AMD משיקה כרטיסים מיוחדים לשוק העסקי – Radeon Pro SSG

השבוע השיקה NVIDIA את המוצרים לשוק העליון ביותר שלה, השוק העסקי – זוג כרטיסי מסך חדשים מסדרת ה-Quadro, זאת לאחר שהשיקה ממש לפני כן את כרטיס ה-TITAN X החדש. באותו זמן בדיוק, בצורה שנראית מתואמת משהו, השיקה AMD גם היא סדרה חדשה של כרטיסי מסך לשוק העסקי, כרטיסי ה-Radeon Pro SSG.

לעומת NVIDIA, חברת AMD הביאה אל השוק כרטיסי מסך קצת שונים, אם לומר זאת בעדינות. אלו אכן כרטיסי מסך שמבוססים על הליבה החזקה ביותר של Polaris, ובהמשך אף נוספים המבוססים על ליבת ה-Vega שתגיח אל השוק בתחילת 2017 (על פי המפה של AMD עצמה) – אך מדובר כאן בכרטיס מסך המהווה פתרון מושלם לתחנות עבודה, ואף מושק כחלק מקיט מפתחים המותמחר עבור לא פחות מ-10,000 דולר עבור כל קיט.

AMD Radeon Pro SSG
AMD Radeon Pro SSG

אז מה כל כך מיוחד בכרטיסים החדשים האלו? כרטיסי ה-SSG הם ראשי תיבות של Solid State Graphics. בשלב זה כבר ניתן להבין רק מהשם שכרטיס מסך זה עושה שימוש בטכנולוגית ה-SSD. כרטיס מסך זה משלב זוג כונני Samsung 950 Pro בנפח של 512 גיגה-בייט היוצרים כ-1 טרה-בייט של נפח (או זיכרון, במקרה שלנו) וזאת בעזרת מערך מסוג RAID 0.

השימוש בזוג כוננים כה חזקים (למעשה, כונני ה-M.2 החזקים ביותר כרגע בשוק) מעניק לכרטיסי ה-SSG מאגר זיכרון עצום של 1 טרה-בייט. יישומים כבדים במיוחד יוכלו להפיק את המיטב ממבנה זה, שכן בכרטיס מסוג רגיל במצב בו הזיכרון הזמין (שאינו משתווה בנפח שלו למה שיש לנו כאן גם בכרטיס החדש של NVIDIA) אוזל, ישנם עיכובים משמעותיים שכן על היישום לפנות למאגרי זיכרון אחרים ורחוקים יותר, כגון זיכרון ה-RAM וזיכרון הכונן.

AMD הדגימה כיצד השילוב המוצלח לכאורה בא לידי ביטוי, כשהיא מריצה תוכן ברזולוצית ענק של 8K על קצב פריימים מפלצתי של מעל ל-90 פריימים לשניה, זאת בהשוואה למערכת “רגילה” הכוללת את אותו כונן של סמסונג שהצליחה להריץ את אותה הסצנה על 17 פריימים לשניה בלבד.

AMD מייעדת את כרטיסי המסך האלו לסוגים שונים של שווקים, ובסדרה ישנם שלושה כרטיסי מסך נכון לעכשיו: ה-WX 7100 עליו החברה ממליצה עבור ייצור תכנים תעשייתיים כבדים במיוחד, בינהם תכני מציאות מדומה. אחריו קיים ה-WX 5100 עליו החברה ממליצה עבור יצירת תכנים פחות כבדים, וה-WX 4100 שהינו כרטיס מסך קטן יותר במימדיו המומלץ באופן כללי למערכות Workstation. כרגע עוד לא ידועים פרטים נוספים על הכרטיסים עצמם ועל ההבדל בין שלושת הדגמים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים