סמארטפון ה-HTC 10 הושק היום בישראל: ראיון עם דניאל תשובה, סמנכ”ל המוצרים בטאץ’ גרופ

זמן לא רב לאחר השקתו בארה”ב ואירופה, סמארטפון ה-HTC 10 יושק היום גם בישראל. תפסנו לשיחה קצרה את דניאל תשובה, סמנכ”ל המוצרים בחברת טאץ’ גרופ, היבואנית הרשמית של מוצרי HTC בישראל, ושמענו ממנו מעט על מוצר הדגל החדש ועל אופי פעילותה של היבואנית. אז איך נערכים להשקה, ומדוע בחברה מסרבים להעניק שירות תיקונים למכשירים מסוימים? כל זאת ועוד בראיון שלפניכם.

איך אתם נערכים להשקה של HTC 10 בישראל? האם הבחנתם בביקוש גבוה יותר בהשוואה למכשירי הדגל הקודמים?
“אכן כן. בשבוע שעבר התחלנו את ההרשמה לרכישה מוקדמת שבמסגרתה הצענו את המכשיר במחיר השקה מיוחד שהוגבל לכמות של 300 רוכשים. הביקוש היה גבוה מספיק כדי לגרום לנו להעלות את הכמות הזו בשלב מאוחר יותר ל-500. אנחנו חשים באותה התלהבות וסקרנות של לקוחות כפי שנרשמה לפני כשנתיים, מיד לאחר השקתו של מכשיר הדגל One M8. בעתיד הקרוב אנו צפויים לעלות עם קמפיין פרסומי לטובת מי שעוד לא הספיק לפגוש במוצר.”
לישראל הגיעו בחודש שעבר ה-Galaxy S7 של סמסונג וה-G5 של LG. מה לדעתך אמור לגרום לצרכן הישראלי לדלג על שניהם ולבחור דווקא ב-HTC 10? מה מייחד את HTC אל מול מתחרותיה מדרום קוריאה?

htc-logo-m7-back

“לכל מכשיר ייחוד משלו, ושני המכשירים של היצרניות המתחרות מקוריאה מעולים גם הם, תוך שהם נבדלים זה מזה כבר תקופה ארוכה, דור אחרי דור, בעיקר בגזרת המסך, בפיצ’רים היחודיים ובסאונד. שלושת המכשירים שציינת הם כולם ראויים, כאמור – כל אחד לפי הייחוד שלו.

HTC, בסופו של דבר, מעניקה ללקוחות שלה איכויות בנייה מהטובות ביותר בשוק הסלולר, הנדסת אנוש מעולה, וניסיון עתיר שנים. מעבר לכך, ה-HTC 10 בפני עצמו מספק חווית שימוש מעולה בזכות ממשק המשתמש Sense 8 ואיכות השמע המהפנטת.”

ובכל זאת, למה HTC עדיין לא פופולארית מספיק בשוק הישראלי לעומת LG למשל, שמאד התחזקה פה בשנים האחרונות?
“מרבית הצרכנים הולכים בדרך כלל אחרי שמות גדולים שהם מכירים. אני מאמין שמודעות אמיתית למוצרים ולמה שיש להם להציע, תוביל את הצרכן בסופו של דבר גם ל-HTC. מפחיד להעז, אבל צרכן שיעשה זאת, יוכל להחשף לדברים מגניבים וטובים הרבה יותר מאלו שהכיר עד כה. מכשירי ה-HTC 10 כבר אצלנו והם מוכנים לשילוח לרוכשים שנרשמו מראש. המכשיר יופיע אצל המשווקים המורשים שלנו, ביניהם באג, א.ל.מ דיוטי פרי, KSP, בסט מובייל ואייבורי במהלך השבוע.”
זה לא סוד ש-HTC נמצאת במצב כלכלי לא פשוט מזה כשנתיים. האם המצב הזה משפיע גם על פעילותה השוטפת של טאץ’ גרופ בישראל? ואיך רואים ב-HTC את השוק הישראלי?

לא ממהרת למכור. וואנג

“זה משפיע, אבל בצורה מאד מינורית. אנחנו מוגדרים כיבואן, ולא כיחידה או שלוחה של HTC. אנחנו עובדים אמנם בשיתוף פעולה מלא עם החברה ולעיתים גם תחת כללים שהיא מגדירה לנו, אם כי הפעילות העסקית מתנהלת באופן מלא על ידינו, כחברה ישראלית לכל דבר. הלקוח הישראלי לא מושפע מהמצב הזה: יש לנו מחלקות שיווק, מכירות ותמיכה, והן כולן עצמאיות.

הטיוואנים מכירים את השוק שלנו. למעשה, אנחנו שוק די חשוב מבחינתם. ישראל נמצאת בחזית הטכנולוגיה, והחברה לומדת מאיתנו המון בהיבטים של צרכים ופתרונות. בזכות הקדמה הטכנולוגית שלנו, מפנימים בחברה צרכים שמופיעים אצלנו ועתידים להגיע לשווקים אחרים וגדולים יותר, לרבות ברמה הבטחונית: אמצעי הצפנה, תדרי תקשורת, ועוד.”
בעבר נשמעו טענות על כך שהליך התיקון שמעניקה טאץ’ גרופ במסגרת האחריות הבין לאומית של מכשירי HTC עשוי לארוך זמן רב, מה שגורם ללקוחות פוטנציאלים להעדיף אפשרויות רכישה אחרות, לפעמים גם מוצרים של יצרניות אחרות. מה גורם לכך?
“כיבואן רשמי, אנחנו מעניקים אחריות יצרן מלאה למכשירים שאנחנו מוכרים. בנוסף, אנחנו מספקים שירותי אחריות גם למכשירים שלא נרכשו דרכנו, דוגמת כאלו שהגיעו באופן פרטי מחו”ל, ובתנאי שהם מסומנים על ידי היצרנית כזכאים לאחריות שכזו. HTC חותמת לעיתים על חוזי מכירה מיוחדים עם רשתות סלולר מקומיות (דוגמת AT&T, Verizon ו-Sprint) בארה”ב, במסגרתם שוויה של האחריות מופחת ממחירו של המכשיר, משום שזו מוענקת על ידי המעבדות של רשת הסלולר, ולא על ידי היצרנית. מכשירים כאלו אין לנו אישור לתקן או להכניס למעבדה.

“יבואנים פרטיים – שוק אפור עבור HTC. הלקוח מסתכן”

בנוסף לכך, באם נדרש תיקון למכשיר בעל אחריות בין לאומית – אנו מחויבים לספק לו חלקי חילוף מקוריים מהמדינה ממנה הוא הגיע. אנחנו לא מחזיקים במעבדה שלנו רכיבים מכל המדינות, ולעיתים נדרש לבצע הזמנה מיוחדת עבור כל מכשיר. ועדיין, ב-90% מהמקרים אין עיכובים כלל: ההזמנה של הרכיב מתבצעת עד 48 שעות מרגע הגעת המכשיר למעבדה, וזה מגיע אלינו תוך ימים ספורים. אנחנו בישראל מנסים לסייע ל-HTC לפתור את “הבעיה” הזו, ואנחנו מקווים מאד שנצליח.”

ומה דינם של מכשירי HTC תקולים שנרכשו דרך יבואנים פרטיים כאן בישראל?
“זהו לחלוטין “שוק אפור” מבחינתה של HTC. מדובר במכשירים שעברו כמה גלגולי רכישות, וגם את המכשירים האלו, ברוב המקרים, אין לנו אישור להכניס למעבדה.”
מה למעשה מעניק לי תו היבואן הרשמי המוטבע על האריזה מעבר למה שאני מקבל בעת רכישת המכשיר בשוק הפתוח, שם הוא מוצע במחיר נמוך יותר ברוב המקרים?
“בראש ובראשונה אתה מקבל תקשורת ישירה מול החברה: כל לקוח שלנו הוא לקוח כמעט ישיר של היצרנית. בנוסף, תו היבואן מעניק כאמור אחריות יצרן מלאה וזמן תיקון קצר יותר, שכן כל החלפים הדרושים זמינים עבורנו באופן מידי. לעומת זאת, מכשירים שנרכשו דרך יבואן פרטי מסתכנים באי תמיכה מצידנו (ומצדה של HTC עצמה) אם וכאשר תתגלה תקלה.”
לפני כשנתיים החליטה HTC לפרוץ גבולות והציגה מוצרים שאינם רק סמארטפונים. נוכל לציין למשל את HTC Vive, האם אלו מוצרים שצפויים להימכר גם אצלכם?
HTC-VIVE-VR-Glasses-main“התשובה לשאלה הזו חיובית אמנם, אבל נכון לעכשיו זהו נושא שאולי עוד מוקדם לדון בו. משקפי המציאות המדומה של HTC הודגמו על ידינו לחברות רבות בישראל, ביניהן גם רשתות הסלולר, וזכו לאהדה רבה. עם זאת, ראוי לציין שהמערכת בשלמותה דורשת גם מחשב עצמתי עם כרטיס מסך שעלותו עשויה לנוע בין 800 ל-1000 דולרים. מכאן, באופן די ברור, לא כל אחד יוכל לאפשר זאת לעצמו. המוצר הזה מיועד בעיקר לגיימרים וחובבי מדיה, וגם השוק העסקי מתעניין בו מאד, דוגמת יצרני רכב וחברות דיור. בהיבט של השוק הפרטי, כנראה שבעוד כמה שנים, יחד עם הירידה הטבעית במחירי החומרה, יותר אנשים יוכלו להרשות לעצמם להתאבזר במחשב חזק מספיק שיאפשר שימוש במוצר.”

HTC 10, נזכיר, מגיע עם מסך Super LCD 5 בגודל 5.2 אינץ’, מעבד מרובע ליבות על גבי ערכת השבבים Snapdragon 820, זיכרון RAM בנפח 4GB, סוללת 3000mAh, מצלמה ראשית עם חיישן 12 מגה-פיקסל, פוקוס לייזר מהיר ומייצב תמונה אופטי, ומצלמה משנית עם חיישן 5 מגה-פיקסל ומייצב אופטי, לראשונה בעולם הסמארטפונים. מחירו של הסמארטפון אצל היבואן הרשמי עומד כעת על 3,500 שקלים. אל ספקיות הסלולר יגיע המוצר בתחילת חודש יוני.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים