עם הפיתרון החדש של גוגל לעולם לא תשכחו את הסיסמה שלכם

קץ לסיסמאות: פיתוח חדש המגיע היישר ממעבדות הפיתוח של גוגל (ATAP) שואף להעלים את הסיסמאות המיושנות בעזרת “דירוג אמון” שנועד לזהות את המשתמש על פי מספר פרמטרים שונים.

היכולת החדשה נמצאת בפיתוח זה מספר שנים, ונעזרת במגוון חיישנים על מנת לאמת את זהותו של המשתמש. המערכת אוספת  נקודות מידע רבות ממספר מקורות, ביניהם מיקום נוכחי, זיהוי פנים ואפילו דפוסי הקלדה. את המידע הרב שהיא אוספת היא מנתחת על מנת להעניק למשתמש “ציון אמון”, המביע בצורת מספר את רמת הביטחון של המערכת כי האדם אשר משתמש בה הוא אכן האדם שלכאורה מחובר למערכת.

גוגל תשיק את יכולת הזיהוי החדשה בצורה של ממשק פיתוח, אותו יכולים ליישם מגוון מפתחי אפליקציות שונות בקלות – ללא ידע באלגוריתמיקה ובמנגנוני הזיהוי המתקדמים בהם נעשה שימוש. המפתחים מסוגלים להציב את ציון האמון המינימלי שמאפשר למשתמש להיכנס למערכת ובכך לאפשר רמות שונות של אבטחה – אפליקציה של בנק מסוגלת להציב רף זיהוי גבוה יותר משל אפליקציה חברתית דוגמת פייסבוק.

ממשק התכנות של מערכת האבטחה החדשה צפוי להיות מושק עד סוף השנה הנוכחית. כל מה שנותר לנו לעשות הוא לקוות שהוא יפעל כמו שצריך, ולא יפקיר את חשבונותינו הפרטיים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים