לסלקום יש 70 אלף מנויי Cellcom TV, הוט מובייל מגייסת מנויים בקצב

Cellcom TV

לאחר הדיווח של פרטנר ביום שני, דיווחו אתמול (ג’) גם סלקום והוט מובייל על תוצאות כספיות לשנת 2015. בניגוד לפרטנר, נראה שמצבן של השתיים קצת יותר טוב, סלקום מצליחה להישאר רווחית והוט מובייל מצליחה לגייס לקוחות למרות שזה עולה לה ביוקר.

סלקום פרסמה אתמול דו”ח שמשקף את המשך שחיקת הרווחיות והתנאים בשוק הסלולר. ההכנסות ברבעון הרביעי ירדו ב-8.2% ל-1.04 מיליארד ש”ח לעומת הרבעון המקביל. הרווח צנח ב-65% ל-19 מיליון ש”ח בלבד. לעומת הרבעון הקודם (השלישי) ההכנסה מפעילות שירותי סלולר ירדה ב-4%, אך מכירות המכשירים רשמו עלייה של 8%. שיפור מסוים גם בנטוויז’ן תרם לעלייה קטנה בהכנסות הכלליות של סלקום לעומת הרבעון השלישי.

צריך לזכור שסלקום עדיין לא קיבלה אישור רשמי למיזוג עם גולן אך היא תתחיל לקבל בקרוב תשלום עבור השימוש של גולן ברשת שלה. כמו אצל פרטנר, גם סלקום הורידה השקעות בתשתיות באופן דרסטי, קיטון של 19% ב-2015 ל-396 מיליון ש”ח.

מעניין לראות שאם כבר חשבנו שאי אפשר לרדת יותר נמוך וקריסת ערך ה-ARPU (הכנסה ממוצעת פר לקוח) תיעצר, טעינו: לאחר שמתחילת השנה נעצר ה-ARPU על רמת ה-65.5 ואף עלה ברבעון השלישי ל-66, אז בסוף 2015 ערך זה נפל דרסטית ל-63 ש”ח!

לסלקום יש 70 אלף מנויי סלקום TV, גיוס נאה לעומת 50 אלף מנויים בעדכון של הרבעון הקודם. עם זאת, קשה לשער שהמספר הנ”ל עומד בציפיות המוקדמות של החברה ובעיקר לאור ההשקעה הגדולה במיזם זה. לחברה יש כ-100 אלף מנויי קוים דרך רפורמת השוק הסיטונאי, עוד תחום שספק אם הוא רווחי. אולי החברות יספקו עוד נתונים לגבי סגמנט זה בעתיד.

הוט מובייל

בהוט מובייל המצב קצת יותר מעודד: ההכנסה בכל 2015 עלתה ב-5% ל-921 מיליון ש”ח. אך זאת רק בזכות תוספת של 57 מיליון ש”ח ממכירות מכשירים לעומת השנה הקודמת (ההכנסה משירות הסלולר ירדה קצת).

למרות העלייה בהכנסות בשנה זו, רווח ה-EBITDA (לפני מיסים) ירד ב-85% ל-14 מיליון ש”ח בלבד. בחברה אומרים שלעלייה בדמי הקישוריות יחד עם הגידול במספר הלקוחות יש קשר לקיטון הדרמטי. מספר הלקוחות גדל ב-16% ל-1.29 מיליון. הרווח הממוצע מכל אחד (ARPU) ירד מ-69 ש”ח בסוף 2014 ל-54 ש”ח בסוף 2015, סכום דומה למתחרות הקטנות והאגרסיביות בשוק כמו גולן טלקום.

השוואת מפרטים