הרווח של פלאפון נפל ב-80% ברבעון הרביעי

פלאפון צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

הנתונים הפיננסים לרבעון הרביעי של 2015 של חברת פלאפון נחשפו היום (ה’, 17.3) בתוך הדיווח של קבוצת האם בזק. בהמשך לדו”חות שאר השחקניות בשוק הסלולר גם אצל פלאפון ישנו דרדור מתמשך בתוצאות יחד עם יציבות מסוימת בקצב איבוד הלקוחות.

ברבעון האחרון רשמה בזק הכנסות של 713 מיליון ש”ח, ירידה של כ-15% לעומת התקופה המקבילה כאשר ההכנסה משירות הסלולר נפלה ב-19%. מכירות המכשירים דווקא עלו ב-28 מיליון ש”ח לעומת הרבעון השלישי ומהווים עתה 33% בסך ההכנסות, חלק משמעותי ביותר בפעילותה העסקית. הרווח הנקי של פלאפון הסתכם ב-11 מיליון ש”ח בלבד, קריסה של 80% לעומת שנה שעברה.

מכירת מכשירים הופכת לקריטית

נכון לסוף השנה היו לפלאפון 2.651 מיליון מנויים, גידול של 65 אלף מנויים חדשים לעומת 2.586 מיליון בסוף 2014. בדומה למה שראינו בסלקום, ברבעון הרביעי נרשמה נפילה דרסטית של הכנסה פר לקוח (ARPU), ערך זה ירד ל-60 ש”ח בלבד לעומת 68 ברבעון השלישי.

הכנסות פלאפון הסתכמו ב-2015 ב-2.83 מיליארד ש”ח, ירידה של 16% לעומת 2014. כמעט 2 מיליארד ש”ח מתוכם הגיעו משירות הסלולר והשאר ממכירות מכשירים (ירדו לעומת 2014). הרווח השנתי של פלאפון הסתכם ב-151 מיליון ש”ח נפילה של 60% לעומת 2014.

צריך לראות בפלאפון את התמונה הגדולה: לקבוצת בזק יש המון כוח מתוקף היותה הקבוצה הגדולה ביותר בשוק התקשורת. הכנסות הקבוצה כולה היו 10 מיליארד בשנה שעברה ועלו ב-10% לעומת 2014. הרווח של בזק בשנה זו עומד על 1.72 מיליארד ש”ח. פלאפון היא החברה היחידה בקבוצה שמתחרה בשוק שנחשב כעת כ”מערב פרוע”, אך למרות זאת מצליחה (למרות השחיקה במדדים) להכניס הרבה יותר מאשר המתחרות ולהרים את הראש מעל המים.

השוואת מפרטים