמוד בגאווה מול מכשירי הדגל האחרים הקיימים בשוק, הבחירה בשילוב מסך Quad HD בעל פריסה של 1440×2560 פיקסלים הייתה נכונה. מדובר בפאנל תצוגה מסוג AMOLED, המפיק צבעים עזים למדי, אם כי לא מדובר בתצוגה המרשימה ביותר שזכיתי לראות – תואר זה אמשיך לתת כרגע לסמסונג, לפחות עד שנבצע סקירה מעמיקה יותר למכשירי הדגל של 2016.

ועדיין – המסך של ה-Blackberry Priv מהווה את אחד החלקים המרשימים בו ובהחלט מקור להנאה בזמן קריאה, צפיה בסרטים וגם בתמונות.

בעיה שמעט הציקה לי הופיעה במהלך ניגון סרטים באיכות Quad HD על גבי המסך של הבלקברי פריב. מצאתי כי בכל סרטון בו צפיתי באיכות הגבוהה ביותר האפשרית על מסך המכשיר (1440p), נטו הסרטונים לקפוא, כאשר התמונה הפסיקה לזוז והסאונד המשיך להתנגן. תוכלו לראות דוגמה לדבר בסרטון קצר שצילמתי:

בניסיון להבין מדוע הדבר קורה הורדתי את הסרטון המופיע מעלה באיכות גבוהה (1440p) כדי לבדוק האם גם לאחר העברת הקובץ לניגון ישירות מהמכשיר (לא דרך יוטיוב) תוצג בשנית אותה הבעיה. לצערי, הסרטון לא התנגן כמו שצריך גם בדרך זו, כאשר הפעם הוא לא נתקע לחלוטין, אלא הציג גמגומים בתמונה בזמן שהאודיו מתנגן ברקע כרגיל. אם כך אני שואל – מהו היתרון במסך Quad HD במכשיר אם לא ניתן להינות ממנו עד תום?

הרמקול הקדמי מפיק צלילים חזקים למדי ומיקומו בחלקו הקדמי של המכשיר מושלם. לא מדובר ברמקול סטריאופוני, אך הוא מרשים ביכולותיו. דווקא בחיבור אוזניות למכשיר מצאתי חיסרון בהשוואה למכשירי דגל אחרים, ובעוד איכות הסאונד טובה ברוב המקרים, עוצמת השמע באוזניות מוגבלת למדי, דבר המפריע בהאזנה למוסיקה בסביבה רועשת (נבדק עם אוזניות ARS Technica ATH-M50x, SMS Audio Sync by 50 ו-Skull Candy).

מערכת הפעלה וממשק משתמש

הבשורה הגדולה ביותר במכשיר ה-Blackberry Priv הינה, ללא ספק, מערכת ההפעלה. בבלקברי בחרו לנטוש את מערכת ההפעלה Blackberry OS, שפותחה על-ידי החברה על בסיס אנדרואיד גם כן, ועברו לגרסה נקיה של אנדרואיד המוכרת לכולנו ממכשירים רבים המציפים כיום את השוק.

אף המעבר לאנדרואיד, בבלקברי לא נוטשים את החלקים הטובים של מערכת ההפעלה של החברה ומוסיפים לממשק המשתמש מספר פונקציות המוסיפות הרבה ערך לניהול החיים מהמכשיר הנייד.

בואו נדבר על פרודקטיביות

הבלקברי האב (Blackberry Hub) הוא ככל הנראה השלוחה המשמעותית ביותר של Blackberry OS המגיעה לדגם ה-Priv. מדובר במרכז עדכונים מתקדם המרכז את כל ההתראות מחשבונות משתמש שונים במיקום יחיד ונגיש. תוכלו להוסיף ל”האב” לא רק את חשבונות הדואר האלקטרוני, אלא גם את חשבונות המשתמש מהרשתות החברתיות שלכם, הודעות ה-SMS וה-BBM, ווטסאפ ועוד. ב”האב” מרכז המכשיר את כל המידע ומאפשר צפיה ומענה מהיר ללא צורך במעבר בין אפליקציות וחשבונות מרובים.

Blackberry PRIV Hub (צילום: גאדג'טי)
Blackberry PRIV Hub (צילום: גאדג’טי)

בלקברי שמה דגש מיוחד על יעילות בזמן העבודה והדבר ניכר גם במכשיר ה”פריב” מבוסס מערכת ההפעלה אנדרואיד. לצד ה”בלקברי האב” תוכלו למצוא מגוון קיצור דרך מהירים לחשבונות משתמש, בדיקת מצב סוללה, יצירת פגישות בלוח השנה, כתיבת דואר אלקטרוני או הודעות טקסט, הוספת אנשי קשר ועוד, והכל בלחיצת כפתור בודדת מעמוד הבית.

אף שהזכוכית העוטפת את מסך ה-Blackberry Priv גולשת לשולי המכשיר, לא מדובר במסך הדומה לזה המופיע בדגמי ה-edge של סמסונג. ולמרות זאת, מוסיפה בלקברי גישה לקיצורי דרך מהירים לצפיה בפרטים חשובים, אליהם ניתן לגשת על-ידי גרירת האצבע משול המסך פנימה. מסך ה-edge בגרסה של הבלקברי פריב מאפשר הצצה מהירה ללוח השנה, הודעות אחרונות מה”בלקברי האב”, רשימת משימות וגישה מהירה לאנשי קשר מועדפים – נוח מאוד למי שרוצה לבצע פעולות במהירות ללא צורך בפתיחת אפליקציות.

אבל בלקברי לא עוצרת כאן. במכשיר תגלו כי אפליקציות מסוימות אשר ימוקמו בעמודי הבית כוללות סימן של שלוש נקודות מתחת לאייקון המייצג אותן. את האפליקציות ניתן להרחיב לצפיה מהירה דרך עמוד הבית, אז יוצג בפניכם וידג’ט המציג מידע מהיר אודות ההודעות האחרונות שקיבלתם בווטסאפ, זמן ההגעה הצפוי הבייתה דרך Waze או הפגישות האחרונות שלכם מלוח השנה. הדבר הזכיר לי במידה רבה את מסך ה-3D Touch של אפל.

המקלדת הפיזית

מקלדת פיזית ב-Blackberry Priv (צילום: גאדג'טי)
מקלדת פיזית ב-Blackberry Priv (צילום: גאדג’טי)

המקלדת הפיזית במכשיר הבלקברי פריב הינה הכלי שהופך אותו למיוחד במינו, אולם בחרתי להתייחס לנושא המקלדת דווקא בקטגוריית התוכנה של הסקירה מאחר שהחלק הפיזי עושה בעיני רושם כפחות מעניין במקלדות שמציעה בלקברי במכשיר.

הגישה למקלדת הפיזית נוחה למדי ומתבצעת דרך גרירת המסך מעלה, אך השימוש בה לא יהיה נוח לכל אחד. במהלך הסקירה השתמשתי במחצית הזמן במקלדת הפיזית במכשיר ובמחצית השניה בוירטואלית והמסקנה שלי היא כי ישנה עדיפות גדולה יותר לשימוש דווקא במקלדת הוירטואלית.

טרם ימי האייפון והאנדרואיד, היה ברשותי מכשיר בלקברי (Bold 9000) בעל מקלדת פיזית. עוד אז אני זוכר שהכפתורים הצפופים הפריעו לי מעט, אך המקלדת הייתה נוחה למדי ובאותם ימים הייתה זו האופציה הטובה ביותר שהייתה קיימת בשוק. היום, עם שלל מקלדות וירטואליות אלטרנטיביות הקיימות בחנות האפליקציות ועושת עבודה מצויינת, מעט קשה לקבל את הקושי שנוצר כתוצאה מהצורך לצופף שתי אצבעות זו ליד זו על מנת להקליד מספר.

בתמונה שצירפתי מטה, תוכלו לראות כי בכל זאת חלו שיפורים ב-7 השנים האחרונות, כאשר המקלדת החדשה של בלקברי רחבה ומרווחת יותר מזו של ה-Bold 9000 העתיק.

מקלדות פיזיות: Blackberry Priv מול Blackberry Bold 9000 (צילום: גאדג'טי)
מקלדות פיזיות: Blackberry Priv (למטה) מול Blackberry Bold 9000 (צילום: גאדג’טי)

המקלדת הפיזית אמורה, מבחינתי, לספק ערך על פני זו הוירטואלית במקום אחד – זיהוי מיקום המקשים לצורך הקלדה עיוורת, ממש כפי שמתאפשר במקלדת הפשוטה בה אנו משתמשים במחשב הביתי. במשימה זו נכשלת המקלדת הפיזית, שכן הכפתורים הקטנים מקשים על הקלדה עיוורת ומהירות הכתיבה עימה ירדה באופן משמעותי.

המקום בו מצטיינת המקלדת הפיזית היא דווקא בצד התוכנה. בבלקברי הוסיפו אפשרויות תיקון אוטומטי המציג את המילים המוצעות על גבי מסך המכשיר, ממש מעל המקלדת הפיזית. כדי לקבל את ההצעות אפשר, כמו במקלדות וירטואליות שונות, להמשיך למילה הבאה, כאשר ההצעה הטובה ביותר בדרך כלל תיבחר באופן אוטומטי. אם תרצו לערער, תוכלו לבחור מילה אחרת מתוך רשימה של שלוש מילים.

פונקציית תוכנה נוספת מאפשרת לכם לעשות שימוש במקלדת הפיזית כמשטח מגע, בדומה למשטחי העכבר הנמצאים במחשבים ניידים. ניתן לבצע גלילה בעמוד לשם קריאה נוספת ולמחוק מילים על ידי הזזת האצבע על גבי המקלדת הפיזית מימין לשמאל (או להיפך – תלוי שפה).

מקלדת נשלפת בעברית – Blackberry Privלא משעמם לנו >> http://www.gadgety.co.il/152483/blackberry-priv-israel/#blackberry #priv #blackberrypriv

Posted by Gadgety on Friday, March 4, 2016

המקלדת הוירטואלית

לו הייתה מוציאה בלקברי את המקלדת הפיזית מהמכשיר ומתמקדת רק בוירטואלית, לא נראה כי היה הדבר מפריע למבקשים להשתמש במכשיר, אלא אם מדובר בותיקי בלקברי שהמקלדת הפיזית ליוותה אותם לאורך שנים.

המקלדת הוירטואלית ב-Blackberry Priv הינה אחת הטובות שקיימות היום בשוק, גם אם אכניס פנימה את השיקול של מקלדת האייפון, שאהובה עלי במיוחד. הסיבה לכך היא המחשבה הרבה שעומדת מאחורי השימוש במקלדת ככלי פרודקטיביות ולא רק כמקלדת.

הכפתורים המוצגים על גבי המסך גדולים וברורים, ההצעות לתיקון משתפרות כמעט באופן מיידי לאחר שהתחלתם לעשות שימוש במכשיר ומיקומן מעל כל אות רלוונטית על גבי המקלדת במהלך הכתיבה מוכיח עצמו כפשוט בהרבה מההצעות הנוהגות להופיע מעל המקלדת. משיכה קלה של האצבע מעלה על גבי האות אשר מעליה מופיעה המילה המוצעת תשלים עבורכם את ההקלדה וגם אם זה נשמע מסובך, מדובר בפעולה שקל מאוד לאמץ ומוכיחה עצמה בשטח.

מקלדת וירטואלית ב-Blackberry Priv (צילום: גאדג'טי)
מקלדת וירטואלית ב-Blackberry Priv (צילום: גאדג’טי)

בנוסף לשיטת ההקלדה עם התיקון המהיר, ניתן לבצע פעולת מחיקה מהירה במקלדת על ידי החלקת האצבע משמאל לימין (או להיפך – תלוי שפה).

פונקציה שאינה קיימת בשתי המקלדות בשלב זה הינה האפשרות למעבר מהיר בין שפות. אם תרצו לעבור בין שפות במקלדת הפיזית או הוירטואלית, תתבקשו ללחוץ על כפתור מעבר שפה שיפתח תפריט מיוחד למעבר בין שפות על גבי המסך. במקלדת הפיזית לא קיים קיצור דרך למעבר בין שפות כלל, כך שיש להשתמש במסך המכשיר לצורך זה. מנציגות בלקברי נמסר כי הדבר יתוקן בעדכון תוכנה עתידי.

סוללה

הסוללה ששילבה בלקברי בדגם ה”פריב” מגיעה בקיבולת של 3,410mAh. הנתון המרשים מאפשר למכשיר להמשיך לפעול עד סוף היום במרבית הימים וגם בשימושים כבדים יותר מצליח להדגים תוצאות מרשימות. אולם לא מדובר בסוללה שתאפשר לכם להנות משימוש ליום נוסף ובמהלך הסקירה נדרשתי להטעינו מידי לילה.

Blackberry PRIV (צילום: גאדג'טי)
Blackberry PRIV (צילום: גאדג’טי)

הסוללה בעלת הקיבולת הגדולה, בעודה מספקת זמן שימוש ארוך ממרבית המכשירים הקיימים כיום בשוק, לא מאפשרת טעינה מהירה, דבר שיתפרש לזמני טעינה ארוכים במיוחד.

את מצב החיסכון בסוללה ניתן להגדיר כך שיופעל עת שתגיע הסוללה לרף ה-15% או ה-5% והוא יכבה פונקציות במכשיר הגוזלות מחיי הסוללה כמו סנכרון נתונים ברקע. מצב החיסכון הינו שימושי כאשר לא נותר עוד זמן סוללה רב, אולם במרבית הימים לא מצאתי בו צורך, כאשר המכשיר המשיך לעבוד עד שעות הלילה ללא צורך בטעינה חוזרת.

מצלמות

Blackberry PRIV (צילום: גאדג'טי)
Blackberry PRIV (צילום: גאדג’טי)

המצלמה הראשית המשולבת ב”בלקברי פריב” כוללת חיישן 18 מגה-פיקסל עם עדשה מבית היצרנית הגרמנית הותיקה Schneider Kreuznach, אשר על הנייר אמורה הייתה לספק תוצאות מרשימות למדי. אולם בבלקברי נשארים מעט מאחור בנושא הצילום, מאחר שהיום שמות שחקניות רבות דגש רב על עיבוד התמונה לאחר הצילום, תחום בו בלקברי אינה מצטיינת.

התמונות שצילמנו עם ה-Priv נראות טוב כאשר הן מצולמות באור יום, אולם במצבי תאורה פחות אידאליים מיום שמש בהיר תגלו במהרה כי ישנה פיקסלזציה רבה בהן. הדבר לא ממש מפריע אם השימוש שלכם במצלמה הוא לשיתוף תמונות במכשירים ניידים בלבד, שהרי במסך הקטן הכל ייראה טוב בהרבה.

אפליקציית המצלמה פשוטה לשימוש, אך מעט מיושנת גם כן. זמן רב עובר בין לחיצה על כפתור הצילום באפליקציה ועד שמתבצע הצילום בפועל, וזהו עוד כשל תוכנתי מצידה של בקלברי, שפשוט לא השקיעה בתחום זה כיאות בתחום הצילום. הבעיות שצצות בזמן צילום תמונות בתאורה פחות ממושלמת חוזרות גם בוידאו, אשר אף השימוש במייצב התמונה, לא מצליח להתגבר על איכות ירודה בהשוואה למתחרות כיום בשוק.

מצלמת הסלפי בעלת חיישן 2 מגה-פיקסל היא כנראה הדרך של בלקברי לומר לנו – כן, יצרנו מכשיר שמיועד עבור הקהל הרחב, אבל לא רוצים שתצלמו סלפי. דוגמה נוספת לכך שהמכשיר אכן מיועד בראש ובראשונה לסביבה העסקית.

סיכום

Blackberry PRIV (צילום: גאדג'טי)
Blackberry PRIV (צילום: גאדג’טי)

החדשות הגדולות של בלקברי במעבר לאנדרואיד אינן מעידות על כך שהחברה מוכנה לחזור לתחרות העזה הקיימת בשוק הפרטי. מכשיר ה-Blackberry Priv הוא ללא ספק חיה מרשימה על הנייר, אך בעוד ביצועיו יעלו על רבים מהסמארטפונים הקיימים כיום בשוק, הוא אינו מהווה תחרות לשחקניות הגדולות והותיקות בו מסיבה פשוטה – המחיר שלו בישראל פשוט מוגזם.

המסך מרשים וכך גם איכות הבניה ובצד הממשק והתוכנות המלוות את מערכת ההפעלה אנדרואיד עשתה בלקברי עבודה מצויינת עם ה”פריב”. מדובר באחד הכלים היעילים ביותר עבור מי שמבקשים לנהל את חייהם מהסמארטפון בסביבה העסקית. במיוחד הרשימה אותי המקלדת הוירטואלית, שהיא בין הטובות בשוק כיום.

ה-Blackberry Priv בהחלט מתאים לסביבה העסקית ויתרום רבות לאותם ארגונים המבקשים להגן על עצמם ועל העובדים שלהם מפני ניסיונות פגיעה חיצוניים, ואני סמוך ובטוח שאותם עובדים שיזכו לקבל מכשיר זה מהחברה לא ישמיעו כל תלונה (אלא אם ירצו לצלם סלפי) – אבל במחיר העולה על 5,000 שקלים, איני רואה כל סיבה מוצדקת עבור הצרכן הפרטי לרכוש את הסמארטפון הזה אל מול השפע הקיים כיום בשוק.

האריזה ותכולתה
6/10
עיצוב ואיכות בניה
8/10
חומרה וביצועים
9/10
מסך ותצוגה
9/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
8/10
סוללה
9/10
מצלמה
7/10
8.1
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מקלדת וירטואלית מצויינת
  • חיי סוללה ארוכים
  • בלקברי האב
  • רמקול קדמי חזק
  • הרחבת זיכרון
מה פחות אהבנו
  • מקלדת פיזית לא נוחה
  • מתחמם מאוד
  • אין טעינה מהירה

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 5,030 שקלים (כולל מע”מ)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים