דיווח: גוגל תכנס לתחום השידור החי ותשיק את אפליקציית YouTube Connect בקרוב

גוגל מתכוונת להשיק בקרוב אפליקציה חדשה בשם YouTube Connect שתאפשר למשתמשיה לשדר וידאו בזמן אמת, כך עולה מדיווח שמגיע מאתר VentureBeat. על פי הדיווח, גוגל עתידה להיכנס לשוק צפוף במיוחד שבו נמצאת כמה מהשחקניות החזקות והגדולות ביותר בשוק.

השירות החדש, כפי שניתן להבין משמו, יגיע כהרחבה ליוטיוב ויאפשר לכל משתמשי האפליקציה לעלות לשידור חי ולשתף את הצילום עם חבריהם. כמו כן, ניתן יהיה לצפות בשידורים הישירים דרך אפליקציית YouTube Connect או מנגד לצפות בסרטון מאתר יוטיוב, בדיוק כמו כל סרטון אחר. כיאה לכל שירות שידור וידאו חי, ניתן יהיה להגיב בזמן אמת מהאפליקציה ואף לראות בשנית את השידור בשלב מאוחר יותר.

במטרה להפוך את השירות למעט יותר חברתי, גוגל תוסיף ל-YouTube Connect אזור מיוחד בשם “News Feed” שיאפשר למשתמשים לגלות ולצפות בשידורים החיים הפופלארים ביותר של חבריהם. באופן דומה לשאר השירותים, גם כאן על המשתמשים להירשם לשידורים החיים של חבריהם במטרה לקבל התראה בעת העלייה לשידור או כדי לראות את סרטוניהם בפיד. מדובר בצעד מעניין מבחינתה של גוגל, מאחר ויוטיוב שימשה בעיקר ערוצים רשמיים ופחות משתמשים רגילים, שלא בהכרח בעלי חברים רבים שכבר משדרים או מעלים סרטונים לאתר שיתוף הוידאו.

שידור חי אינו דבר שזר ליוטיוב וכבר היום האתר תומך בשידור מסוג זה. עם זאת, השירות לא היה פתוח לציבור הרחב ואף לא קודם על ידי גוגל. השקתה של YouTube Connect תסמל את השאיפה של גוגל להציע שירות שידורים חיים לקהל הרחב – גם למשתמשים רגילים ולא לעמודים.

כאמור, גוגל אינה נכנסת למגרש ריק וכבר עכשיו נדרשת להתחרות עם כמה שירותים פופלארים במיוחד. הראשונה היא אפליקציית Periscope, המשמשת כזרוע של טוויטר בתחום זה, שכבר הצליחה לצבור לא מעט תשומת לב ומציגה קצב אימוץ טוב על ידי משתמשי טוויטר.

תחרות נוספת, ואולי המשמעותית ביותר, היא ללא ספק Facebook live, פרי פיתוחה של הרשת החברתית הגדולה בעולם. כבר עכשיו ניתן לראות את הפיד שלנו מלא בשידורים חיים של משתמשים רבים, דבר שעתיד לגדול עם הוספת האפשרות גם למכשירים תומכי אנדרואיד.

לא ניתן לדבר על שידור חי מבלי להזכיר את הזווית הישראלית ואת אפליקציית Meerkat שפעלה באותו התחום. Meerkat הודיעה לפני פחות מחודש כי תזנח את תחום השידור החי ותתמקד בבניית רשת חברתית המבוססת על שידורים מסוג זה. שינוי זה מצידה של Meerkat הוא עדות נוספת לתחרות העזה שיש בקטגוריה הזו ולמורכבות הרבה שיש בהצעת פלטפורמה לשידור חי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים