ווינדוס 10 רושמת 350 מיליון משתמשים; לא תגיע ליעד המיליארד עד 2018

ווינדוס 10 (צילום: גאדג'טי) ווינדוס 10 (צילום: גאדג’טי)

מערכת ההפעלה Windows 10 לא תצליח להגיע ליעד שהציבה מיקרוסופט להתקנתה על-גבי מיליארד מכשירים עד שנת 2018, כך מסר יוסוף מהדי (Yusuf Mehdi), מנהל השיווק בחברה, לבלומברג. עם זאת, מוסיף מהדי ומצהיר כי היעד של מיקרוסופט עבור ווינדוס 10 נשאר על מיליארד מכשירים, ולפיו זהו יעד אשר “ייקח יותר זמן להשיג”.

הסיבה העיקרית לשינוי יעדי הזמן הנוגעים לקצב ההתקנות של מערכת ההפעלה ווינדוס 10 נוגעת לקשיי החברה במכירות מכשירי סמארטפון, אלו הובילו את מיקרוסופט לצמצם את חטיבת המובייל באופן משמעותי לאחרונה. במאי האחרון הודיעה מיקרוסופט על סבב פיטורים שיוביל את החברה לצמצום של 1,850 משרות הנוגעות לתחום המובייל, במקביל למחיקה גדולה ע”ס 950 מיליון דולר בגין רכישתה של חטיבת המובייל של נוקיה.

אף שמיקרוסופט צופה האטה מסויימת בדרך אל יעד מיליארד המכשירים, קצב האימוץ של ווינדוס 10 ממשיך בשלו. מערכת ההפעלה הותקנה, לדברי מהדי, על מעל ל-350 מיליון מכשירים. מדובר בעליה של כ-75 אחוזים בהשוואה לדיווח הקודם של החברה מינואר, אז הותקנה ווינדוס 10 על 200 מיליון מכשירים “בלבד”.

קצב האימוץ המהיר של מערכת ההפעלה התאפשר דרך התכנית של מיקרוסופט לעדכון בחינם מגרסאות קודמות של ווינדוס (8.1 ו-7), ומיקרוסופט עלתה לא מעט לכותרות בעקבות הקפצת חלונות העדכון למשתמשי ווינדוס קיימים שוב ושוב. ב-29 ביולי צפויה החברה להפסיק את אפשרות העדכון בחינם, אז ייתכן כי ירד קצב האימוץ המהיר גם כן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים