לראשונה: סנאפצ’אט עוקפת את טוויטר בכמות המשתמשים היומית

משרדי טוויטר (קרדיט: Aaron Durand (@everydaydude) for Twitter, Inc.)

תקופה לא כל כך טובה עוברת על טוויטר כאשר עוד ועוד רשתות חברתיות עוקפות אותה בכמות המשתמשים היומית. הפעם זהו תורה של אפליקציית סנאפצ’ט הפופלארית שצומחת בקצב מסחרר ושוברת שיאים חדשים בכל רבעון. על פי דיווח שהגיע ממקורות מקורבים לחברה נמסר כי נכון לכתיבת שורות אלה החברה עומד מספר המשתמשים הפעילים ברמה היומית בסנאפצ’ט על כ-150 מיליון  – 14 מיליון איש יותר מאשר לטוויטר.

את המידע על כמות המשתמשים היומית של טוויטר אנו יכולים לגזור בצורה משוערת על פי כמות המשתמשים החודשיים עליה דיווחה. טוויטר חשפה בדוחות הרבעוניים האחרונים שלה כי מידי חודש עושים שימוש בפלטפורמה כ-310 מיליון אנשים (כפי 1000 מכמות הגולשים בגאדג’טי – ספרו לחברים שלכם על גאדג’טי). ברבעון השלישי חשפה כי קרוב ל-44 אחוז מתוכם הם משתמשים יומיים מה שמסתכם בכ-136 מיליון משתמשים. מאחר וסנאפצ’ט איננה חברה שנסחרת בבורסה, הפרטים אודותיה מעט עמומים יותר, אך על פי הערכות של אנליסטים שונים ומקורבים ניתן לומר בבטחה כי שירות התמונות הנעלמות חצה את רף ה-150 מליון משתמשים יומיים.

אין זה סוד שטוויטר נמצאת בקשיים מזה זמן רב ואינה מצליחה לעמוד בציפיות של האנליסטים שמציבים לה רף גבוה במיוחד. בדוחות האחרונים ציינה כי כמות המשתמשים החדשים עמד על כ-4 מיליון משתמשים בלבד, וזאת לעומת צפי של 7 מיליון משתמשים מצידם של האנליסטים. צעדים אלו ועוד רבים אחרים גרמו לחברה להוריד את הציפיות לרווחים מהרבעונים הקרובים מה שללא ספק השפיע גם הוא על שווי המנייה.

לעומתה, סנאפצ’ט ממשיכה לצמוח בקצב מרשים ומצליחה לרתום עוד ועוד משתמשים שעושים שימוש נרחב באפליקציה. סנאפצ’ט אף הפכה לאחת מהשחקניות המובילות בתחום צריכת הוידאו ונושפת בעורפה של חברת פייסבוק. נתון זה מחדד עד כמה השימוש בסנאפצ’ט הוא חלק משגרת חייהם של לא מעט משתמשים ועד כמה פוטנציאל הפרסום ברשת החברתית עוד טרם מוצה.

השוואת מפרטים