פלאפון בדו”ח צורם: הרווח נפל ב-64%, ה-ARPU מתדרדר במהירות

פלאפון צילום: גאדג’טי

הדו”ח של חברת פלאפון שבבעלות בזק, שפורסם ביום ד’ האחרון, הציג הרעה בתוצאות לרבעון הראשון. הדו”ח צורם בעיקר לאור סימני היציבות והשיקום של החברות הותיקות המתחרות סלקום ופרטנר שפרסמו את התוצאות שלהן בשבוע שעבר. ההכנסות של פלאפון ברבעון הראשון הסתכמו ב-671 מיליון ש”ח, ירידה של 8% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות משיחות סלולר ירדו ב-9% וההכנסות ממכירות ציוד קטנו ב-5%. הרווח הנקי של החברה נפל ב-64% ל-13 מיליון ש”ח בלבד.

מספר המנויים של פלאפון עלה ברבעון זה ב-41 אלף ל-2.692 מיליון מנויים. ככל הנראה חלק משמעותי מהם מנויי Pre Paid, סגמנט בו היא מנסה לצבור תאוצה. ההכנסה הממוצעת מלקוח (ARPU) ממשיכה להתדרדר ובסוף הרבעון הראשון עמדה על 57 ש”ח. בסוף 2015 היה ערך זה 60 ש”ח. בתוך שני רבעונים איבדה פלאפון 11 ש”ח בממוצע מלקוח, נתון מדאיג במיוחד עבורה.

החברה מציינת כי גם ברבעון הראשון התחרות בשוק היתה קשה וגבתה מחיר מהביצועים. עם זאת, כבר למדנו מהדו”חות של סלקום ופרטנר שאפשר אחרת. לא יהיה זה הימור לשער שללא הגב הכלכלי של בזק, היתה חברת פלאפון מתקשה הרבה יותר ואולי אף מפסידה.

ההכנסות של קבוצת בזק כולה עלו ב-18% ל-2.5 מיליארד ש”ח. הרווח הנקי, לעומת זאת, ירד ב-38% ל-288 מיליון ש”ח. היא עדיין שולטת בתקשורת הקווית אך מנויים קוויים ממשיכים לנטוש (בהמשך לרפורמה בתחום) וה-ARPU מהקווים הנייחים ירדה ל-59 ש”ח. המשך הצטרפות מנויים לשירותי האינטרנט מקזזת את השפעת השוק הקווי, ה-ARPU באינטרנט עלה ב-2 ש”ח ל-91.

השוואת מפרטים