דיווח: HTC 10 עמיד בנתזי מים קלים תחת תקן IP53

אתמול (ג’), לאחר מספר חודשים עמוסי הדלפות, הכריזה יצרנית הסמארטפונים הטיוואנית HTC על מכשיר דגל חדש שילווה את דרכה בשוק המובייל בשנה הקרובה ואולי אף זה שיציל אותה מקריסה, HTC 10. אט אט ממשיכה התמונה סביב המכשיר להתבהר וכעת מתברר כי הוא גם עמיד בפנים מים. ובכן, כמעט.

על פי דיווח של אתר Android Authority, מכשיר ה-HTC 10 עומד בתקן האטימות IP53. משמעות הדבר היא שהמכשיר מוגן מפני אבק ברמה בסיסית, כלומר, אבק מסוגל לחדור פנימה אם כי אין ביכולתו להפריע לפעילותו התקינה של המכשיר. כמו כן, הסמארטפון מסוגל לספוג נתזי מים קלים בלבד (5 דקות רצופות של ריסוס מים בקצב של 0.7 ליטר בדקה).

לשם השוואה, צמד מכשירי הדגל Galaxy S7 ו-Galaxy S7 edge המיוצרים על ידי סמסונג, עמידים בפני מים ואבק תחת תקן IP68 המחמיר, המאפשר טבילה רצופה (למעלה מ-30 דקות) וזאת בעומק של מטר אחד, כאשר המכשיר אף עמיד בפני חדירה של אבק. עם זאת, ישנם לא מעט מכשירי דגל שהוכרזו לאחרונה, ביניהם Huawei P9 ו-LG G5, שאינם עמידים בפני מים ואבק כלל וכלל.

ניתן לשער ש-HTC בחרה שלא לפרסם את העמידות בתקן IP53 מהסיבה שלא מדובר מדובר בעניין גדול כל-כך, כשבנוסף, אין היא מעוניינת בלקוחות שינסו לבדוק זאת. התקן המדובר איננו מעניק אסמכתא לאטימות מלאה, אפילו לא קרוב לזה, כך שאם חלילה תתפשט השמועה כי מדובר בסמארטפון עמיד במים, לקוחות רבים עלולים לפגוע במכשיר שלהם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים