הקדימה את זמנה: חברת TiVo נמכרת תמורת 1.1 מיליארד דולר

לוגו TiVO

לישראל הם לא זכו להגיע, אבל בארה”ב השם TiVo הפך למותג שמזוהה עם חווית צפייה טלוויזיונית טכנולוגית. למרות ההצלחה, השנים האחרונות היו פחות מאירות פנים לחברה וזו הכריזה בשבוע שעבר על מכירתה לחברת Rovi, גם היא מתחום הטלוויזיה הדיגיטלית  תמורת 1.1 מיליארד דולר.

TiVo פיתחה ממירים לכבלים בעלי יכולת הקלטה (DVR) עוד בשנת 1999. עם השנים פיתחה החברה עוד ועוד פיצ’רים מתקדמים לשיפור חווית הצפייה והמרכזי שבהם הוא האפשרות לדלג על הפרסומות. המכשיר זכה להצלחה בקרב חובבי טלוויזיה והשם TiVo הפך גם לשם גנרי עבור מכשירי DVR לטלוויזיה.

שוק צפוף

למרות שהחברה ניסתה לשמור על היתרון הטכנולוגי, לשוק נכנסו פתרונות של מתחרים רבים (חלקם פותחו בידי חברות הכבלים עצמן ושווקו בחבילת הערוצים) שנגסו בנתח השוק שלה, וכניסת ה-VOD לכבלים וללווין לא הועילו לתחרות. בשנים האחרונות גם חברות הטכנולוגיה הגדולות: גוגל, אפל ואמזון רוצות שהצופים יכניסו הביתה את הקופסה שלהן ולא הותירו לה ברירה אלא להימכר.

הרוכשת, Rovi, תשלם לבעלי המניות של TiVo, סכום של 10.7 דולר למניה. 2.75 דולר במזומן ועוד 7.95 דולר במניות חדשות של החברה שתאגד את שתי החברות. אמנם מדובר על תמורה גבוהה בכ-40% מהשער האחרון של TiVo רגע לפני שהניו יורק טיימס כתב על אפשרות המכירה, אבל TiVo הונפקה בשיא בועת ההיטק של 1999 ולא חזרה מאז לערכים ההם.

Rovi עוסקת בתחום מקביל וכמעט חופף ל-TiVo, היא מייצרת מדריכי תוכן דיגיטליים לצפייה. החברה מחזיקה במספר גדול של פטנטים בתחום ואף ניצחה כמה חברות כבלים בתביעות בקשר להפרות פטנטים. גם TiVo עצמה ניצחה את גוגל, סיסקו וחברת כבלים בנוגע להפרת פטנטים שלה. המיזוג ייצור חברה בעלת זכויות על 6000 פטנטים בתחום ו-10 מיליון הלקוחות של TiVo יצטרפו ל-18 מיליון לקוחות Rovi.

לדברי Rovi, המהלך יוכל לחסוך 100 מיליון דולר בעלויות חופפות כבר בשנה הראשונה ולהכניס לחברה המשותפת 800 מיליון דולר. אפשר לומר ש-TiVo הקדימה בהרבה את זמנה אך ניתן להניח גם שאם היתה פועלת בשוק של היום, לא בטוח שכלל היתה מתקיימת. בכל מקרה, שמה ימשיך להתקיים מכיון שהחברה החדשה תאמץ של שמה של TiVo.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים