יוקר המחיה של גוגל: לשרוד במובייל עולה הרבה יותר, המניה צונחת 6%

אלפבית

אלפבית ואפל מתחרות ביניהן בשנה האחרונה על תואר החברה היקרה ביותר בעולם, הדו”ח האחרון של גוגל לרבעון הראשון של 2016 מרחיק אותה מהיעד (לפחות עד שנגלה ביום שלישי הקרוב כמה אפל הצליחה ברבעון הראשון).

החברה הכניסה ברבעון הראשון 20.26 מיליארד דולר, עלייה נאה של 17% לעומת שנה שעברה, אך בשוק ציפו ל-20.38 מיליארד דולר. בשורה התחתונה הרויחה גוגל 5.24 מיליארד דולר שהם 7.5 דולר למניה (גידול של 17%), אך הרבה יותר נמוך מהתחזיות בשוק ל-7.96 דולר למניה. הפספוס גורם למניה לצנוח ב-6% במסחר בסוף השבוע.

מקור: Google Finance
מקור: Google Finance

נוסף על התוצאות הכלליות היו כמה פקטורים בעסקי הפרסום שהדליקו נורות אדומות למשקיעים: המחיר לקליק, כמה שגוגל מקבלת עבור כל קליק, ירד ב-9% מהרבעון הקודם (אחרון של 2015), סימן נוסף למגמה של חולשה בפקטור זה. עם זאת, “למזלה” המחיר לקליק קוזז עם עלייה במספר הקליקים שעלה ב-29% ותרם סה”כ לעלייה בהכנסה.

גם עלויות רכישת הטראפיק (TAC), שהם תשלומים שגוגל משלמת לאתרים מפיצים אחרים עלתה בשיעור משמעותי של כ-33% משנה שעברה. סמנכ”לית הכספים, רות פורת, הסבירה בשיחת המשקיעים שיותר משתמשים עוברים למובייל ובמובייל העלויות גבוהות יותר. על מנת לתמוך בצמיחה במובייל החברה חייבת להשקיע יותר בשותפים העסקיים שלה.

הימורים אחרים

רות פורת אחראית גם לשליטה בהוצאות הכלליות הגדולת של כל עסקי אלפבית שהם לא גוגל ונראה שהיא די מצליחה בזה. חטיבות אלו, שנקראות Other Bets, הכפילו את ההכנסה ל-166 מיליון דולר משנה שעברה אך ההפסד התפעולי שלהן עלה רק ב-26% ל-802 מיליון דולר. במילים אחרות, קצב הגידול בהכנסה באותם “עסקים מוזרים” מצליח לעקוף את קצב הגידול בהפסד.

בשיחת המשקיעים היא לא ממש ענתה לשאלות הקשות לגבי החטיבות האחרות. בשאלה בקשר למה קורה עם מיזם הסיבים האופטיים היא ענתה רק “אנחנו מרוצים מהמאמצים שם” ולשאלה לגבי ההצלחה של שירות YouTube Red שהושק לא מזמן ענה המנכ”ל פיצ’אי בלקוניות: “הוא מקבל תגובות טובות מהמשתמשים“.

יתכן שהדו”ח הנוכחי הוא רק מהמורה קטנה בדרך הארוכה של גוגל. עם זאת, המשקיעים רואים שהחברה מתקשה במידה מסוימת להוציא יותר רווח מהמובייל תוך גידול מינימלי בהוצאות. ישנו תרחיש לפיו שיעור הצמיחה בהכנסות וברווח שהורגלנו אליהם יקטנו בעתיד, אך עוד לפני שה’הימורים האחרים’ יתחילו לפצות על כך.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים