עושים סדר: מפת תעשיית הבוטים המלאה

מפת בוטים מקור: Andrew Burgert

בתקופה האחרונה אנו עדים לעליית מדרגה בכל הקשור לפיתוח בוטים והטמעתם בפלטפורמות השונות. בזכות העניין הרב שנוצר סביב תחום זה קמו חברות רבות שמציעות שירותים נלווים שיכולים לשדרג את היכולות של הבוט ואף להציע סטטיסטיקות ונתונים בכל רגע נתון. בכתבה הבאה נעשה סדר בתעשייה ונציג את השחקנים המשמעותיים בכל גזרה.

לפני שאנו צוללים ומסבירים על פלטפורמות המעטפת, נציג את השירותים והאפליקציות שמאפשרים הטמעה של בוטים. השחקנית הגדולה והמוכרת ביותר היא כמובן פייסבוק שהודיעה על כניסה לעולם הבוטים בקול תרועה בכנס המפתחים האחרון שקיימה. בכנס הציגה החברה מספר בוטים שפועלים כיום באמצעות שירות פייסבוק מסנג’ר וחשפה את תכניותיה לעתיד. לצידה ניתן למצוא גם שחקנית ותיקה בשם Slack, העושה שימוש בבוטים מזה זמן רב. לצד חברות גדולות אלה ניתן למצוא עוד כמה חברות שהחלו לאמץ את הבוטים לחיקן: טוויטר, טלגרם, Wechat ו-kik הן רק דוגמאות אחדות.

meya integration
השירותים עמם Meya מתממשקת

היכן ניתן לפתח את הבוטים?

כל חברה מציעה סביבת פיתוח משלה בה היא מזמינה את המפתחים השונים להשתמש בכל הכלים שפיתחה עבור משימה זו. לצד סביבות הפיתוח, החברות שקדו רבות על כתיבת מסמכים מפורטים המסבירים על כל נדבך בפלטפורמת הפיתוח – מה שעתיד לעשות למפתחים חיים הרבה יותר קלים. מלבד סביבות פיתוח אלו, קמו פלטפורמות המאפשרות לפתח בהן את הבוט ואז לפרוש אותו ישירות לכל האפליקציות והשירותים שציינו בפסקה הקודמת. היתרון הגדול בכך הוא שהמפתח צריך לכתוב קוד רק פעם אחת, אך החיסרון הוא שלא ניתן לנצל את מלוא היכולות של כל שירות. השחקניות הבולטות בתחום הן מיקרוסופט וחברת Meya.

אחת הסיבות בגינן בוטים זוכים לעדנה מחודשת טמונה ביכולת של המפתחים להשתמש בשפה חופשית ולדמות שיח הדומה מאוד לזה שהייה מתקיים עם בן אדם. גם במקרה זה ישנן מספר שחקניות משמעותיות שמציעות יכולות אלו למפתחים הרוצים לשדרג את יכולות הבוט שלהם. השחקנית המוכרת ביותר בתחום היא חברת Wit.ai (חברת בת של פייסבוק), ולצידה חברת Api.ai שצוברת תאוצה בימים אלו. שתי החברות מאפשרות למפתחים לאמן את הבוטים שלהם ולשפר את יכולת השיח באמצעות השיחות שמתבצעות מול המשתמשים.

לקינוח, ישנן גם חברות טכנולוגיה המספקות סטטיסטיקות ומידע על תפקוד הבוטים ואופי השימוש שנעשה בהם. באופן דומה לנעשה בתחום האתרים או האפליקציות, חברות אלה יכולות לספק תמונת מצב כוללת על הבוט ולהעניק מידע קונקרטי ממנו ניתן להסיק אילו שאלות נשאלות הכי הרבה, היכן המשתמשים נתקעים, מה משך השיחה הממוצע ועוד. בקטגוריה זו ישנן שלוש חברות עיקריות שמציעות, כל אחת בדרכה, שירותי אנליטיקה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים