גוגל חושפת את Instant Apps – הסוף להתקנת אפליקציות?

כנס המפתחים של גוגל היה מלא בהכרזות משמעותיות שהולכות לחולל שינוי של ממש בכמה קטגוריות מובילות. אחת ההכרזות המשמעותיות ביותר שהתרחשו בכנס סבבה סביב פיצ’ר חדש במערכת ההפעלה אנדרואיד – Instant Apps. יכולת חדשה זו תאפשר למפתחי אפליקציות להציע רק “חלקים” מהאפליקציות שלהם וכפועל יוצא מכך לאפשר שימוש באפליקציה ללא הצורך להוריד אותה.

נכון להיום משתמשים רבים מאוד בררנים בנוגע לאפליקציות אותן הם מורידים למכשיר שלהם. בנוסף לכך, ישנן לא מעט אפליקציות שמשרתות סיטואציות ספציפיות למדי – סיטואציות שלא מצדיקות שמירה של האפליקציה לאורך זמן. היכולת החדשה תאפשר למשתמשים לעשות שימוש בפיצ’ר מאוד ממוקד של האפליקציה ובעצם ליהנות מהיכולת שלה ללא התקנתה.

לדוגמה, אם אתם צריכים אפליקציה שתאפשר לכם לשלם עבור חנייה, אז במקום להוריד אותה ואז למחוק אותה לאחר כמה ימים, כעת ניתן לקבל גישה לחלק הספציפי באפליקציה המאפשר תשלום על החנייה. באופן דומה ניתן להשתמש רק בחלק של קניית המוצר באפליקציה של אמזון וכו’. אלו רק דוגמאות בודדות, אך על הנייר ניתן להחיל זאת על כל אפליקציה שקיימת כיום בחנות האפליקציות. באופן זה המשתמש יוכל לקבל את מה שהוא רוצה וזאת מבלי להתקין ולהסיר אפליקציות שמשך החיים שלהן על המכשיר קצר מאוד.

מה שקורה מאחורי הקלעים הוא שכל אפליקציה שתתמוך ב-Instant Apps תוכל ליצור קישורים באמצעותם יוכלו המשתמשים “להפעיל את האפליקציה”. מה שיקרה בפועל הוא שיפתח בפניהם עמוד אינטרנט שמציג גרסה רזה של האפליקציה עם תצוגה ייעודית לאותה פעולה מדוברת. חשוב להדגיש כי כל המידע הרלוונטי של המשתמש עדיין יהיה קיים ונגיש ישירות מהאפליקציה. גוגל הדגימה זאת באמצעות שירות התשלומים שלה שכבר היה מסונכרן עם גרסת הדפדפן של האפליקציה.

הבשורה הגדולה של Instant Apps היא שלא מדובר על יכולת שתתמוך רק במכשירים בעלי גרסת מערכת ההפעלה העדכנית ביותר. על פי גוגל, גם מכשירים עם גרסת Jelly Bean של אנדרואיד יוכלו להנות מהיכולת החדשה והמסקרנת. יש לציין כי משתמש שירצה בכל זאת להוריד את האפליקציה יוכל לעשות זאת בקלות מתוך אותו ממשק ייעודי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים