גאדג’טי מסקר: LG 360 Camera – תופסים את המציאות ב-360 מעלות

LG 360 Cam (צילום: גאדג'טי) LG 360 Cam (צילום: גאדג’טי)

הפיד שלנו בפייסבוק החל להתמלא לאחרונה בתמונות 360 שמותגים ומשתמשים פרטיים כאחד החלו לעלות במרץ. בעוד שמרבית האנשים שהעלו את התמונות ככל הנראה צילמו אותן באמצעות הסמארטפון, פעולה מייגעת למדי, ישנם כאלה שכבר התקדמו ורכשו מצלמת 360 ייעודית. חברת LG הכריזה בתערוכת המובייל MWC האחרונה מצלמה חדשה בשם 360 CAM שעתידה להקל על חייהם של כל המעוניינים בהפקת תוכן ב-360 מעלות. לקחנו את המצלמה לסקירה וחזרנו עם מספר תובנות.

עיצוב

ה-360 CAM היא מצלמה קומפקטית למדי הניתנת לאחיזה ולתפעול באמצעות יד אחד בלבד. בחלקה העליון, משני צידיה, ממוקמות עדשות בעלות זווית צילום רחבה המאפשרות תצלום ב-360 מעלות. מתחת לאחת העדשות נמצא כפתור הצילום ומעליו נורית חיווי שתעניק לכם אינדיקציה בכל פעם שתמונה צולמה.

בצד המכשיר ניתן למצוא את כפתור ההפעלה והכיבוי ותחתיו נורית חיווי המצביעה על חיי הסוללה של ה-360 CAM. מעל כפתור ההדלקה והכיבוי ישנן שתי נורות המציגות באיזה מצב צילום המצלמה נמצאת: 180 מעלות או 360 מעלות. בחלק התחתון ישנו חיבור סטנדרטי לחצובה ולצידו חלונית נפתחת בה ניתן להכניס את כרטיס הזיכרון (לא כלול) ולצידו מחבר להטענת המצלמה באמצעות כבל Type C המגיע בערכה.

המצלמה נוחה מאוד לאחיזה ביד וניכר כי LG לא חסכה בחומרים או בחשיבה שמאוחרי עיצוב ה-360 CAM. שמחנו לגלות כי LG ציידה את המצלמה גם בכיסוי קשיח אותו ניתן להרכיב על עדשות המצלמה ובכך להבטיח שהן לא תפגענה כאשר המצלמה לא בשימוש. יתרה מכך, ניתן להלביש את הכיסוי על חלקה התחתון של המצלמה ואז הוא משמש כמעיין ידית המשפרת את האחיזה במצלמה. תוספת זו משפרת את נוחות הצילום ואנו ממליצים להביא את הכיסוי המיוחד עמכם בכל פעם שתצאו לצלם.

צילום

מצלמת ה-360 CAM מגיעה עם צמד עדשות, כאשר כל אחת מהן מצוידת בחיישן 16 מגה-פיקסל בעל זווית צילום של 200 מעלות. מלבד זאת המצלמה מסוגלת לצלם גם קטעי וידאו באיכות מקסימלית של 2K ואף להציע סראנוד היקפי (5.1 ערוצים) הודות לשלושת המיקרופונים המצויים בה.

באור יום צמד החיישנים מסוגלים להפיק תמונות טובות למדי שמצליחות לתפוס בצורה ברורה את הסיטואציה שאתם נמצאים בה. הצבעים מדויקים ונראה ש-LG יישמה לא מעט ממה שלמדה בתחום הסמארטפונים. ייאמר לזכותה של LG שהיא גם לא נפלה בחלק הקשה ביותר במצלמות מסוג זה: תפירת התמונות. אחד האתגרים במקרים אלו הוא לתפור את התמונות יחדיו וליצור תמונה אחת רציפה. LG הצליחה לעשות את זה בצורה מצוינת ולא הורגשו “גליצ’ים” למינהם או קפיצות לא מוסברות ברצף התמונה. נכון, כאשר מדובר בשתי עדשות בלבד זו אינה חכמה גדולה, אך עדיין טוב לראות שהאיחוד של התמונות מתבצע בצורה נאותה.

LG 360 Camera Photo 9

הבעיות מתחילות לצוץ כאשר מצלמים בשעות הלילה או בתנאי תאורה קשים. במקרים אלו התמונות יוצאות מרוחות במעט ומורגש שנעשתה עבודת הרכבה לא טובה על התמונות. אם אתם יוצאים לצלם בלילה קחו בחשבון שהתמונות לא יצאו באיכות הגבוה ביותר וגם במקומות רוויי אור מלאכותי התמונות לא בהכרח יוכיחו את עצמן. אנחנו מצרפים כמובן תמונות שלקחנו בעצמנו כדי שתוכלו להתרשם ולקבוע בעצמכם.

LG 360 Camera Photo 5

LG 360 Camera Photo 6

האפליקציה

נקודה אחרת שהצליחה להרגיז אותנו, ובאופן כללי להוריד את הציון של המצלמה, הוא התלות הבלתי נסבלת באפליקציה וחוסר העצמאות של המצלמה. המצלמה מאפשרת לצלם תמונות וזהו. רוצים לעבור בין צילום 180 מעלות ל-360? אתם צריכים את האפליקציה, רוצים לשנות את המצלמה שבאמצעותה תצלמו את תמונת ה-180 מעלות, תצטרכו את האפליקציה, תרצו לעבור מצילום סטילס לצילום וידאו – ניחשתם נכון: תצטרכו את האפליקציה.

המצלמה הייתה משתפרת פלאים אם הייתה למשתמש אפשרות לעבור בין צילום 180 ל-360 ובין וידאו לסטילס ישירות מהמצלמה. התלות באפליקציה מעט פוגעת בחופש הפעולה, אך מאחר ואנחנו בכל מקרה עם סמארטפון עלינו זה עוד יחסית נסבל.

אם בכל זאת האפליקציה כן מותקנת אצלכם במכשיר תשמחו לדעת שהיא אכן מצליחה להצדיקה את קיומה ולספק את הסחורה. האפליקציה תאפשר לכם לקיים צילום מרוחק (קריטי בתמונות 360 שאין איפה להתחבא באמת), לעבור בין כל המצבים שציינו בפסקה הקודמת ולקינוח לשנות מספר הגדרות מתקדמות במצלמה ואף לקבל מידע חיוני אודותיה (כמות שטח פנוי, חיי הסוללה ועוד). האפליקציה כוללת גם גלריה שדרכה ניתן לצפות בכל התמונות שצולמו הן במצב צפייה רגיל והן במצב 360 מיוחד.

למרבה הצער הגלריה שבאפליקציה מאפשרת רק צפייה בתמונות ולא כל פעולה אחרת. אם תרצו לשתף את התמונות תיאלצו להוריד אותן תחילה למכשיר עצמו ורק אז לשתף אותן היכן שתרצו. ואם כבר בשיתוף עסקינן, דעו לכם שהעלאת התמונות לפייסבוק פוגעת קשות באיכות שלהן וזאת מאחר שפייסבוק ככל הנראה דוחסת את התמונות הגדולות כדי להעלות אותן לאתר.

אם זה לא מספיק, ברגע שתרצו להעלות כמה תמונות ביחד וליצור אלבום, התמונות יועלו כתצלום פנורמה מעט מעוות ולא יוחל אפקט ה-360 שאנו מכירים מפייסבוק. זה אומר שצריך להעלות את התמונות באופן ידני אחד אחרי השנייה וזאת כדי שפייסבוק יחיל את האפקט על כל אחת מהתמונות. פתרון אלגנטי מספק אתר התמונות flickr שבבעלות יאהו!, אשר מאפשר העלאה של כל התמונות יחד, עריכת הפרטים שלהן והצגה אוטומטית של התמונות באיכות מלאה היישר מנגן האתר ודרך הטמעה (Embed) במקומות אחרים.

LG 360 Cam (צילום: גאדג'טי)
LG 360 Cam (צילום: גאדג’טי)

סיכום

בתור הדור הראשון של מצלמות ה-360, מצליחה מצלמת ה-CAM 360 של LG לעשות עבודה טובה למדי. התחליפים כיום בשוק יקרים להחריד ואף מחירה הלא זול בארץ ובחו”ל מדובר במחיר שפוי למי שמעוניין לצלם תמונות 360 במהירות ובקלילות. קחו בחשבון שאתם תהיו צמודים לסמארטפון בכדי לבצע כל פעולה קטנה שהיא לא צילום ישיר.

איכות הצילום באור יום מכובדת מאוד ואפילו הסוללה (1,200mAh) הצליחה להרשים אותנו ולייתר את הדאגה ממוות פתאומי עקב מחסור בחשמל. בסופו של יום, המצלמה מתאימה למי שמאוד מתחבר לקונספט של 360 או עבור מנהלי עמודי פייסבוק שרוצים להכניס גיוון לעמוד שלהם. ליוצרי תוכן מקצועיים שווה לבחון אלטרנטיבות מתקדמות יותר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים