רענון אביבי: אפל משדרגת את ה-Macbook Air וה-Macbook

Apple Macbook (צילום: גאדג'טי) Apple Macbook (צילום: גאדג’טי)

באווירת חג הפסח, הניקיון וההתחדשות, אפל מרעננת את סדרת ה-Macbook Air המצליחה ואת מחשב ה-Macbook הדקיק והקליל.

ה-Macbook שודרג למעבד Core M של אינטל מהדור השישי (Skylake), בתדר של 1.1 עד 1.3 גיגה-הרץ. בעזרת המעבד העדכני המחשב יציע כעת 11 שעות של ניגון סרטונים רציף ו-10 שעות של גלישה באינטרנט – שיפור של שעה על פני הדור הקודם. בנוסף, אפל שידרגה גם את מהירות זיכרון הפעולה (RAM), והוא פועם כעת בתדר משופר של 1866 מגה-הרץ (בהשוואה ל-1600 בדור הקודם).

מקבוק אייר, בקרוב עם מסך רטינה.
מקבוק אייר

מחשב ה-Macbook Air בעל מסך 13 אינץ’ שודרג אף הוא, והוא מציע כעת 8 גיגה-בייט של זיכרון פעולה כסטנדרט. הדור הקודם הציע 4 גיגה-בייט בלבד (עם אפשרות לשדרוג) – כמות מועטה מדי עבור משימות נפוצות רבות. ה-Macbook Air לא זכה לרענון זה מספר שנים, והוא מחוויר לצד המחשבים ההיברידיים האטרקטיביים מבית היצרניות השונות. לא מן הנמנע שאפל תפסיק את ייצורה של סדרת ה-Macbook Air בעוד מספר שנים, אך ככל הנראה לא לפני שמחשב ה-Macbook ישתווה לו בביצועים ובחיי הסוללה.

המחשבים החדשים זמינים כבר עכשיו לרכישה בארצות הברית, וככל הנראה יגיעו גם לישראל בקרוב. מחירו ההתחלתי של ה-Macbook יעמוד על 1,299 דולרים עבור מעבד בתדר 1.1 גיגה-הרץ, 8 גיגה-בייט של RAM ו-256 גיגה-בייט של אחסון. אם תחשקו ב-Macbook Air המעודכן תאלצו להיפרד מ-999 דולרים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים