חטיבת המובייל ממשיכה להעיב על תוצאותיה של סוני גם ברבעון הראשון של 2016

סוני (צילום: גאדג'טי) צילום: גאדג’טי

תאגיד סוני היפני חותם רבעון נוסף בו מהווה חטיבת המובייל לנטל, אולם אסטרטגיית החברה, המבקשת לצמצם את ההפסדים הנגרמים מחטיבה זו ככל הנראה עובדת. בתום הרבעון הראשון של השנה, הצטמצם ההפסד התפעולי מחטיבת המובייל בכ-25 אחוזים והסתכם ב-42 מיליארד ין (כ-392 מיליון דולר). הכנסות החברה מהמובייל עמדו על 183.2 מיליארד ין (כ-1.7 מיליארד דולר), ירידה של כ-38% בהשוואה להכנסות מהחטיבה ברבעון המקביל אשתקד.

מכירות הסמארטפונים של החברה גם הן הצטמצמו משמעותית מרבעון לרבעון. סוני מכרה 3.4 מיליון יחידות סמארטפונים ברבעון הראשון של שנת 2016, נתון המהווה ירידה של כ-57% לעומת זה שהציגה החברה ברבעון המקביל בשנה שעברה. בסוני, כאמור, מייחסים את הירידה במכירות להחלטת החברה שלא להתמקד בכמות מכירות המכשירים על מנת לשפר את הרווחיות.

חטיבת המשחקים של סוני ממשיכה להיות אחת מהחוזקות של החברה. ברבעון שהסתיים ב-31 במרץ הציגה חטיבה זו עליה של כ-9% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הכנסות החטיבה הסתכמו ב-315.5 מיליארד ין (כ-2.94 מיליארד דולר), וההפסד התפעולי שהוצג בשנה שעברה, הפך ברבעון זה לרווח של 5.12 מיליארד ין (כ-47.7 מיליון דולר). את עיקר העליה ניתן לייחס למכירות התוכנה (משחקים) של סוני.

סוני מכרה 2.3 מיליון יחידות מקונסולת המשחק פלייסטיישן 4 ברבעון הראשון של 2016, מדובר בירידה קלה בהשוואה לנתון של 2.4 מיליון יחידות ברבעון המקביל אשתקד. את השנה הפיסקלית שלה, שהסתיימה ב-31 במרץ, חתמה החברה עם סך מכירות של 17.7 מיליון קונסולות PS4, נתון המהווה צמיחה של כ-19.5 אחוזים בהשוואה לשנה הפיסקלית הקודמת של סוני.

מרבית חטיבות החברה הנותרות המשיכו להציג ירידה גם ברבעון זה. מכירות הטלוויזיות ירדו קלות בכ-1.6% ומכירות חיישני עיבוד התמונה של סוני הציגו ירידה של כ-13%. חטיבת המדיה של סוני (סרטים וטלוויזיה) הציגה עליה של כ-9% בהכנסות. בחברה מייחסים את העליה להצלחות הסרטים “ספקטר” ו-“Hotel Transylvania 2” בקולנוע ובצד הטלוויזיה מציינים את “סמוך על סול”, “שובר שורות” ו”הרשימה השחורה”.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים