הצעד הבא של NVIDIA: כרטיסי GeForce GTX 1080 Ti ו-Titan

לוגו Nvidia

ההייפ שנוצר השבוע בעולם החומרה סביב כרטיס מסך הדור הבא של NVIDIA, ה-GeForce GTX 1080 הינו גדול ואף מוצדק לאור המספרים שהכרטיס הנ”ל מציג. דור כרטיסי ה-Pascal של NVIDIA היה בפיתוח מזה זמן רב בשל העיכובים הכרוכים בתהליך הייצור הזעיר יותר של 16 ננו-מטר, והנה סוף סוף הוא הגיע – לא רק תואם לציפיות של כולם אלא אף מכפיל אותן, עם ביצועים כמעט כפולים בהשוואה ל-GTX 980 (קודמו) ועד 40 אחוז מעל ל-GTX 980 Ti ו-Titan X.

אלו לא מספרים שיש לקחת בקלות, וההייפ סביב הכרטיס בהחלט מוצדק. אך עבור אלו שעקבו אחרי המידע המתהווה של טכנולוגיית ה-Pascal של NVIDIA, ובמיוחד אלו המכירים את דפוסיה של החברה בשנים האחרונות, לא מדובר בהפתעה גדולה. אף על פי התמונה שמראה כרגע קפיצת ביצועים המאיימת לא מעט על מה שהכינה והולכת להשיק יריבתה AMD, חברת NVIDIA ידועה ככזו השומרת את הקלפים הכבדים בצד: היא מצליחה להפתיע עם מוצר המבוסס על תוצר מצומצם יותר, אך לאחר שיריבתה מגיבה, זו מכה אותה שוק על ירך עם כרטיסי מסך המבוססים על “השבב הגדול”. כך נוצרו כרטיסים דוגמת GTX 980 Ti, 780 Ti וסדרת ה-Titan.

מטורף ככל שיהיה, ה-GTX 1080 אף הוא אינו המילה האחרונה של טכנולוגית ה-Pascal, והוא מבוסס רק על השבב השלישי בביצועיו בארכיטקטורה החדשה, ה-GP104. עד כה, ההכרזות והמידע דיברו על הגעתו של GTX 1080 Ti, כרטיס המסך חד הליבה והביתי החזק ביותר הבא, כשהוא מבוסס על ליבת ה-GP100: אותה ליבה בכירה העושה שימוש במספרים גדולים יותר, ואף בבקר זיכרון מסוג HBM2 עם אופציה ל-GDDR5X. nvidia-geforce-logoהמידע שנחשף כעת מדבר על שבב ביניים, ה-GP102, עליו כנראה יבוסס ה-GTX 1080 Ti, כאשר ה-GP100 ישמר לכרטיס ה-Titan הבא רווי נפח הזיכרון, וכמו כן ה-Tesla P100 התעשייתי.

כעת כשהתמונה בהירה יותר, ניתן לומר ששבב ה-GP102 עליו יבוסס יעשה שימוש גם הוא בבקר זיכרון מסוג GDDR5X, כאשר ה-HBM2 היקר ישמר לטובת כרטיס ה-Titan הבא. כמו כן, ככל הנראה יעשה שימוש ב-3,840 ליבות CUDA. השינוי הוא שבשנים האחרונות NVIDIA נהגה להשיק את דגם ה-Ti הבכיר וה-Titan תחת אותה ליבה, עם כמה קיצוצים מצידו של דגם ה-Ti, בעיקר בגזרת הזיכרון – אך כעת היא מקדישה “שבב שלם” לדגם ה-Ti. צעד זה צפוי להיטיב עם הצרכנים. ליבת הביניים הנ”ל מורידה מהשולחן פיצ’רים שלא באים לידי ביטוי בגיימינג (אך חשובים עבור עבודה תעשייתית, כזו הנעשת עם ה-Titan) – פיצ’רים המנפחים לרוב את מחירו של דגם ה-Ti לא מעט.

על כן, סביר להניח שמחירו של ה-GTX 1080 Ti יהיה נמוך מהמוכר עבור המשבצת שלו, בעת שיושק. להשקתו של כרטיס מסך אגדי זה עדיין אין תאריך מוגדר, אך אנחנו יודעים שהוא כנראה לא יושק לפני סוף השנה, כאשר המידע מדבר על הרבעון הראשון של 2017. מבחינה אסטרטגית ותקדימית – ניתן לנחש שהגעתו אל השוק תקרה לאחר שהיריבה, AMD, תשיק את כרטיסי המסך “הגדולים” שלה – מה שהיא צפויה לעשות גם כן באותו פרק זמן של תחילת שנת 2017.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים