Jawbone Up Family

דיווח: Jawbone עוצרת את כל ייצור הצמידים, תמכור את חטיבת הרמקולים

שוק הצמידים החכמים הוא שוק עם תחרותיות קשה, הדיווח האחרון שמגיע מחברת Jawbone מוכיח זאת בבירור. על פי האתר Tech Insider, החברה הפסיקה לייצר את צמידי ה-UP שלה ואף מכרה את כל המלאי הקיים שלה לחברה שלישית. המהלך הוא מאמץ כמעט נואש על מנת שהחברה תמשיך להתקיים. סגירת קווי הייצור תחסוך כסף בטווח המיידי ומכירת המלאי למפיץ שלישי (כנראה במחיר הנחה משמעותי) נועדה להכניס כסף נזיל ומיידי לחברה.

אמנם עדיין לא ברור אם Jawbone תחזור לייצר צמידים או שבכוונתה לצאת לגמרי מהשוק, אך דיווח זה מצטרף לעוד מסר מדאיג. לפי דיווח של פורצ’ן, Jawbone גם מנסה למכור את חטיבת הרמקולים האלחוטיים שלה, Jambox. ככל הנראה גם פה Jawbone רוצה למכור את שארית המלאי למפיץ צד ג’ על מנת להכניס מזומנים.

דגמי Up. מתוך אתר החברה

דגמי Up. מתוך אתר החברה

מכירת חיסול או ארגון מחדש?

בחודש ינואר השנה גייסה החברה 165 מיליון דולר לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר, נמוך בחצי מהגיוס הקודם. החברה שורפת המון מזומנים אך למרות כל המאמצים מתקשה להשיג נתחי שוק מאפל, Xiaomi ו-FitBit הדומיננטיות.

לפי אחת ההערכות, לא מדובר במכירת חיסול כללית אלא בניסיון לצאת מהמצב הפיננסי הקשה (סדרת תביעות בין Jawbone ל-FitBit וספק אחר לא עזרה). המנכ”ל מנסה לצאת ממה שאינו מחשוב לביש ולאחר שלא השיקה צמיד חדש יותר משנה, להתקדם ולהוציא צמיד ספורט שיכול למדוד דופק ברמת דיוק רפואית כפי שהבטיח.

אם הוא יצליח להוציא מכשיר שכזה, הוא ישיג יתרון טכנולוגי על פני המתחרה FitBit שמסתבכת עתה עם תביעה חדשה. לפי התביעה, שמגובה גם במחקר אוניברסיטאי, מד הדופק הרציף (PurePulse) בצמידים אינו מדוייק כלל וחורג עד 20% מהדופק הנכון. הדוקטור שערך את הבדיקה טוען שהטעיית משתמשים בעלי בעיות או שלא מודעים לבעיות הלב שלהם עלולה להוות עבורם סיכון.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות