גוגל מכריזה על Daydream: שיפור החוויה של המציאות המדומה

Android Daydream

בכנס המפתחים השנתי שלה שנערך כעת, הכריזה גוגל על Daydream, תוכנית חדשה לשיפור חווית המציאות המדומה באנדרואיד. ראשית, הציגה גוגל תוכנית הכשרה לסמארטפונים התומכים כראוי במציאות מדומה. סמארטפונים כאלה יכונו Daydream-ready ויעמדו בדרישה של השהייה מקסימלית מרגע קבלת המידע ועד הצגתו למשתמש. כך הם יספקו חוויה נעימה וטבעית במציאות הוירטואלית . בין החברות שכבר הצטרפו לתוכנית ניתן למצוא את Samsung, HTC, LG, Xiaomi, Huawei, ZTE, Asus ואפילו Alcatel, אשר תשקנה סמארטפונים במסגרת התוכנית עוד בסתיו הקרוב.

בנוסף להכשרת הסמארטפונים, גוגל הציגה גם עיצוב גנרי חדש לערכת המציאות המדומה ולבקר השליטה, אותו תפיץ ליצרניות המוצרים השונות. הערכה החדשה אינה עשויה מקרטון בדומה למשקפי ה-Cardboard, וכוללת רצועת גומי המאפשרת להרכיב אותה על הראש. השלט החדש מציע שני כפתור שליטה ומשטח מגע לניווט ולמשחקים, ובנוסף טומן בחובו שלל חיישני מיקום ותזוזה מתקדמים המאפשרים לו לזהות את מקומו במרחב.

מכשור רפרנס ל-Android Daydream VR
מכשור רפרנס ל-Android Daydream VR

מערכת ההפעלה החדשה, Android N, מציעה כעת ממשק ייעודי למציאות מדומה כך שאין צורך להוריד את המשקפיים בכל החלפת אפליקציה. בנוסף, המערכת החדשה כוללת שיפורי ביצועים רבים ל-VR שיצמצמו את הקטיעות ואת התחממות המכשיר. מגוון אפליקציות מבית גוגל תומכות כעת במציאות מדומה: ניתן לגלוש בחנות ה-Google Play במציאות מדומה, לראות סרט באולם קולנוע מדומה ואפילו לצפות בתמונות VR באפליקציית Google Photos.

את אחד השדרוגים העיקריים קיבלה אפליקציית יוטיוב, שתוכננה מחדש לעבודה במציאות המדומה. כעת ניתן לשוטט ברחבי האתר ולבחור סרטון במציאות מדומה, ובנוסף לצפות גם בסרטונים רגילים במעין אולם קולנוע מדומה. עד כה, היה צורך להוציא את המכשיר מערכת המציאות המדומה על מנת להחליף סרטון, וכעת ניתן לעשות הכל מבלי לעזוב את העולם הוירטואלי.

ללא ספק, עולם המציאות המדומה תופס תאוצה בקצב מסחרר, וגוגל מביאה אותו להמונים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים