גוגל מקימה חטיבת חומרה חדשה שבראשה יעמוד הנשיא לשעבר של מוטורולה מוביליטי

ריק אוסטרלו (צילום: מוטורולה)

ריק אוסטרלו, מי ששימש עד החודש שעבר כנשיא חטיבת המובייל של מוטורולה (הנמצאת בשליטתה של החברה הסינית לנובו), חוזר לשורותיה של גוגל האמריקנית כעובד מן המניין. אוסטרלו, כך על פי דיווח שמתפרסם היום באתר הטכנולוגיה Re/code, יכנס ישירות לתפקיד סגן נשיא בכיר ויופקד על חטיבה חדשה שתאגד תחת קורת גג אחת את כל הפרוייקטים מתחום החומרה בהם עוסקת החברה.

הקמת חטיבת החומרה החדשה של גוגל, לפחות בשלב ראשון, לא צפויה להוליד בשורות חדשות שטרם שמענו עליהן. למעשה, מטרתו של אוסטרלו בתפקיד החדש היא לאגד כמה מחלקות ופרויקטים קיימים ולמנוע את הביזור שאפיין אותם. לפיכך, ייתכן שבעקבות המהלך נשמע כבר בשבועות הקרובים על חילופי תפקידים של דמויות מפתח באותן מחלקות ונהיה עדים לכמה שינויים נוספים כחלק מתהליכי התייעלות.

החטיבה בניצוחו של ריק אוסטרלו תהא אחראית לפי הדיווח על פרויקטים מוכרים יותר ומוכרים פחות, ביניהם גם פיתוח מכשירי הנקסוס. במסגרת מאמציה של גוגל לפתח מערכת הפעלה חכמה המודעת לסביבה ולמשתמשיה, הוחלט ב-2010 להשיק מכשיר סמארטפון שידגים את יכולותיה של הפלטפורמה, והמנהג נמשך למעשה עד היום עם שמונה סמארטפונים וארבעה טאבלטים. אלא שעד כה פעל הפרויקט הזה ללא ראש וללא מנהיג קבוע.

פרויקטים נוספים שיהוו חלק בלתי נפרד מחטיבת החומרה הם:

  • google-onhub
    Google OnHub

    סטרימר ה-Chromecast

  • מחשבי ה-Chromebook ו-Pixel C
  • הראוטר הביתי OnHub
  • מעבדות ATAP לפרויקטים נסיוניים:
  • משקפי המציאות הרבודה – Project Glass

ריק אוסטרלו, שהיה חלק מצוות הניהול של מוטורולה מוביליטי לאחר שזו נרכשה על ידי גוגל ב-2011, החל לשמש כנשיא החברה במרץ 2014, מיד לאחר שהועברה השליטה לידיה של לנובו הסינית. לאחרונה נאלץ אוסטרלו להודיע על עזיבתו בשל תהליכי רה-ארגון בחטיבות השונות של לנובו, וגוגל, שזיהתה מחדש את הפוטנציאל באדם שהכיר לעולם את מוטורולה החדשה, קפצה על המציאה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים