טסלה מציגה: כמה תהיו מוכנים לשלם עבור מה שכבר יש לכם?

Tesla Powerwall

יצרנית המכוניות החשמליות טסלה מוטורס הציגה גרסה חדשה של מכונית המנהלים היוקרתית Model S, ובה טוויסט מעניין: ניתן להרחיב את נפח הסוללה באמצעות רכישת שדרוג תוכנתי, המתבצע היישר מתוך המכונית ובאופן מיידי.

את Tesla אין צורך להציג: היא הוקמה בידי איל ההון אילון מאסק והציגה מספר רכבים חשמליים מרשימים בעלי ביצועים מעוררי השתאות. הדגם הנמכר ביותר עד כה, מכונית המנהלים היוקרתית Tesla Model S, נמכר במספר דגמים בעלי נפחי סוללה ומנועים שונים, העוצמתי שבהם מכיל הנעה בכל הגלגלים (4×4) וסוללה בקיבולת 95 קילו-וואט לשעה.

הדגם החדש, בעל סוללה בקיבולת 70 קילו-וואט לשעה, מציע אפשרות שדרוג מעניינת במיוחד: בעזרת רכישה תוכנתית בחנות השדרוגים של טסלה, תוכלו לנצל חמישה קילו-ואטים נוספים אשר “הוסתרו” עד השדרוג, ובעזרתם להשיג טווח נסיעה משופר בכ-24 קילומטרים – שדרוג נאה לחיי הסוללה.

Tesla Model X
Tesla Model X

מדובר, למעשה, במגבלה שהציבה טסלה במהלך ייצור המכונית, שכן קיבולת הסוללה האמיתית עומדת על 75 קילו-וואט לשעה, בעוד שבמהלך שימוש רגיל היא מספקת 70 קילו-וואט בלבד. זאת על מנת שטסלה תוכל לגבות 3,000 דולרים נוספים עבור ה-“שדרוג”, בעבור יכולת שנמצאה כבר במכונית החל מהרגע בו נוצרה – ללא צורך להגיע למרכז השירות. מדובר אפוא בתכסיס מסויים, שכן המכונית אינה מספקת את מירב הביצועים להם היא מסוגלת, בהיעדר סיבה ממשית מלבד רווח נוסף עבור החברה.

מדובר בתחילתו של עידן חדש בתחום הצרכנות. אם עד כה נדרשנו לשלם על מנת להשתמש בתוכנות מתקדמות יותר (קניין רוחני), הרי שכעת נאלץ לשלם על מנת להשתמש בחומרה מתקדמת יותר (קניין פיזי) – אפילו אם מדובר בחומרה שרכשנו במיטב כספנו ושייכת לנו על פי חוק. הבעיה מעלה מספר סוגיות משפטיות – האם ניתן לדרוש מאיתנו כסף עבור השימוש במה שכבר רכשנו?

כל מה שנותר לעשות כעת הוא לקוות שהתופעה לא תחלחל אל יצרניות רכבים אחרות, כאלה שכבר מוכרות את רכביהן בארץ הקודש. כמה תהיו מוכנים לשלם על מנת להפעיל את המזגן?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים