לוגו פלייסטיישן

חנות הפלייסטיישן מכניסה יותר כסף מחברת נינטנדו כולה

סוני מובילה על מתחרותיה באופן משמעותי בדור הנוכחי של "מלחמת הקונסולות". השנה התקציבית של סוני ושל נינטנדו הסתיימה בסוף מרץ, וכעת משפורסמו הדוחות הפיננסיים של החברות, אפשר לראות עד כמה גדול הפער בין ענקיות הגיימינג היפניות.

לפי הנתונים שנחשפו, ההכנסות של נינטנדו כולה ממכירות לשנת התקציב האחרונה עומדות על 504.4 מיליארד ין, המתורגמים לכ-4.7 מיליארד דולר. סוני, לעומת זאת, מכרה 529.1 מיליארד ין, שהם כמעט 5 מיליארד דולר רק ברשת ה-PlayStation Network. המשמעות היא שהחנות המקוונת של סוני למכית משחקים גורפת יותר כסף מכל חברת נינטנדו על שלמותה.

מעבר להכנסות אלו סוני נהנית מהכנסות ממשחקי PlayStation על גבי מדיה פיזית (דיסקים), מכירות קונסולות, אביזרים כמו בקרי משחק ומוצרי גיימינג נוספים. מבחינת רווח נקי, מותג ה-PlayStation הכניס לסוני 88.7 מיליארד ין, לעומת 32.8 מיליארד של נינטנדו.

לפער המשמעותי הזה ישנן מספר סיבות: ראשית, ה-WiiU, מכשיר הדגל של נינטנדו, מכר 12.8 מיליון יחידות לעומת מעל ל-40 מיליון יחידות של ה-PlayStation 4, כאשר רק בשנה האחרונה מכרה סוני 17.7 מיליון יחידות מה-PS4. בנוסף, שירות ה-PSN מציע את מנוי ה-PlayStation Plus היוקרתי, בעוד שלנינטנדו אין שירות מקביל באף אחד מהשירותים המקוונים שלה.

השחקנית השלישית במירוץ הקונסולות, הרי היא מיקרוסופט, לא מסונכרנת עם מתחרותיה היפניות: שנת התקציב שלה מתחילה ביוני ולא באפריל. עם זאת, במיקרוסופט כבר מדווחים על עליה של כ-22% בהכנסות ברבעון האחרון. ידוע שכמות היחידות של Xbox One שנמכרו עומדת על כ-20 מיליון נכון לרגע זה, כחצי מהקונסולות שסוני כבר מכרה.

נתונים אלה נותנים לסוני מרחב לנשימה, ויכולת לבחון בבטחון מסוים את שני הפרויקטים הגדולים הבאים שלה: קונסולת ה-PlayStation 4 NEO המשודרגת ומשקפי המציאות המדומה של סוני, ה-PlayStation VR.

מקורות
Eurogamer
במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות