חנות שקופה יותר: גוגל תסמן אפליקציות המכילות פרסומות

חברת גוגל מבצעת צעד נוסף למען השקיפות מול לקוחותיה בחנות האפליקציות לאנדרואיד. החל מהשבוע הנוכחי תסמן החברה יישומים הכוללים פרסומות, בדיוק באותו האופן בו היא מסמנת כאלו המציעים רכישות פנימיות לאחר התקנתם. מדובר בשלב השני של הטיפול בסוגיית הפרסומות, לאחר שבסוף השנה שעברה הדביקה החברה את התווית על אפליקציות שהוגדרו כמתאימות לכל המשפחה.

google-play-contains-ads-2את התווית אשר מודיעה על קיומן של פרסומות באפליקציה תמקם גוגל לא רחוק מלחצן ההתקנה, ובסמוך לתווית המסמנת את האופציה לרכישות פנימיות. בכך, תאפשר החברה למשתמשים לדעת מבעוד מועד שבאפליקציה שהם עומדים להתקין עשויות להכיל פרסומות, כאשר “פרסומת” מוגדרת כאלמנט שאינו קשור לתפעול היישום: החל מקישורים חיצוניים ועד למסכי מעבר ענקיים.

זיהוי הפרסומות באפליקציות לא מתבצע באופן אוטומטי. בסוף השנה שעברה ביקשה גוגל מהמפתחים לסמן בעצמם האם האפליקציות הקיימות שלהם כוללות פרסומות, וכך היא עושה גם היום: בטרם העלאת אפליקציה חדשה לחנות, נשאלים המפתחים באשר לקיומן של פרסומות. ביכולתו של המפתח להשיב בשלילה למרות שבחר לשלב פרסומות ביישום, אולם בכך הוא מסתכן בנעילת החשבון שלו.

חשוב לציין שאין זו הפעם הראשונה שגוגל משנה את מדיניות הפרסומות של חנות האפליקציות, שכן ב-2013 אסרה החברה על שילוב פרסומות מחוץ לתחומי האפליקציה. כלומר, אפליקציות שגורמות להופעת פרסומות בוילון ההתראות או במסכי הבית למשל, מוגדרות כמפרות הסכם ודינן הסרה לצמיתות מהחנות.

את התווית המסמנת את קיומן של פרסומת תחל גוגל לשלב כבר השבוע, אולם ייתכן שיקח בין שבוע לשבועיים עד שזו תופיע לכלל המשתמשים בחנות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים