הכירו את Vi: מאמנת הספורט האישית שלכם המבוססת על בינה מלאכותית

קרדיט תמונה: Vi קרדיט תמונה: Vi

מרבית האנשים זקוקים לתמריצים גדולים כדי לעסוק בפעילות גופנית. כפועל יוצא מכך, אנשים רבים שוכרים את שירותיהם של מאמנים אישיים שידריכו אותם כיצד להתאמן בצורה נכונה ועל הדרך ידרבנו ויעודדו אותם לעמוד ביעדים. אם כך, למה לא לתת לעוזרת אישית וירטואלית לעשות זאת עבורנו? חברת LifeBEAM יצאה בקמפיין גיוס המונים עבור אזניות ספורט חדשות בשם Vi הכוללות בינה מלאכותית המתפקדת כמאמן אישי לכל דבר ועניין.

כפי שניתן לראות בסרטון (המצורף מטה), Vi הם אזניות ספורט רגילות לחלוטין שמיועדות לספורטאים שמעוניינים להאזין למוסיקה בזמן האימון. מה שמסקרן במיוחד באותן אזניות הוא מה שמתחבא מתחת למכסה המנוע – מאמנת כושר אישית שמכירה את המתאמן באופן אישי ויכולה לספק לו מידע סטטיסטי, המלצות, חיווי בזמן אמת ועוד.

את Vi ניתן להפעיל באמצעות פקודות קוליות שונות בהתאם למידע אותו תרצו לקבל. ניתן לשאול את Vi מה הוא הדופק הנוכחי, מה קצב הריצה, האם אתם מצליחים לשמור על ריצה עקבית (“Zone”) ועוד. היתרון הגדול של Vi טמון בעובדה שהיא יודעת להתממשק עם אביזרי כושר ואפליקציות ספורט מגוונות, מה שמקנה לה גישה להיסטוריית האימונים שלכם ואף אפשרות לשאוב מידע מחיישנים שונים שקיימים בגאדג’טים אחרים שאתם נושאים עמכם (שעון/רצועה חכמה, סמארטפון ועוד).

Vi לא רק תשאב מידע יבש אלא תעניק לכם דגשים על סמך הנתונים שברשותה. כך, למשל, אם תרוצו לאט מהקצב הרגיל שלכם, Vi תציע לכם להגביר מעט את הקצב, אם תהיו קרובים לשבור את השיא האישי שלכם Vi תאיץ בכם להתאמץ וכו’. את התובנות הללו מספקת Vi באמצעות מנוע בינה מלאכותית שפיתחה החברה שמאפשר ל-Vi להשתמש במידע רפואי הקשור לעולם הספורט ולשלב אותו עם למידה הולכת ומתמשכת של המשתמש. כל אלה עובדים יחד במטרה לעודד ולדרבן את המתעמל להשיג תוצאות טובות יותר ולשפר את אורח חייו.

קרדיט תמונה: vi
קרדיט תמונה: vi

החברה שמאחורי Vi הבינה כי לא די בעוזרת אישית “המתעוררת” רק בזמן פעילות גופנית, אלא שישנו צורך אמיתי להכיר את ההרגלים שבשגרת יומו של המשתמש כדי להשיג איכות חיים טובה יותר. לכן, Vi תכלול גם יישום לסמארטפון שיידע להסיק מסקנות מפעילויות יומיומיות ומידע רציף שהמשתמש מספק. באופן זה תוכל Vi להציע מועדי אימון טובים יותר ואף אימונים שרלוונטיים לסיטואציה הנוכחית.

אסור לנו לשכוח כי Vi הם גם אזניות אשר לצד הפקודות הקוליות אמורות לשמש גם כאמצעי לצריכת מוסיקה. במקרה הזה, הצוות של LifeBEAM בחר לשלב זרועות עם חברת Harman / Kardon שהייתה אמונה על איכות השמע באזניות.

מטייסים לאצנים

נכון לכתיבת שורות אלה, הקמפיין הצליח לגייס סכום כולל העומד על כ-350 אלף דולר – פי שלושה מסכום היעד המקורי שביקשה החברה לגייס. הזוגות הראשונים של האזניות נמכרו במחיר של 179 דולר, אך הן אזלו במהירות וכעת הן נמכרות במחיר של 199 דולר (760 שקל). לקמפיין נותרו יותר מ-40 ימים ונראה כי הוא יגייס עוד תומכים רבים עד לסיומו.

חברת LifeBEAM, אשר נוסדה בשנת 2010, פיתחה במקור טכנולוגיה לבישה שכללה חיישנים המספקים מידע פיזיולוגי עבור טייסים ואסטרונאוטים. לפני שלוש שנים החליטה החברה לפנות גם לשוק הצרכני והשיקה מספר מוצרים חכמים שסייעו לצרכן הפשוט. בכדי ללמוד עוד על החברה קיים מנכ”ל החברה, עמרי יופה, ראיון עם גאדג’טי, ושפך אור על Vi ועל התכניות של החברה לעתיד הקרוב.

מה הוביל אתכם לפתח את Vi?

יש לנו ניסיון רב עם מוצרים לבישים בתחום הכושר (פעלנו בשיתוף פעולה עם כמה מהמותגים המובילים בתחום: Under Armour, JBL, Samsung, 2XU, Lazer helmets ועוד) והרגשנו שיש צורך עצום לטכנולוגיה לבישה המותאמת באופן אישי לצרכן הבסיסי. בעקבות זאת גיבשנו חזון שנקרא “Awareable” שבסיסו הוא ליצור מוצרים לבישים בעלי מודעות גבוהה שיכולים להקשיב למשתמש ולספק לו רק את המידע שהוא צריך, בזמן שהוא צריך, כדי לעמוד ביעדים שלו – הורדה במשקל, ריצת חמישה ק”מ או השלמת מרתון.

האם ליצרניות אחרות יש מוצרים דומים?

נכון לעכשיו לא, אך אנו בטוחים שנראה בעתיד הקרוב עוד ועוד חברות מתחרות שישלבו בין טכנולוגיה לבישה לבינה מלאכותית.

האם תשיקו מוצרים נוספים המגיעים באופן מובנה עם בינה מלאכותית?

ללא ספק. ריצה היא רק חלק אחד מתוך חזון גדול יותר בו אנו רוצים להפוך ל”עוזרים האישיים” בתחום הכושר והבריאות – כולל כיסוי של אלמנטים נוספים בחיי היום יום כדוגמת שינה, תזונה, פעילויות גופניות נוספות ועוד.

האם אתם עושים שימוש ב-Machine learning בכדי לאמן את העוזרת האישית?

אכן כן. עם זאת, הערך האמיתי של הבינה המלאכותית הוא דווקא הידע והניסיון האנושי המתבסס על מומחי כושר ומאמינים מקצועיים שהוזן לתוך המערכת עצמה.

לתמיכה בקמפיין  – לחצו כאן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים