חזון “בחזרה לעתיד”: Nike מכריזה על נעליים עם שרוכים אוטומטיים

Nike HyperAdapt 1.0

יצרנית הביגוד והנעליים נייקי (Nike) הכריזה על דגם ספורטיבי חדש וייחודי במינו – NIKE HYPERADAPT 1.0. הנעליים החדשות משלבות מנגנון שרוכים אוטומטי המתאים עצמו לרגלי המשתמש.

מנגנון השרוכים האוטומטי ייכנס לפעולה כאשר יכניס המשתמש את העקב לתוך הנעל, אז תזוהה הפעולה על-ידי חיישן הממוקם מתחת לעקב ותהדק את השרוכים על רגל המשתמש. לאחר ביצוע הפעולה הראשונית של השרוכים האוטומטיים, יוכל המשתמש להתאים את הידוק השרוך על ידי שימוש בשני כפתורים הממוקמים בחלקה החיצוני של הנעל – האחד ישמש להידוק נוסף והשני לשחרור במידה שהנעל לוחצת.

בנייקי מציינים כי הנעליים יושקו לקראת סוף השנה בשלושה צבעים, אולם יוצעו רק לחברי מועדון +Nike. בחברה מדגישים באופן כמעט בלעדי את הספורטאים כקהל יעד לנעלי ה-HYPERADAPT 1.0 ומציינים כי פיתוחים עתידיים יאפשרו התאמה לרגלי המשתמשים תוך כדי תנועה, בניגוד לפעולה הידנית הנדרשת כיום לביצוע לשם התאמה אישית.

ההכרזה של החברה על הנעליים בעלות מנגנון השרוכים האוטומטי מגיעה קרוב ל-30 שנים לאחר שהוצגו לראשונה בסרט “בחזרה לעתיד 2” מ-1989. באותה הסצינה מהסרט, מגיע מארטי מק’פליי לעתיד של שנת 2015, אז הוא מקבל את נעלי נייקי עם השרוכים החשמליים. יש לציין לטובה את מאמציה של החברה להציג את הנעליים במציאות רק שנה לאחר התאריך בהן הוצגו בסרט.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים