חצי מכמות החשמל: פרטים נוספים אודות ה-MediaTek Helio X30 נחשפים

שבב מדיה-טק תמונה: MediaTek

יצרנית השבבים המתפתחת MediaTek ממשיכה לשעוט קדימה עם ספינות דגל מתקדמות ועוצמתיות. הפעם מדובר ב-Helio X30, ספינת הדגל הבאה מבית החברה, אודותיה נחשפו פרטים נוספים בהדלפה אחרונה שמקורה בסין.

הפרט החשוב ביותר שנחשף אינו קשור למערכת-על-שבב עצמה, אלא לתהליך הייצור שלה. לפי ההדלפה, המערכת-על-שבב החדשה תיוצר באמצעות תהליך ייצור חדשני בגודל 10 ננו-מטר, זאת באמצעות שימוש בטכנולוגיית FinFET במפעליה של יצרנית השבבים הטיוואנית TSMC.

שימוש בתהליך ייצור כה מתקדם ועדכני יאפשר ל-MediaTek להתחרות בצורה אמיתית כנגד יצרניות מובילות כמו Samsung ו-Qualcomm, שעד כה נעזרו בתהליך ייצור מתקדם בדור או שניים והשיגו יתרונות מובהקים בתחומי הביצועים והחיסכון בסוללה בעוד שהן מותירות את MediaTek הרחק מאחור.

עוד חושפת ההדלפה פרטים נוספים אודות המערך בעל עשר הליבות, וכאן המצב כבר לא נראה כל כך מזהיר. לפי ההדלפה החדשה, המערכת החדשה תציע מערך ליבות חלש משמעותית מזה שהציגה ההדלפה בחודש נובמבר. אם בנובמבר דובר על שש ליבות עוצמתיות וארבע ליבות חלשות, הרי שכעת אנו מקבלים מערך שונה בתכלית.

MediaTek Helio X20
מערכת השבבים העדכנית של MediaTek, העונה לשם Helio X20

בהנחה וההדלפה תאושש, תציע Helio X30 זוג ליבות A72 עוצמתיות בלבד, הן יפעמו בתדר מרשים העומד על 2.8 גיגה-הרץ. אל הליבות העוצמתיות ארבע ליבות A53 חסכוניות, הפועמות בתדר 2.2 גיגה-הרץ, גבוה מהרגיל על מנת לשפר את ביצועיהן. לבסוף, נקבל גם זוג ליבות חלשות וחסכוניות במיוחד מסוג A35 שיפעמו בתדר שני גיגה-הרץ.

מערך הליבות החדש מציע שלושה סוגים שונים של ליבות על מנת שיוכל להפיק את המיטב מארכיטקטורת big.LITTLE שפותחה ע”י חברת ARM. כמות הליבות הרבה תאפשר למערכת להקצות לכל משימה את הליבה המתאימה לה ביותר ובכך להשיג חיסכון בחשמל מבלי להתפשר על הביצועים. עם זאת, בשל הכמות הקטנה של הליבות העוצמתיות ככל הנראה לא נזכה לחזות בביצועים שוברי שוק.

בתחום הגרפיקה, חושפת ההדלפה כי נזכה לקבל מעבד גרפי מרובע ליבות מסדרה 7 של PowerVR, חטיבת הליבות הגרפיות של Imagination Technologies בה נעזרת גם אפל. בתחום התקשורת, נקבל קישוריות דור רביעי (LTE) קטגוריה 13 בקצב של עד 390 מגה-ביט לשנייה. מבחני ביצועים ראשוניים מעידים על תוספת צנומה במיוחד לביצועים של 2% בלבד, אליה נלווה חיסכון עצום בצריכת החשמל: המערכת החדשה תצרוך חצי מכמות החשמל של קודמתה.

MediaTek Helio X25 החדשה
MediaTek Helio X25 החדשה

קוראים את השוק הסיני

בעוד שהיצרניות ה”מסורתיות” כדוגמת Qualcomm, Samsung, ו-LG מתמקדות בשיפור ביצועים ובהטמעת גימיקים משוכללים שנועדו לפתות את הקונה המערבי הפוטנציאלי, השוק הסיני עובד בצורה שונה לגמרי. בשוק הסיני ההתמקדות המרכזית היא בסוללה ובמחיר, והביצועים לא נמצאים במרכז. MediaTek הבינה שרמת הביצועים הגיעה לרף גבוה דיו, וכעת היא עברה להתמקד בתחום צריכת החשמל.

התמקדות בצריכת החשמל תעזור ל-MediaTek בשתי צורות: ראשית, היא תרצה את היצרניות הסיניות (שמהוות נתח גדול למדי משוק לקוחותיה) ותבטיח את הטמעתה של ה-Helio X30 בכל ספינות הדגל החדשות. שנית, היא תשיג ייחודיות שתבדל אותה מ-Qualcomm ו-Samsung ותיצור סיבה אמיתית לרכוש את מוצריה מלבד סיבת המחיר. הפיכתה של MediaTek לשם דבר בתחום צריכת החשמל תאפשר לה להשיג דריסת רגל משמעותית בשוק ואולי להוות תחרות אמיתית לקוואלקום גם בשוק הגבוה.

ה-Helio X30 תושק ככל הנראה רק במחצית השנייה של השנה הבאה, בהתאם למוכנותו של תהליך הייצור המתקדם מבית TSMC. בינתיים נאלץ להסתפק ב-Helio X20 המושקת כעת במגוון מכשירים וב-Helio X25 שהושקה זה עתה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים