אנטי מחיקון: שימוש באינטליגנציה מלאכותית מחזיר לתמונות שלכם את הצבע ללחיים

המרת תמונות משחור-לבן לצבע באמצעות אלגוריתם ראייה ממוחשבת (תמונה: גאדג'טי, עיבוד: Algorithmia) המרת תמונות משחור-לבן לצבע באמצעות אלגוריתם ראייה ממוחשבת (תמונה: גאדג’טי, עיבוד: Algorithmia)

אינטליגנציה מלאכותית וחשיבה עמוקה הפכו בשנה האחרונה למונחים פופולריים למדי, כאשר עוד ועוד תוכנות ואפליקציות של חברות גדולות כקטנות עושות שימוש בניתוח עמוק של מידע כדי לבצע פעולות אוטומטיות עבור בני אדם. זכינו לראות מספר “עוזרות וירטואליות” מבית אפל, גוגל, מיקרוסופט ואחרות שיודעות למלא אחר בקשותינו ולענות על שאלותינו וחזינו בבוטים שיודעים לבצע עבורנו משימות שונות על ידי הזנת שאילתא בשפה פשוטה.

בשבוע שעבר שיתפנו אתכם באפליקציה חדשה המסוגלת להפיק יצירות אמנות מהתמונות שלכם במהירות שיא על ידי שימוש באותה אינטליגנציה מלאכותית, וכעת מגיע כלי מעניין נוסף המציג יכולות אוטומטיות בשיפור תמונה. אתר אינטרנט חדש שהקימה חברת אלגוריתמיה (Algorithmia) מאפשר לכם להזין תמונה בשחור\לבן, זו תעובד על ידי האלגוריתמים שפיתחה ותניב תוצאה של תמונה צבעונית במהירות.

עוברים לצבע

האתר מציג דמו של האלגוריתמים שפותחו על ידי החברה והתוצאות מתקבלות די מהר, אם כי תמונות בנפח גדול יותר ידרשו זמן רב יותר לעיבוד בצד השרת. התוצאות עדיין רחוקות מלהיות מושלמות ואין ספק שגרפיקאי ממוצע בעל יכולות ליטוש תמונה מסוגל להפיק תמונות מרשימות יותר, אולם המהירות בה מתבצעת הפעולה, זיהוי הצבעים הנכון ועצם כך שהיא מבוצעת באופן אוטומטי על ידי אלגוריתמים בתחום הראייה הממוחשבת הם החלקים המרשימים ביותר במשוואה זו.

הדמו המופיע באתר דורש הזנת כתובת אינטרנט (URL) של התמונה כדי לעבד אותה ולא מאפשר העלאה ישירה של התמונות לשרת על ידי בחירת קובץ מהמחשב, כך שתיאלצו להשתמש בשרת אחסון משלכם או באחד משירותי העלאת התמונות הרבים הקיימים ברשת (הנה אחד כזה – imgur.com). את התוצאות תוכלו לראות כהשוואה בין התמונה המקורית בשחור לבן ובין התמונה בצבע, כאשר ניתן להוריד גם את תמונת ההשוואה וגם את התוצאה הסופית בצבע בנפרד למחשב.

אם תרצו לנסות את הדמו בעצמכם תוכלו להשתמש באחת מהתמונות המוצגות באתר, אך אם אתם לא סומכים על היוצרים ורוצים לנסות עם תמונות משלכם, תוכלו להפוך תמונות קיימות לשחר\לבן בעזרת אחד מהשירותים השונים הקיימים ברשת (הנה אחד – LunaPic).

לפניכם מספר תמונות שצילמנו בשחור\לבן וכמה שהמרנו לשחור\לבן מתמונות צבעוניות בשימוש בפוטושופ. הזנו את התמונות לאתר ולפניכם התוצאות (לחצו על התמונות להגדלה):

תמונה 1: צולמה בצבע

תמונה 1: נמל ת"א בצבע (מקורית), צילום: גאדג'טי
תמונה 1: נמל ת”א בצבע (מקורית), צילום: גאדג’טי
תמונה 1: נמל ת"א בשחור-לבן (המרה מפוטושופ), צילום: גאדג'טי
תמונה 1: נמל ת”א בשחור-לבן (המרה מפוטושופ), צילום: גאדג’טי
תמונה 1: נמל ת"א בצבע (המרה באמצעות אלגוריתם), צילום: גאדג'טי
תמונה 1: נמל ת”א בצבע (המרה באמצעות אלגוריתם), צילום: גאדג’טי

תמונה 2: צולמה בצבע

תמונה 2: פרח בצבע (מקורית), צילום: גאדג'טי
תמונה 2: פרח בצבע (מקורית), צילום: גאדג’טי
תמונה 2: פרח בשחור-לבן (המרה מפוטושופ), צילום: גאדג'טי
תמונה 2: פרח בשחור-לבן (המרה מפוטושופ), צילום: גאדג’טי
תמונה 2: פרח בצבע (המרה באמצעות אלגוריתם), צילום: גאדג'טי
תמונה 2: פרח בצבע (המרה באמצעות אלגוריתם), צילום: גאדג’טי

תמונה 3: צולמה בשחור\לבן

תמונה 3: עץ בשחור לבן (מקורית), צילום: גאדג'טי
תמונה 3: עץ בשחור לבן (מקורית), צילום: גאדג’טי
תמונה 3: עץ בצבע (המרה באמצעות אלגוריתם), צילום: גאדג'טי
תמונה 3: עץ בצבע (המרה באמצעות אלגוריתם), צילום: גאדג’טי

נסו את הדמו בעצמכם באתר החברה – לחצו כאן למעבר


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים