דיווח: בקרוב נוכל לשלם עבור מוצרים ושירותים באמצעות Facebook Messenger

פייסבוק מסנג'ר

שירות Facebook Messenger הפך לפלטפורמה שזוכה לקבל עדכונים בקצב מהיר מאוד. אף החדשות הרבות סביב השירות, טרם נחשפה דרך בה פייסבוק מתכוונת להרוויח כסף מכמות המשתמשים הרבה שלו. כעת, בזכות הדלפה מגרסת Facebook Messenger הבאה, אנו זוכים לקבל הצצה למודל עסקי עתידי שיוכל להכניס לפייסבוק לא מעט כסף במידה ויראה אור.

המידע מגיע מקטעי טקסט שנחשפו בגרסה הבאה של Facebook Messenger בהם כמה רמזים לגבי שירות חדש שפייסבוק עתידה להשיק. המשותף לאותם קטעי טקסט הוא שפייסבוק מעוניינת לאפשר למשתמשי Facebook Messenger לשלם עבור מוצרים ושירותים ישירות מחלון הצ’אט עצמו. ניתן להסתכל על השירות החדש כמעיין Apple Pay או Samsung Pay המבוסס כולו על אפליקציית המסרים המידיים של פייסבוק.

התבוננות עמוקה יותר על אותם קטעי קוד חושפת מגוון רחב של שירותים אפשריים שיכולו להשתלב בגרסה הבאה. בין אותם קטעים ניתן למצוא את המחרוזות הבאות: “שלם ישירות ב-Facebook Messenger ברגע שאתה אוסף את המוצר“, “דבר עם המוכר ושלם עבור המוצרים ב- Messenger“, “שלם במעמד הרכישה” ועוד. הקטעים התגלו בגרסת האייפון של אפליקציית Facebook Messenger. באופן דומה למרבית השירותים של פייסבוק, גם כאן אנו מאמינים כי השירות יוצע תחילה למשתמשי האיפון בארה”ב ויתרחב למדינות נוספות בהמשך.

ישנם מספר תרחישים אפשריים בהם פייסבוק יכולה להרוויח מהשירות החדש. הראשון והבנאלי ביותר הוא גזירת עמלה על העברה שמתבצעת – מודל דומה לשאר השחקניות בתחום. סברה אחרת היא שפייסבוק תחבור למוכרים ותציע להם מספר מודלים כלכליים בהם יוכלו להשתמש בשירות שלה כדי להציע אפשרויות רכישה נוספות ללקוחות שלהם. סברה אחרונה, אך מתאימה לאופיה של פייסבוק, היא הקצאת שטחי פרסום או קידום חנויות בתשלום בזמן השימוש בפלטפורמה.

פייסבוק לא נכנסת לעולם ריק מתחרות וכל שחקנית משמעותית מציעה כיום שירות תשלומים כזה או אחר. עם זאת, נראה כי דווקא השימוש ב-Facebook Messenger וההבטחה של פייסבוק כי תעלה הילוך בכל הקשור לאינטגרציה עם עסקים יכולים לגרום לפייסבוק לצאת עם ידה על העליונה ולחדור לשוק הרווי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים