סמסונג מובילה את דו”ח התקלות במכשירי הסלולר ברבעון הראשון של 2016

מקור תמונה: Matthew Hurst

כמה טוב שיש מי שחושף את הנתונים שיצרניות הסלולר מעדיפות להסתיר: הפעם זהו מכון המחקר הפיני Blancco שמפרסם את רשימת מכשירי הסמארטפון המדווחים על קריסות תוכנה באופן תדיר. בראש הרשימה האפלה הזו נמצא סמארטפון הדגל של סמסונג מהשנה שעברה, Galaxy S6, עם נתח לא קטן של 7% מסך כל התקלות שנספרו במחקר. בספירה הכללית, מובילה סמסונג את הרשימה עם 43% מהתקלות בקרב מכשירי הסמארטפון המריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד.

את המקום השני ברשימה המפוקפקת תופסת חברת מוטורולה עם נתח של 14%, ומיד אחריה נמצאת חברת האם שלה, לנובו, עם 12%. אם נחבר את הנתונים של שתי החברות יחדיו, תתקבל תמונה עגומה לפיה אחראית לנובו לנתח עצום של 26% מסך כל תקלות התוכנה במכשירי האנדרואיד שהשתתפו במחקר. את המקומות הרביעי והחמישי תופסות ASUS ו-LG, עם 6% ו-5%, בהתאמה. עשרים האחוזים הנותרים מתחלקים באופנים שונים בין שאר היצרניות.

android-failure-2016q1

בנוסף להתפלגות אחוזי התקלות לפי יצרנית, כולל המחקר גם את רשימת הסמארטפונים שמהם מתקבלת הכמות הגדולה ביותר של דיווחי קריסה, כשבמקום הראשון נמצא כאמור Samsung Galaxy S6 מהשנה שעברה עם נתון של 7%. המקומות השני והחמישי שייכים גם הם לסמסונג, עם מכשירי ה-Galaxy S5 וה-Galaxy S6 Active. במקום השלישי ניצב Lenovo K3 Note, וברביעי ממוקם הדור השלישי של Moto G מבית מוטורולה.

התוצאות אליהן הגיעו מכשיריה של סמסונג אינם מפתיעים במיוחד, וזאת לנוכח הפופולאריות הגבוהה שלהם, כך שבמקרה זה צריכה נורת האזהרה להידלק דווקא אצל לנובו, שמצליחה להתחרות בסמסונג ולהציג מספרים גבוהים מדי של תקלות, בפרט ב-Lenovo K3 Note וב-Moto G. יחד עם זאת, קצת חבל לנו שבמכון המחקר לא חשפו את הכמויות המדויקות של המכשירים שנבדקו, כך שהיינו יכולים לקבל נתונים מדויקים יותר שאינם תלויים ברמת הפופולאריות.

ios-failure-2016q1

בהסתכלות כוללת יותר, מספרים לנו החוקרים כי מכשירי האייפון של אפל יציבים יותר בהשוואה למכשירי האנדרואיד. במהלך שלושת החודשים ינואר, פברואר ומרץ, צברה iOS נתח של 25 אחוזים בהתפלגות דיווחי התקלות, וזאת לעומת 44 אחוזים במכשירים המריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל. מרבית הדיווחים במקרה של אפל הגיעו ממכשיר ה-iPhone 6.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים