שחקניות מקומיות בסין מוכרות יותר סמארטפונים ברבעון הראשון של 2016

Oppo R9 Oppo R9

שוק הסמארטפונים זכה לצמיחה מהירה מאז הגיח לפני קרוב לעשור, אולם כיום הפך שוק זה לרווי למדי. על-פי נתוני סקר חברת המחקר IDC, צמח שוק הסמארטפונים במהלך הרבעון הראשון של 2016 ב-0.15% בלבד לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כאשר סך משלוחי הסמארטפונים עמד על 334.9 מיליון יחידות.

עיקר ההתמקדות בדו”ח החדש שפירסמה חברת המחקר הינה סין, שם מצליחות השחקניות המקומיות להתחזק באופן משמעותי ודרך כך להציג נתוני משלוחים המציבים אותן בין היצרניות הגדולות בעולם. שתי שחקניות חדשות ברשימה של IDC הינן Oppo ו-Vivo, אשר רוב משלוחי הסמארטפונים שלהן מתבצעים בתוך סין.

חדשות ברשימה – Vivo ו-Oppo

Oppo מתייצבת במקום הרביעי ברשימה, זאת לאחר שתפסה נתח שוק של 5.5% במהלך הרבעון הראשון של השנה עם משלוחים של 18.5 מיליון סמארטפונים – מדובר בצמיחה מרשימה במיוחד של 153.2% משנה לשנה. בסקר מקביל שביצעה חברת המחקר Strategy Analytics, נזקף לזכותה של Oppo נתח שוק של 4.6% “בלבד” עם מכירות של 15.5 מיליון מכשירים, אולם היא אוחזת במקום הרביעי ברשימה גם במקרה זה.

את המקום החמישי ברשימה של IDC תופסת יצרנית סינית נוספת – Vivo שמה. היצרנית מתברגת לרשימת חמש הגדולות במשלוחי סמארטפונים במהלך הרבעון הראשון של השנה עם נתון של 14.3 מיליון יחידות, כאשר נתח השוק שלה נקבע על 4.3%. מדובר בצמיחה מרשימה לא פחות מזו של Oppo משנה לשנה, אשר עומדת על 123.8%.

משלוחי סמארטפונים Q1/16 (מקור: IDC)
משלוחי סמארטפונים Q1/16 (מקור: IDC)

שחקניות גלובליות בראש

את ראש הרשימה ממשיכות לייצג שלוש יצרניות אשר מוכרות מכשירי סמארטפון גם מחוץ לסין. סמסונג ממשיכה להתברג בראש הרשימה ושולחת 81.9 מיליון יחידות במהלך הרבעון, כאשר נתח השוק שלה מצטמצם מעט (0.6%-) ונקבע על 24.5%. אפל, לעומתה, דיווחה השבוע על ירידה של 16.3% במכירות מכשירי האייפון בהשוואה לרבעון הראשון של 2015, ואף שהיא עדיין אוחזת במקום השני ברשימה, נתח השוק שלה יורד מ-18.3% ל-15.3%.

את המקום השלישי מחזיקה וואווי (Huawei), מהשחקניות החזקות בשוק המקומי בסין שהצליחו לצבור תאוצה גם בשוק הגלובלי. אסטרטגיית הפרימיום של וואווי עם מכשירים כמו ה-Nexus 6P, סדרת ה-Mate ולאחרונה גם הצטרפותה של סדרת ה-P9 לצד תחזוק הסדרה הזולה Honor, עובדת עבור החברה, שתופסת נתח שוק של 8.2% ברבעון הראשון של השנה. הצמיחה במשלוחים של וואווי עומדת על 58.4%, ואף שהיא נמוכה מזו של Oppo ו-Vivo, מדובר בצמיחה גבוהה בהרבה משל מובילות השוק – אפל וסמסונג.

שחקניות גלובליות נוספות שאינן מיוצגות ברשימה דיווחו לאחרונה על נתוני מכירות המכשירים שלהן גם כן. סוני ו-LG הציגו ירידה במכירות הסמארטפונים משנה לשנה ובמידה שינסו השחקניות הסיניות להרחיב את נוכחותן מחוץ לסין, ישנו סיכוי כי הדבר ימשיך לפגוע במכירות של השתיים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים