יריית הפתיחה: לנובו מכריזה על סמארטפון ראשון המבוסס על ווינדוס 10

Lenovo 503LV Lenovo 503LV (תמונה: מיקרוסופט)

ענקית הטכנולוגיה לנובו הכריזה על סמארטפון ראשון המבוסס על מערכת ההפעלה Windows 10, זה יפנה לשוק היפני וימותג במיוחד עבור תאגיד הטלקומיוניקציה והאינטרנט סופטבנק (Softbank). הסמארטפון, שזכה לשם Softbank 503LV מתמקד בהצגת יתרונותיה של ווינדוס 10 עבור השוק העסקי, בהם Skype for Business ו-Continuum, המאפשרת הצגת ווינדוס 10 על גבי מסכים חיצוניים, הקרנת מצגות היישר מהטלפון ועוד.

הסמארטפון עצמו מציע מפרט פשוט למדי הכולל מסך TFT LCD בגודל 5 אינץ’ בעל רזולוציית תצוגה בפריסה של 720×1280 פיקסלים, מעבד מתומן ליבות המשולב במערכת-על-שבב Snapdragon 617 וכולל ארבע ליבות Cortex-A53 בתדר 1.5Ghz וארבע ליבות Cortex-A53 נוספות בתדר 1.2Ghz, זיכרון עבודה בנפח 3GB RAM ואחסון בנפח 32GB עם אפשרות הרחבה, סוללה בעלת קיבולת 2,250mAh, מצלמה ראשית בעלת חיישן 8 מגה-פיקסל ומצלמת סלפי בעלת חיישן 5 מגה-פיקסל.

חזרה למקורות

הסמארטפון החדש שפיתחה לנובו עבור סופטבנק הוא יותר מכל סמל לאסטרטגיה החדשה-ישנה שנבנית בימים אלו בחטיבת המובייל של מיקרוסופט. הניסיון למכור סמארטפונים ישירות לצרכני קצה לא צלח כפי ששאפה החברה כאשר רכשה את חטיבת המכשירים של נוקיה לפני מספר שנים, וכעת נראה כי כל הדרכים מובילות להמשך ההתמקדות במודל המציע מערכות ההפעלה ושירותי התוכנה דרך שותפותיה, הפעם בצד המובייל.

השבוע חשף בכיר במיקרוסופט כי ווינדוס 10 מותקנת על מעבר ל-350 מיליון מכשירים, ויעד החברה הוא להגיע למיליארד תוך מספר שנים. הדרך של החברה להגיע להישג זה תלויה רבות ביכולתה לשלב את מערכת ההפעלה החדשה בכמה שיותר סמארטפונים וכניסתה של לנובו למשחק, גם אם רק עבור עסקה אחת שנסגרה מול סופטבנק, מהווה הבעת אמון במערכת ההפעלה של מיקרוסופט.

לנובו כיום היא לא רק השחקנית הגדולה ביותר בשוק המחשבים האישיים, אלא גם אחת משחקניות המובייל החזקות בתחומן. גם ללא רכישתה של מוטורולה מוביליטי מידיה של גוגל, הייתה לנובו אחת מיצרניות הסמארטפונים הגדולות בעולם, וכעת היא משמעותית עוד יותר.

עם נתח שוק הולך וגדל ודרך שיתופי פעולה עם חברות כמו לנובו, תאפשר מערכת ההפעלה האחידה שפיתחה מיקרוסופט עבור כלל הפלטפורמות להעניק לה יתרון בשוק המובייל. יתרון זה יהיה משמעותי במיוחד עבור השוק העסקי, שם מציעה מיקרוסופט כלי עבודה נוספים כמו חבילת אופיס, שירותי ענן ואמצעי אבטחה מתקדמים המשולבים בווינדוס 10.

ה-Softbank 503LV יגיע לשוק היפני החל מאוקטובר, מחירו לא ידוע בשלב זה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים