הכירו את Mego – הסטארטאפ הישראלי שיחסוך לכם את ההמתנה בדואר

קרדיט: יח"צ Mego קרדיט: יח”צ Mego

סטארטאפ ישראל חדש בשם Mego מעוניין לפתור לנו בעיה מציקה במיוחד – המתנה בדואר. אין אחד שלא מכיר את התרחיש בו הוא מזמין חבילה כלשהי מחו”ל ועליו לפנות לא מעט זמן כדי לעמוד בתור בדואר על מנת לאסוף אותה. השירות של Mego יחסוך את זמן ההמתנה הממושך ויאסוף עבורכם את החבילה ואף יביא אותה אליכם עד לבית – כל זה במחיר סמלי.

אז איך זה עובד? כל שעליכם לעשות הוא לצרף את השם של Mego בעת ביצוע ההזמנה, מה שיקנה לה את האפשרות לאסוף עבורכם את החבילה ללא כל בעיה. ברגע שהחבילה תגיע לארץ, המשתמש יקבל את הפתק האדום המוכר או הודעת SMS המציינים כי החבילה ממתינה לו בסניף הדואר הקרוב. ברגע זה יש לצלם את הפתק האדום או להעלות צילום מסך של ההודעה לאפליקציית Mego ולקבע את מועד ומיקום הקבלה המועדף. מיד לאחר קבלת האישור על ההזמנה, Mego תשלח נציג מטעמה לסניף הדואר והוא בתורו ימתין בדואר ויאסוף את החבילה עבורכם. השירות ניתן בעלות של 19 שקל לחבילה כאשר כל חבילה נוספת תעלה למשתמש חמישה שקלים נוספים.

את החברה הקימו היזמים, יוצאי תכנית זל ליזמות במרכז הבינתחומי הרצליה, רועי ינאי, מנכ”ל, בן אייכל, סמנכ”ל אופרציה ועומר ראמי, סמנכ”ל פיתוח. השלושה חשבו על השירות החדש, איך לא, בעקבות צורך אישי שעלה בזמן לימודיהם בתואר הראשון. “במהלך הלימודים המאוד אינטנסיביים בתואר ובתכנית, ניצלתי את האופציה להזמין מוצרים באינטרנט על מנת לחסוך זמן. הזמנתי תיק, אבל כשהגיע, הייתי צריך ללכת לקחת אותו בדואר ולא היה לי ממש זמן, כשבגלל הלימודים הגעתי כל יום הביתה מאוד מאוחר ולא היה לי מתי לעבור בדואר. באותו הזמן חיפשנו רעיון למיזם, וזה העלה לנו מחשבות לכיוון זה“. הסביר ינאי, מנכ”ל החברה.

אף שמדובר בשירות שיכול לסייע ללא מעט אנשים, החוש הישראלי שבנו ישר ניסה לאתגר ולחשוב מה קורה במידה ויש נגרם לחבילה נזק או שהיא אובדת בדרך. במקרה זה, שלושת המייסדים לא היססו לרגע וציינו באופן חד משמעי שלכל חבילה שנאספת דרכם יש ביטוח שאמור להעניק פתרון לכל מצב שעלול לקרות. אפשר להיות רגועים. המשכנו להקשות ושאלנו, האם אין כל בעיה מבחינת הדואר שנציג החברה יאסוף עבורנו את החבילה? גם כאן קיבלו תשובה מפורטת מינאי :”אין בעיה לאסוף את החבילה כי מזמין החבילה מוסיף את שם החברה: Mego LTD לשמו בעת מילוי פרטיו בהזמנה, ואז אנחנו יכולים לאסוף אותה עבורו מהדואר. לא צריך ייפוי כח ולא תעודת זהות“.

אנחנו לא חברת לוגיסטיקה ואין לנו כוונה להיות חברת לוגיסטיקה או משלוחים. אנחנו מתמקדים בצרכן, מזמין המשלוח ובצרכים שלו

כפי שאתם בוודאי יכולים לדמיין, מערך שלם של עובדים שיאספו את החבילות ויעבירו אותם לנמענים מצריך היערכות לוגיסטית לא קטנה. עם זאת החברה מדגישה כי עיקר הפוקוס שלה הוא דווקא בלקוח ולא בהכרח בצד הלוגיסטי: “ראשית, אנחנו לא חברת לוגיסטיקה ואין לנו כוונה להיות חברת לוגיסטיקה או משלוחים. אנחנו מתמקדים בצרכן , מזמין המשלוח ובצרכים שלו. כך למשל, אנחנו מקפידים ש”מביא, הנציג שלנו שמביא את החבילות מהדואר, לא ייקח יותר מ-7 חבילות בסיבוב אחד. אנחנו שמים דגש על דרישות הלקוחות והמיקום בו הם נמצאים ולא מצפים שהם יתאימו עצמם אלינו. האפליקציה תכלול בהמשך גם מפה שתאפשר בהמשך מעקב אחר מיקום החבילה ותיאום מקסימלי עם ה”מביא”, שמנו דגש על הנקודה הזו“.

נכון לעכשיו השירות זמין בהרצליה, רמת השרון, כפר סבא, פתח תקוה, חולון, בת ים ותל אביב. Mego, אשר פועלת מזה שלושה חודשים בלבד, עתידה להתרחב לערים נוספות בהתאם לביקוש של המשתמשים. מי שסייע לחברה לעשות את צעדיה הראשונים הוא אורי לוין, יזם waze וכיום יזם סדרתי, אשר שימש מנטור של היזמים בתכנית היזמות והיה המשקיע הראשון בחברה. Mego קיבלה השקעה נוספת מקרן סם זל, הניתנת למיזמים מצטיינים בתכנית זל.

להורדה לאנדרואיד – לחצו כאן.

להורדה ל-iOS – לחצו כאן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים