-פרסומת-

Fashion Nation: שישה סטארטאפים אופנתיים שמשנים את חווית השופינג

| יום שני, 11 ביולי 2016, 19:30 | סטארטאפים
המראה החכמה של Checkout Apps. קרדיט: Checkout Apps

המראה החכמה של Checkout Apps. קרדיט: Checkout Apps

חלק מהקסם של סצנת הסטארטאפים הישראלית הוא הכישרון של הישראלים לייצר חדשנות כמעט בכל תחום אפשרי. כך שלצד תעשיית סטארטאפים מפותחת בתחומי הסייבר, פינטק ו-IoT מתקיימת גם סצנת סטארטאפי אופנה שמושכת יזמים והשקעות.

קבוצת Fash&Tech של יעל קוכמן ונטע סטבינסקי מרכזת כ-80 סטארטאפים בתחום האופנה. מייסדות הקבוצה ארגנו בשבוע שעבר ערב Pitch Night שבו הציגו 6 יזמים את החברה שלהם בפני קהל גדול ופאנל של משקיעים ויזמים מוכרים. לפניכם סקירה קצרה של המציגים.

נתחיל מהזוכים: Julbox היא פלטפורמה שמאפשרת לכל אחד לעצב תכשיט ללא ידע מוקדם ולאחר מכן להציע אותו למכירה. המייסדים מאיה ויואב כספי גם מצאו דרך לשכפל עיצובים במהירות ולייצר מאסות של תכשיטים בהתאם לביקוש. לדברי מאיה, שהיתה בעברה מעצבת תכשיטים, הקונים נאלצים לבחור בין תכשיט ייחודי אך יקר לבין תכשיט המוני אך זול. בעולם של פרסונליזציה לקוחות רוצים גם וגם: גם משהו ייחודי להם וגם לא יקר. הפלטפורמה של JulBox מהווה פיתרון לבעיה זו.

חברי Julbox זכו בחבילת שירות נאה לסטארטאפ: טיסה לניו יורק, ארגון רודשואו (סבב פגישות עם משקיעים), השתתפות ב-Tel Aviv Fashion Week שיתקיים כחלק משבוע האופנה הרגיל שם, ליווי משפטי, ליווי יח”צני ועוד.

הסטארטאפ הבא זכה בתואר חביב הקהל: האלגוריתם של Bllush יודע למצוא תמונות של לקוחות מרחבי הרשת עם המוצרים שנמכרים און ליין ואז להציג אותן בדפי המוצר בחנויות הוירטואליות. כך יוכלו קונות מתלבטות לדעת איך נראית החולצה/מכנס על נשים רגילות כמוהן. החנויות מצידן מרויחות יותר לקוחות מרוצים ומקטינות שיעור ההחזרות.

מכיון שאחד הסטארטאפים נאלץ להיעדר מהאירוע ברגע האחרון, ההזדמנות להציג למשקיעים ניתנה ליזם ספונטני ואמיץ מהקהל. הפלטפורמה של Hexa מאפשרת ליצור מודלים תלת-מימדיים מתמונות דו-מימד בקלות ובפשטות ואתרי קמעונאות יוכלו להטמיע את המודלים ישירות לדפי המכירה. המוצר נמצא עכשיו בשלב הבטא.

Say Wearables היא הרשת החברתית הראשונה בעולם שמבוססת על טכנולוגיה לבישה. מדובר על מסכים קטנים ומחוברים לרשת שאפשר לשאת על הצוואר או לשלב בבגדים/תיקים. החברה מכוונת לצעירים שירצו לבטא את עצמם דרך סרטונים שרצים על המכשיר, לשתף לפגוש ולעקוב אחרי חברים וידוענים. החברה גייסה השקעות ראשוניות מכמה משקיעים מוכרים כמו גיגי לוי ובכירים מחברות הייטק שונות.

שקד לוי מציג את Say. קרדיטי: חגית סטבינסקי

שקד לוי מציג את Say. קרדיטי: חגית סטבינסקי

יש סטארטאפים שמנצלים את האון-ליין לסייע לחנוית פיסיות (Brick&Mortar) לשפר את המכירות וחווית הלקוח. Checkout Apps פיתחו מנוע המלצות מבוסס אלגוריתם שמאפשר הצגת פריטים אינטרקטיבית על גבי מסכי מגע ואף מראה חכמה. המציג, אסף שפירא, סיפר שמודל ההכנסות שלהם מהמסכים והמראה יהיה מבוסס גם על מודל שמוכר מהאון ליין – Cost Per Impression בנוסף למודלים הרגילים.

האחרונה ברשימה זו, Fitfully, המציאה שיטה למדידת כף הרגל על ידי צילום במצלמת הסמארטפון (כרגע לאייפון בלבד). כך שתזמינו נעל ברשת תוכלו לראות בדיוק באילו נקודות היא תלחץ ואיפה הנעל תהיה רחבה. גם כאן, הפיתרון פונה לבעית החזרי סחורה על ידי לקוחות לא מרוצים, בעיה שעולה לאתרים מליארדי דולרים בשנה. החברה כבר עובדת עם מותגי נעליים מפורסמים כמו אדידס.

צוות Fash&Tech והשופטים באירוע. מימין: טל כתרן, תות שני, יעל קוכמן, נטע סטבינסקי, טניה לואו, ענבל אריאלי, תמר רשף ומור לימנוביץ. קרדיט: חגית סטבינסקי

צוות Fash&Tech והשופטים באירוע. מימין: טל כתרן, תות שני, יעל קוכמן, נטע סטבינסקי, טניה לואו, ענבל אריאלי, תמר רשף ומור לימנוביץ. קרדיט: חגית סטבינסקי

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
קריאה נוספת
עוד על הכותב
author-image
ג'וש דוקרקר
אוכל ושותה חדשנות ועתידנות אבל גם אוהב לשאול "איך אני מרוויח מזה?". לא יכול להירדם מבלי שבדקתי על כמה עצר היום ה-S&P. אולי אלוהים נמצא בפרטים הקטנים אבל התמונה הגדולה תמיד הרבה יותר מעניינת.
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות