Hololens מאחורייך: חברת Meta הישראלית מגייסת 50 מיליון דולר

משקפי מציאות רבודה Meta מקור: Meta

חברת Meta הישראלית הודיעה על השלמת סבב גיוס נוסף בסך כולל של 50 מיליון דולר על פי שווי של 300 מיליון דולר אחרי הכסף. את הגיוס הנוכחי, סבב B של החברה, הובילה קרן Horizons Ventures שהובילה גם את הסבב הקודם. בסבב הנוכחי הצטרפו: Lenovo, Tencent, Banyan Capital, Comcast Ventures ו-GQY. כפי שניתן לראות, חלק לא קטן מהמשקיעות בסבב הנוכחי מקורן בסין, מה שמעיד על השווקים החדשים אליה פונה חברת Meta.

בהודעה ששוחררה צוין כי הגיוס הנוכחי ישמש להמשך פיתוח הטכנולוגיות והחומרה שמאחורי המוצרים של החברה ואף יסייע לה בפיתוח הדגם החדש שלה, ה-Meta 3. מעבר לכך Meta ציינה כי הכסף ישמש גם לפיתוח אפליקציות ייעודיות לפלטפורמה שלה, מה שעתיד להעשיר את כמות התוכן שמוצע לבעלי הדגמים הקודמים ואף לדרבן מפתחים נוספים. Meta תשקוד רבות על ניסיונות החדירה לשוק הסיני וכספי הגיוס הנוכחיים, יחד עם שיתוף הפעולה עם שחקניות משמעותיות מהזירה הסינית, יהיו קטר הצמיחה של החברה במעצמת העל המזרחית.

נזכיר כי משקפי המציאות המדומה Meta 2 הצליחו ליצור הרבה רעש תקשורתי והתלהבות בקרב כמעט כל מי שניסה אותם. המשקפיים, המציגים קונספט דומה לזה של משקפי Hololens של חברת מיקרוסופט, מאפשרת למשתמש להעשיר את המציאות הקיימת אותה הוא רואה מבעד למשקפיים וליצור אינטראקציות בין התכנה של Meta לבין העולם האמיתי. בהדגמות רבות שערכה החברה ניכר כי היא הצליחה ליצור חווית משתמש טובה למדי שאינה כוללת רק צפייה מהצד, אלא מאפשרת למשתמש גם לפעול ולהשפיע על אובייקטים במציאות הנוצרת מבעד למשקפיי ה-Meta.

הגיוס הרחב של Meta מצטרף לשורה רבה של חדשות אודות משקפי מציאות מדומה/רבודה של חברות מרחבי העולם. אין ספק כי בעתיד הקרוב נראה עוד שחקניות גדולות נכנסות לתחום ולצד זאת עוד ספקי תוכן שייצרו אפליקציות, משחקים וסרטים שמיועדים ספציפית לפלטפורמות הללו. עם זאת ישנו עדיין אתגר גדול מאוד: להוריד את העלויות של משקפיים מהסוג הזה – ערכת הפיתוח של Meta 2 עולה 949 דולר (כ-3,600 שקל) מה שעדיין הופך את המכשיר ליקר עבור לא מעט מפתחים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים