רכבת ישראל וחברת Gett משיקות שירות נסיעות משותף לרכבת

מונית Gett מונית Gett (קרדיט תמונה: רונן בוידק)

רכבת ישראל וחברת Gett הישראלית מודיעות על שיתוף פעולה אסטרטגי ומשיקות יחדיו שירות תחבורה שיתופית. השירות החדש יאפשר לנוסעים להזמין מונית לאחת מתחתנות הרכבת, או מהתחנה עצמה ליעדים שונים, ולחלוק את הנסיעה עם משתמשים אחרים המעוניינים לבצע מסלול דומה. האלגוריתמים שפיתחה Gett ידעו לבצע את השידוך הטוב ביותר עבור כל הנוסעים כך שהם לא יתבקשו להמתין זמן רב, או מנגד, להמתין בזמן שהמונית תבצע הורדות המרוחקות מהם.

השירות החדש יהיה זמין הן באפליקציית רכבת ישראל והן באפליקציית Gett והוא עתיד לפעול במהלך הרבעון האחרון של השנה הנוכחית. רכבת ישראל ו-Gett מסרו כי השאיפה היא להוריד את העלויות לכל משתמש ובכך ליצור חיסכון שנתי משמעותי ואף להפחית את זיהום האוויר הנפלט מרכבים. צעד זה יעודד שימוש בתחבורה ציבורית ויקדם את רפורמת התחבורה השיתופית החדשה של משרד התחבורה והאוצר.

מלבד היתרונות החברתיים, האקולוגיים והצרכניים מדובר גם על צעד חשוב מאוד עבור Gett. השירות החדש ידאג שהמוניות שפועלות תחתיה יכולו לקבל לקוחות נוספים באותו פרק הזמן ובכך להגדיל את ההכנסה החודשית שלהם, במידה שלקוחות שיצטרפו ל-Gett בעקבות השירות החדש ימשיכו להשתמש באפליקציה כדרך קבע.

על פי החברה אחוז נצילות המוניות בישראל נאמד בכ-20% ואף יכול להגיע לעד 70% באזורים מסוימים. זה אומר שישנן לא מעט שעות במהלך היום בהן המוניות ריקות ואינן משרתות אף נוסע. השירות החדש שנוצר בשיתוף פעולה עם רכבת ישראל יכול לגרום לנצילות גבוהה יותר ואף להגדיל את היצע המוניות הזמינות ללקוח. חשוב להדגיש כי הנהגים ככל הנראה לא יקבלו תשלום עודף על מתן השירות ללקוחות מרובים, ולפחות כרגע לא ידוע על מודל תגמול נפרד עבור הנהגים בשימוש בשירות השיתופי החדש.

רכבת ישראל, איילון (קרדיט תמונה: יח"צ רכבת)
רכבת ישראל, איילון (קרדיט תמונה: יח”צ רכבת)

גם מצידה של רכבת ישראל מדובר על צעד מתבקש, אם לא לומר הכרחי. מנתוני רכבת ישראל עולה כי במחצית הראשונה של שנת 2016 בוצעו ברכבת כ-30 מיליון נסיעות על ידי לקוחות הרכבת, וכי קיים צפי לכ-60 מיליון נסיעות ברמה השנתית, גידול של יותר מ-60% בתוך כ-4 שנים. גידול זה, הנובע בין היתר מפתיחת קווים נוספים ותחנות חדשות, דורש מרכבת ישראל לחשוב על דרכים יצירתיות לסייע לאזרחים להגיע אל הרכבת וממנה בצורה קלה ומהירה ופתרונות כדוגמת תחבורה ציבורית יכולים להעלות את הכדאיות שבבחירת הרכבת כאמצעי תחבורה מועדף.

בעז צפריר, מנכ”ל רכבת ישראל:

רכבת ישראל חרטה על דגלה להמשיך ולשפר את השירות ללקוחותיה. אנו מאמינים ששיתוף הפעולה עם Gett יגביר את השימוש ברכבת ישראל, יסייע לנוסעים רבים להגיע לתחנות הרכבת במהירות, בנוחות ובעלות נמוכה יותר וליהנות מחוויית נסיעה טובה יותר. אנו פועלים כל העת בהתאם ליוזמת משרד התחבורה, על מנת להשתפר ולאפשר ללקוחותינו את החוויה הטובה ביותר ופשוט ליהנות מהדרך.

מארק און, מנכ”ל Gett ישראל:

שיתוף הפעולה עם רכבת ישראל הוא מהלך ראשון מסוגו בישראל בתחום התחבורה השיתופית. מטרותיו העיקריות הן הפחתת הגודש בכבישים , לצד הורדת העלויות והעדפת הנסיעה במונית על פני הרכב הפרטי. חברת Gett תפתח עבור שיתוף הפעולה טכנולוגיה אשר תוסיף את השיתופיות לטכנולוגיות המתקדמות של החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים