מיליארד אנשים נכנסים מדי יום לפייסבוק דרך המובייל, המניה טסה

פייסבוק מסנג'ר

חברת פייסבוק פרסמה אמש דו”ח חזק לרבעון השני תוך שהיא עוקפת את כל התחזיות בקלילות מעוררת קנאה. בזמן שרשתות חברתיות אחרות נאבקות לאסוף משתמשים, פייסבוק הצליחה להביא עוד 60 מיליון משתמשים חדשים לרשת החברתית שלה.

מספר המשתמשים החודשיים עומד עתה על 1.71 מיליארד משתמשים. 1.57 מיליארד מתוכם מגיעים אליה מהמובייל. מספר המשתמשים שנכנסים אליה מדי יום עלה ל-1.13 מיליארד משתמשים. מספר המשתמשים שנכנסים לרשת מהמובייל מדי יום חצה לראשונה את קו המיליארד ועומד עתה על 1.03 מיליארד משתמשים, גידול של 22% לעומת שנה שעברה.

מתוך המצגת למשקיעים
מתוך המצגת למשקיעים

ברבעון השני הכניסה פייסבוק 6.43 מיליארד דולר, 59% יותר מהרבעון המקביל והרבה יותר מהתחזית ל-6.02 מיליארד דולר. בשורה התחתונה היא נותרה עם רווח של 2.8 מיליארד דולר שהם 97 סנט למניה, 96% יותר משנה שעברה ועקיפה משמעותית של התחזית ל-82 סנט למניה בלבד.

84% מההכנסות מגיעות מהמובייל לעומת 82% ברבעון הראשון. אלו קיבלו דחיפה משמעותית מפרסום בוידאו וברשת האינסטגרם. ההכנסה למשתמש רשמה שיא חדש של 3.82 דולר. מנגד, עלות המכירות ירדה ל-14% מההכנסות לעומת 17% ברבעון המקביל. ההוצאות ההוניות (דוגמת נדל”ן והשקעות גדולות קבועות) עלו ב-81% לכמעט מיליארד דולר.

הודעות עדיין לא שוות כסף

בראיון לבלומברג אמרה שריל סנדברג, סמנכ”לית התפעול, שאמנם החברה עדיין אינה מוכנה לחשוף את המספרים המלאים של אינסטגרם אך הם תרמו “תרומה נכבדה ברבעון זה”. במסנג’ר (שחצתה ממש לאחרונה את רף המיליארד המשתמשים) הם מבצעים נסיונות של שיתופי פעולה קטנים עם עסקים להוציא כסף משיחות אך עדיין מוקדם לדבר על מוניטיזציה מסגמנט זה.

את החדשות הרעות הם השאירו לסמנכ”ל הכספים. בשיחת המשקיעים הוא אמר שברבעונים הקרובים יש לצפות לצמיחה מצומצמת יותר מהרגיל, הסיבה היא שבתקופה זו תוספת פרסום לא אמורה להיתרגם ליותר הכנסה.

בשוק חוגגים לאור החדשות ומניית החברה טסה כ-6% לעבר שיא הסטורי חדש. מניית פייסבוק יותר משילשה את עצמה מאז הונפקה לפני 4 שנים כשרק מתחילת השנה היא הוסיפה 18%. ככל שקשה להאמין שהרשת החברתית ונספחותיה יכולות לשחזר את ההצלחה רבעון אחרי רבעון, מארק צוקרברג ממשיך לעשות זאת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים