הוכרזה: macOS Sierra – סירי מגיעה למחשבי המקינטוש

ענקית הטכנולוגיה אפל הכריזה בכנס המפתחים השנתי WWDC על macOS Sierra – מערכת ההפעלה החדשה שלה למחשבים, עם מגוון שיפורים מבורכים ובראשם – בואה של סירי. ראשית, המערכת החדשה זכתה לשם חדש גם כן, התואם את תבנית השמות של שאר מערכות ההפעלה מבית החברה. OS X הותיקה פינתה את דרכה ל-macOS, בדומה למערכות watchOS, tvOS, ו-iOS. מדובר ללא ספק בסופה של תקופה, שכן השם הותיק ליווה את המערכת החל מתחילת המילניום.

שתי יכולות חדשות ומלהיבות שהוטמעו במערכת הן Auto Unlock ו-Universal Clipboard. הראשונה מאפשרת לכם לבטל את נעילת המחשב באופן אוטומטי כאשר שעון ה-Apple Watch נמצא בקרבת מקום לפתיחה מהירה של המחשב. Universal Clipboard מרחיבה את יכולת ה-Continuity שהוצגה בעבר, ומאפשרת למשתמש להעתיק ולהדביק טקסט ותמונות בין מכשיריו השונים, בין אם מחשבים, אייפדים או אייפונים.

קיימים שיפורים נרחבים גם באינטגרציית שירות האחסון iCloud Drive. כעת, המערכת מסוגלת להעביר לענן באופן אוטומטי קבצים שנעשה בהם שימוש לעיתים רחוקות, ובכך לפנות שטח אחסון נרחב על כונן המחשב. בהדגמה שהוצגה, פונו 130 גיגה-בייט של קבצים משלל סוגים במחשב שנפחו הכולל עומד על 250 גיגה-בייט בלבד. בנוסף, במקרה ששכחתם להעביר את הקובץ לשירות הענן – כעת ניתן לגשת גם לקבצים הנמצאים על שולחן העבודה או בתיקיית המסמכים של המחשב, מכל מכשיר שברשותכם.

macos-sierra-cloud

גם התוכנות במחשב זכו למגוון שדרוגים חביבים. כעת קיימת תמיכה מובנית בכרטיסיות, גם לתוכנת צד שלישי. היכולת הוטמעה בצורה מתוחכמת כך שכל התוכנות במחשב תומכות כעת ביכולת החדשה, ללא צורך בשום שינוי מיוחד מצד המפתח. בנוסף, בצפייה בסרטונים ב-Safari ניתן להשתמש ב-Picture-in-Picture – הסרטון הנצפה יוצג בחלונית קטנה בצד המסך, כך ניתן להמשיך לצפות בו במהלך שימוש ביישומים אחרים.

ללא ספק, השינוי הגדול ביותר במערכת החדשה הוא הגעתה של סירי למחשבי המקינטוש – העוזרת הוירטואלית החכמה, שהחלה את דרכה ב-2011 במערכת ה-iOS. כעת היא מגיעה גם אל macOS, והופכת את חווית השימוש לעוצמתית מתמיד. בנוסף ליכולותיה הרגילות, היא מאפשרת כעת לבצע חיפוש אחר קבצים שונים בשפה טבעית, לשמור את תוצאות החיפוש ולהעתיק תכנים משאילתות שנענו היישר אל תוך המחשב.

גרסה ניסיונית של המערכת החדשה זמינה כבר עכשיו להורדה עבור מפתחים. גרסת בטא פתוחה תשוחרר בחודש יולי, בעוד שהמערכת הרשמית תופץ לכלל המשתמשים בסתיו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים