אלו החידושים והשיפורים בממשק המשתמש UX 5.0 המגיע יחד עם ה-LG G5

LG UX 5.0

ה-LG G5, מכשיר הדגל של ענקית המובייל הקוריאנית LG ומי שנחשב לסמארטפון המודולרי הראשון בעולם, נחשף באופן רשמי במהלך אירוע אותו ערכה החברה בתערוכת MWC 2016 בחודש פברואר האחרון.

לצידו, חשפה היצרנית את הגרסה האחרונה לממשק אנדרואיד העצמאי שלה, LG UX 5.0, אך לא שיתפה אותנו בכל הפרטים אודותיו. כעת, בהודעה שמפיצה החברה לעיתונות, נחשפים כל השיפורים, השינויים והשידרוגים בממשק החדש.

LG UX 5.0 Official 1

LG G5 וחבריו

אחד מן הפיצ’רים המהותיים ביותר במכשיר הדגל של החברה הוא מערך המודולים החדשני אותו חשפה, וכל הלוקחים בו חלק זכו לכינוי LG G5 Friends. כך מתבטא הדבר גם בממשק המכשיר, כאשר על מנת לאגד את כל המודולים במקום אחד מרכזי השיקה החברה אפליקציה בשם LG Friends Manager, המאפשרת לקשר ולשלוט באופן מיידי בשלל המודולים הזמינים.

נכון לרגעים אלו, רק שניים מה”חברים” של ה-G5, הם ה-Cam Plus ו-Hi-Fi Plus, מתחברים למכשיר באמצעות חלקו התחתון הנשלף, בעוד השאר (Rolling Bot ו-360 Cam) מנוהלים מן האפליקציה ומקושרים למכשיר דרך בלוטות’.

על פי החברה, כל אחד מן המודולים יזכה לקבל מסך ניהול ייעודי באפליקציית Friends דרכו ניתן יהיה לבצע פעולות שונות. לדוגמה, כאשר ה-360 Cam יקושר למכשיר, יוכל המשתמש לצפות בכל הנקלט דרך עדשת המצלמה הפנורמית, לעיין בתמונות המצולמות דרך Friends Camera Album ועוד.

LG UX 5.0 Official 2

מצבי צילום חדשים

מערך הצילום הכפול שבגב מכשיר הדגל G5 מציע למשתמשים צמד חיישני צילום שונים – האחד ברזולוציית 16 מגה פיקסל עם זווית צילום של 78 מעלות, בעוד השני מגיע ברזולוציית 8 מגה פיקסל עם זווית צילום רחבה במיוחד שעומדת על 135 מעלות. כך, אפליקציית הצילום ב-UX 5.0 עבור מכשירי G5 התחדשה גם היא על מנת לתמוך במערך הצילום המרשים, ולפניכם החידושים שבה.

מעבר מיידי בין עדשות הצילום – כאשר המשתמש מבצע זום פנימה או החוצה, יידע המכשיר לבחור באופן אוטומטי את עדשת הצילום בעלת שדה הראיה המתאים לתמונה אותה מעוניין המשתמש לצלם, זאת על מנת לספק את התוצאה הטובה ביותר לצד התערבות מינימלית מצד המשתמש.

Auto Shot – מצב צילום חדש המגיע כגרסה משודרגת של ה-Gesture Shot. מצב זה יזהה באופן אוטומטי את פניו של המשתמש וברגע שהוא יהיה ב”פוזה” המתאימה לו, תצולם תמונה באופן אוטומטי.

Multi View – מצב זה יאפשר לאפליקציה לצלם תמונה אחת המשלבת את הנקלט ב-3 עדשות הצילום השונות שבמכשיר, ובמקרה שהמשתמש אוחז בידו במצלמת ה-360 Cam, הוא יוכל לצלם תמונה המשלבת גם את הנקלט בעדשת הצילום שלה.

Pop-Out Picture – מצב צילום המשלב 2 תמונות שצולמו בו זמנית ע”י שני חיישני הצילום האחוריים לכדי תמונה אחת המעוצבת אוטומטית בסגנון Picture in Picture.

שינויים קטנים, אך מהותיים

בין השינויים שקיבל הממשק לכל אורכו הינו הוויתור על מגירת האפליקציות, שנעלמה כלא הייתה. ב-LG מסבירים כי השינוי התבצע על מנת להקל על המשתמשים לסדר ולאתר את האפליקציות בקלות. עם זאת, ובמקרה שהמהלך אינו לטעמכם, דואגת החברה לעדכן כי תוכלו להחזיר את מגירת האפליקציות בכל עת ישירות ממסך הגדרות.

בין השינויים הנוספים ניתן למצוא אפליקציית LG Health משודרגת, פונקציית מסך הדולק תמיד (Always-On) שמאפשרת להציג באופן קבוע את השעה, התאריך וכמובן התראות, וכן מנהל קבצים משופר שיאפשר לנווט ברחבי קבצי המערכת של המכשיר כאילו מדובר במחשב PC, לדברי החברה.

בינתיים, LG G5 ייחשף רשמית במדינתנו הקטנה בעוד כשבוע, זאת במהלך מסיבת עיתונאים שתתרחש ב-4 באפריל, יום שני, החל מהשעה 9:30.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים