הוכרזה: watchOS 3 – שיפורי ביצועים ותיקונים קטנים

WatchOS 3 WatchOS 3 (מקור: אפל)

בכנס המפתחים השנתים שלה, WWDC, הכריזה אפל על watchOS 3 – הגרסה השלישית של מערכת ההפעלה לשעון החכם Apple Watch, המכילה מגוון שיפורי ביצועים ויכולות שוליות חדשות. השיפור הגדול ביותר במערכת החדשה נמצא בגזרת הביצועים – מגוון שדרוגים ושינויים קטנים הופכים הפעלה של אפליקציות למהירה פי שבע מבעבר. יישומים פופולריים יישארו בזיכרון המכשיר להפעלה מהירה, וכעת הם מסוגלים להוריד מידע חדש גם ברקע.

מפעיל היישומים החדש שעונה לשם Dock יאפשר לכם לסדר בקלות את היישומים המועדפים להפעלה מהירה, בדומה ל-Dock במערכת ההפעלה iOS. בנוסף, גם ה-Control Center עשה דרכו את השעון – כעת תוכלו להחליק את האצבע מעלה לקבלת מסך מלא בהגדרות מהירות, בדיוק כמו במערכת iOS.

אפל הטמיעה דרך חדשה לכתוב הודעות על השעון, והיא עונה לשם Scribble. כעת תוכלו לקשקש את האותיות שברצונכם לכתוב על המסך הקטנטן ובכך לכתוב הודעות בקלות ובמהירות (יחסית). סביר להניח שהיכולת לא תפעל בשפה העברית. בנוסף, קיימת כעת יכולת חשובה למצבי חירום: בלחיצה ארוכה על כפתור ההפעלה, ניתן להתקשר אוטומטית למוקד החירום (הרלוונטי למדינה בה אתם נמצאים) ובסיום השיחה תשלח הודעה לחברים הקרובים עם מיקום עדכני ומידע רפואי יוצג על גבי המסך.

WatchOS 3
WatchOS 3 (מקור: אפל)

אפל ביצעה מגוון שינוים קטנים גם למערכת השעונים המתחלפים. כעת ניתן להחליף שעון בקלות בהחלקה ארוכה מקצוות המסך. קיימים שני שעונים חדשים, Activity ו-Numerals, הראשון כולל טבעות המייצגות את כמות הפעילות הגופנית שבוצעה ביום בעוד שהשני מציג את השעה בדרך אלגנטית תוך שילוב דיגיטלי ואנלוגי. בנוסף, המפתחים יוכלו כעת להשתמש ביכולות מתקדמות יותר, ולהציג על גבי השעון מידע כמו מזג האוויר. לקינוח, תקבלו גם שעון מיני מאוס מובנה (בנוסף לשעון מיקי מאוס) לשיוון מגדרי.

בעזרת Activity Sharing תוכלו להתחרות עם חבריכם במגוון אתגרים גופניים ולשלוח להם את קצב הלב שלכם בסוף הריצה. אפליקציית Breath החדשה תאפשר לכם להתאמן בנשימות עמוקות להרגעה, עם מידע על דופק בסוף האימון ותזכורות יומיות להתאמן. אופציה נוספת היא האפשרות לצפות באפשרויות התגובה היישר מחלון השיחה.

WatchOS 3
WatchOS 3 (מקור: אפל)

גרסת בטא למפתחים זמינה להורדה כבר עכשיו, בעוד שהגרסה הרשמית תשוחרר בסתיו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים